انرژی هسته ای چین توسعه کم کربن را تقویت می کند – تاجیکستان نیوز

CNNP تاکنون در مجموع 1.2 تریلیون کیلووات ساعت برق برای مقاصد تجاری تولید کرده است که معادل کاهش احتراق زغال سنگ به میزان 360 میلیون تن، کاهش انتشار دی اکسید کربن به میزان 950 میلیون تن و کاشت 3.28 میلیون هکتار جنگل است.

CNNP توسعه فعال، ایمن و پایدار انرژی هسته ای را تضمین می کند و پروژه هایی را برای تولید انرژی بادی و فتوولتائیک اجرا می کند. CNNP با بهره گیری از سازگاری با محیط زیست انرژی هسته ای، گرمایش هسته ای و تامین بخار صنعتی را ترویج می کند، با جوامع اطراف برای توسعه “شهر صفر کربن آینده” همکاری می کند و یک منطقه نمایش توسعه با کیفیت بالا در سطح ملی “انرژی کربن صفر” ایجاد می کند. توسعه سبز”. تمام اقدامات فوق به دستیابی به استفاده از فناوری های کم کربن در تولید و زندگی روزمره کمک می کند.

رئیس مربوطه شرکت ملی انرژی هسته‌ای چین گفت: «در آینده، CNNP توسعه صنعت انرژی‌های تجدیدپذیر را تسریع خواهد کرد و توسعه مشترک انرژی هسته‌ای + انرژی بادی و فتوولتائیک + سرمایه‌گذاری با فناوری پیشرفته را ارتقا خواهد داد.» به گفته وی، پیش بینی می شود تا سال 2035 ظرفیت نصب شده CNNP از 100 میلیون کیلووات فراتر رود و انرژی هسته ای در حوزه تامین گرما، نمک زدایی آب دریا و تولید هیدروژن تجاری سازی و معرفی شود.