اولین تانکر LPG جهان با ظرفیت 93 هزار متر مکعب. م تحویل مشتری شد – اخبار تاجیکستان

26 آوریل بزرگترین نفتکش جهان برای انتقال گازهای هیدروکربنی مایع با ظرفیت 93 هزار متر مکعب. m به مشتری تحویل داده شد. این را شرکت کشتی سازی شانگهای جیانگ نان، یکی از شرکت های تابعه شرکت کشتی سازی دولتی چین اعلام کرد. تانکر LPG توسط جیانگ نان طراحی، مهندسی و ساخته شده است.

بر اساس اطلاعات موجود، شرکت سنگاپوری PETREDEC به عنوان مشتری نفتکش عمل کرده است. این پروژه نسل چهارم حامل گاز مایع فوق العاده بزرگ است که به طور مستقل توسط جیانگ نان طراحی و مهندسی شده است. طول کل کشتی 230 متر، عرض 36.6 متر، سرعت عملیات کشتی به 16.5 گره می رسد. این کشتی مجهز به موتور دوگانه سوز است و برد کروز تا 23000 مایل دریایی دارد. مصرف سوخت و روغن موتور مطابق با استاندارد بین المللی و آخرین الزامات کاهش انتشار گازهای گلخانه ای سازمان بین المللی دریانوردی (IMO) است.

در بازار مدرن کشتی سازی جهان، تانکرهای فوق بزرگ LPG نوعی کشتی با فناوری پیشرفته با ارزش افزوده بالا هستند. برای مدت طولانی، شرکت های کشتیرانی ژاپنی و کره ای انحصار تولید خود را حفظ کردند. شرکت کشتی سازی جیانگ نان طی بیش از یک دهه کار پر زحمت، در توسعه، طراحی و ساخت تانکرهای LPG نوآوری کرده است و شکاف های موجود در چین را در زمینه حامل های LPG پر می کند.

از سال 2012، جیانگ نان در مجموع 52 سفارش برای حامل های گاز فوق العاده بزرگ دریافت کرده است که 14 مورد آن 93000 متر مکعب است. متر در حال حاضر، سهم “جیان نان” در بازار جهانی تانکرهای LPG فوق بزرگ 24.7 درصد است.