امدادگران نورآباد تمرینات برنامه ریزی نشده ای انجام دادند – اخبار تاجیکستان

به گزارش سرويس مطبوعاتي CoES RT، كاركنان اداره CoES منطقه نورآباد به همراه نمايندگان مقام اجرايي منطقه يك رزمايش غير برنامه ريزي شده را برگزار و اجرا كردند.

به منظور آمادگی برای ایام بهار و تابستان، کارکنان اداره کل آموزش و پرورش ناحیه نورآباد به همراه نمایندگان دستگاه اجرایی قدرت دولتی منطقه، رزمایش، تشریحی و حفاظت بانکی غیر برنامه ریزی شده را در این منطقه برگزار و اجرا کردند. روستای دخاقیون از توابع روستایی مجیخرف بخش نورآباد.

طی دو روز با مشارکت بیش از 75 نفر از ساکنان محلی، مانور برنامه ریزی نشده ای با موضوع «پیشگیری و کاهش خطر بلایای طبیعی در مناطق ساکن در معرض خطر» در روستای دخاقیون برگزار شد.

به منظور پیشگیری و کاهش خطر بلایای طبیعی و انجام کارهای حفاظتی بانکی، کمیته شرایط اضطراری و دفاع مدنی زیر نظر دولت جمهوری تاجیکستان 5 تن سیمان را اختصاص داد که در ساخت سد حفاظتی استفاده شد. در مناطق آسیب پذیر روستا

در این رزمایش 130 متر از بستر رودخانه دخاقیون پاکسازی شد و برای احداث سد حفاظتی در ساحل چپ رودخانه در روستای دخاقیون بسترسازی شد.

در روز اول این رزمایش، کار مقدماتی برای ساخت سد حفاظتی (دیوار سنگی) از سیمان، ماسه و سنگ به طول 60 متر انجام شد که به حفاظت از مزارع آسیب پذیر در برابر گل و لای فصلی کمک می کند. همچنین در این رزمایش راه های بین شهرک نشینی به طول 450 متر تسطیح شد.

به عنوان بخشی از این مانور، متخصصان کمیته در مورد موضوع پیشگیری و رفع عواقب احتمالی بلایای طبیعی، روش‌های تخلیه جمعیت از مکان‌های احتمالی خطر و تعیین راه‌های ایمن، کار توضیحی را در بین مردم انجام دادند.

لازم به ذکر است که روستای دخاقیون در 58 کیلومتری مرکز بخشداری و 4 کیلومتری جماعت روستایی قرار دارد. بیش از 95 خانوار در روستا زندگی می کنند که از این تعداد 45 خانوار زیر گل آلود احتمالی هستند.