امامعلی رحمان در مورد وضعیت تأمین انرژی و غذا با مقامات دولتی – اوستا گفتگو کرد

امامعلی رحمان با اعضای دولت در مورد وضعیت تأمین انرژی و غذا گفتگو کرد

15 دسامبر 2020 ، ساعت 13:22

اوستا. Tj | 15.12.2020 | رئیس جمهور تاجیکستان امامعلی رحمان امروز ، 15 دسامبر ، در کاسری میلا (کاخ ملت) در دوشنبه ، با مشارکت اعضای دولت ، دولت ریاست جمهوری ، روسای شهرهای دوشنبه ، مناطق سغد و ختلون ، شهرها و نواحی تابعه جمهوری ، جلسه کاری را برگزار کرد.

به گزارش سرویس مطبوعاتی رئیس دولت ، در این دیدار طرفین در مورد تأمین برق ، گرما و غذا به مردم ، گسترش محوطه سازی و کارهای ساختمانی ، تأمین امنیت غذایی ، استفاده بهینه از زمین های خانگی و ریاست جمهوری ، تسریع در کاشت پاییز و آماده سازی برای کاشت بهاره بحث و تبادل نظر کردند. استفاده کارآمد از گلخانه ها.

آنها همچنین در مورد مسائل مربوط به آماده سازی جامع برای جشن شایسته سی امین سالگرد استقلال ایالت جمهوری تاتارستان ، برگزاری برنامه های برنامه ریزی شده منطقه ای و بین المللی در دوشنبه ، از جمله اجلاس سران کشورهای SCO و CSTO ، کنترل قیمت محصولات در بازار مصرف بحث و تبادل نظر کردند.

در مورد مسئله شروع زمستان و افزایش تقاضا برای برق ، رئیس جمهور امامعلی رحمان توجه اعضای دولت و روسای دستگاههای اجرایی مناطق ، شهرها و مناطق را به ایجاد گروههای کاری در هر شهر و منطقه برای آموزش مردم در مورد استفاده اقتصادی و هدفمند برق جلب کرد.

ذکر شد که صرف نظر از وضعیت فعلی منابع آب کشور در زمستان ، هر خانواده ، سازمان ، م institutionسسه و م enterpriseسسه ای ، صرف نظر از نوع مالکیت ، باید از بهره وری انرژی پیروی کرده و از مصرف انرژی غیرضروری خودداری کنند.

در این جلسه تأکید شد ، حتی اگر آب کافی برای تولید برق وجود داشته باشد ، در صورت استفاده غیر اقتصادی از برق ، می توان دوباره برق را محدود کرد.

در رابطه با استفاده كارآمد و منطقی از زمین های خانگی و طرح های ریاست جمهوری كه یكی از راه های اصلی تأمین غذا و تنظیم قیمت در بازارها به شمار می رود ، امامعلی رحمان دستور داد تا كار آگاهی بخشی را در بین مردم گسترش دهد.

طبق اعلام سازمان ملل ، سال 2021 سخت ترین سال برای ساکنان کره زمین خواهد بود. بیش از 270 میلیون نفر به دلیل کمبود غذا با گرسنگی و گرانی مواجه هستند.

در این راستا رئیس جمهور افزایش سطح زیر کشت محصولات کشاورزی به ویژه سیب زمینی و غلات را برای افزایش حجم تولید محصولات کشاورزی در کشور ضروری دانست.

به منظور تأمین مایحتاج اساسی مردم ، به مقامات دستور داده شد تا با استفاده از منابع موجود نمایشگاه هایی را برای فروش محصولات کشاورزی و سایر محصولات غذایی در مراکز منطقه ای ، شهرها و ولسوالی ها ، به ویژه در پایتخت ترتیب دهند.

امامعلی رحمان به دولت ، دستگاه های اجرایی قدرت دولتی ، مناطق ، شهرها و ولسوالی ها ، وزارتخانه ها و ادارات دستور داد تا در شب سال نو به یتیمان ، معلولان و خانواده های کم درآمد کمک های مادی کنند.

همچنین در جلسه کاری ، مسائل مربوط به آمادگی برای جشن سی امین سالگرد استقلال ایالتی تاجیکستان ، اجرای کارهای بهبود و ایجاد بحث و تبادل نظر شد.