بازدید رئیس دولت از مزرعه دخکان Somon-2016 در تورسون زاده – اخبار تاجیکستان

به گزارش نیات خوور، رئیس جمهور جمهوری تاجیکستان امامعلی رحمان در 24 مه در تورسون زاده از مزرعه سامون-2016 دخکان و همچنین نمایشگاه محصولات کشاورزی بازدید کرد.

این مزرعه 3 هکتار زمین در اختیار دارد و به کشت خیار، گوجه فرنگی، فلفل دلمه ای، هندوانه، ذرت برای غلات و انواع دیگر محصولات کشاورزی مشغول است.

این مزرعه در سال 2016 تأسیس شد و 8 سهامدار در آن به کار کشاورزی مشغول هستند.

در زمینی به مساحت 1.50 هکتار، باغ های انگور در مزرعه ایجاد شده است که با هدف استفاده موثر از هر اینچ زمین در بین ردیف تاکستان ها، هندوانه هایی از رقم هولر پرورش می یابد. صاحبان مشاغل قصد دارند برداشت غنی از هندوانه داشته باشند.

همچنین در یکی از کرت ها کشاورزان فلفل دلمه ای می کارند که تا 2 تن محصول می دهد و برداشت از هم اکنون آغاز شده است. در زمینی به مساحت 5 هکتار در مزرعه، گوجه فرنگی از نوع Pembolle کاشته می شود که با آب و هوا، آب و خاک این منطقه سازگاری دارد. بر اساس محاسبات اولیه پیش بینی می شود تا 15 تن گوجه فرنگی مرغوب از این سایت برداشت شود.

کارگران از دو هکتار زمین برای کشت خیار استفاده می کنند که پیش بینی می شود تا 10 تن خیار از این سایت برداشت شود.

باید گفت که محصولات مختلف در این مزرعه عمدتاً به روش فیلم کشت می شود.

امسال گلخانه ای در زمینی به مساحت 60 هکتار ایجاد شد که در حال حاضر گوجه فرنگی و خیار در آن کشت می شود. تاکنون 50 تن محصول مرغوب توسط مدیران کسب و کار جمع آوری شده و برداشت همچنان ادامه دارد.

امامعلی رحمان رئیس جمهوری تاجیکستان در این سفر افزایش سطح گلخانه ها را عاملی مهم برای تضمین فراوانی در بازارها در تمام ایام سال خواند. در کنار این، به مدیران تجاری دستور داده شد که از هر اینچ زمین استفاده بهینه کنند و از تجربه به دست آوردن چندین محصول از یک قطعه زمین به طور منطقی استفاده کنند.

در اقتصاد، رئیس جمهور همچنین از نمایشگاه مدیران بازرگانی در شهرستان تورسون زاده بازدید و از نزدیک با شاخص های صنعت آشنا شد.