امامعلی رحمان در نشست گسترده شورای عالی اقتصادی اوراسیا اوراسیا شرکت کرد – اخبار تاجیکستان

امامعلی رحمان از طریق ویدئو کنفرانس در نشست گسترده شورای عالی اقتصادی اوراسیا اوراسیا به عنوان رئیس دولت دعوت شده شرکت کرد و سخنرانی کرد.

نشست این شورا به ریاست رئیس جمهور فدراسیون روسیه و رئیس شورای عالی اقتصادی اوراسیا ولادیمیر پوتین در مسکو برگزار شد.

امامعلی رحمان در سخنان خود خاطرنشان کرد: کشورهای عضو و ناظران اتحادیه اوراسیا شرکای سنتی تاجیکستان هستند و با اکثر آنها به صورت دوجانبه روابط نزدیک تجاری و اقتصادی داریم.

حجم کل تجارت بین تاجیکستان و این کشورها به طور پیوسته در حال افزایش است. به این ترتیب در سال 2022 سهم کشورهای اتحادیه در تجارت خارجی کشورمان بیش از 42 درصد بوده و تقریبا 50 درصد از صادرات کالاهای تولید داخل را به خود اختصاص داده اند.

رئیس جمهور کشورمان با تاکید بر علاقه طرف تاجیکستان به توسعه و گسترش بیشتر روابط تجاری و اقتصادی دوجانبه با کشورهای اوراسیا، بخش‌های مختلف صنعت، حمل‌ونقل، کشاورزی و نیروگاه‌های آبی را یکی از منابع اصلی تولید برشمرد. انرژی سبز” و مبنایی کلیدی برای توسعه “اقتصاد سبز”، به عنوان زمینه های همکاری سودمند متقابل.

امامعلی رحمان در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: همکاری بر اساس منافع مشترک اولویت اقدامات ما در سطح منطقه است و تاجیکستان در آینده نیز به آن پایبند خواهد بود.