بررسی مسائل حمل و نقل ریلی در ترکمنستان – اخبار تاجیکستان

به گزارش آناتولی، سی و چهارمین نشست نمایندگان طرف های موافقتنامه تعرفه حمل و نقل ریلی بین المللی در ترکمنستان برگزار شد.

بر اساس بیانیه وزارت خارجه ترکمنستان، در این نشست که در عشق آباد پایتخت برگزار شد، نمایندگان آذربایجان، بلاروس، گرجستان، قزاقستان، لتونی، مولداوی، جمهوری چک، تاجیکستان و روسیه و همچنین سازمان همکاری راه آهن حضور داشتند. وزارت. در این نشست که برای اولین بار در ترکمنستان توسط سازمان همکاری راه آهن برگزار شد، موضوعات مربوط به تضمین رقابت پذیری حمل و نقل ترانزیتی بار از طریق ریل مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

شرکت کنندگان در نشست بر اهمیت سازماندهی این نشست در ترکمنستان که یکی از کشورهای کلیدی سازمان همکاری بین راه آهن است و دارای موقعیت استراتژیک مهمی در حمل و نقل از اروپا به آسیا است، تاکید کردند. به گفته سخنرانان، این امر به افزایش و تنوع حجم تردد در کریدورهای حمل و نقل شمال-جنوب و شرق-غرب کمک می کند.

علاوه بر این، سخنرانان خاطرنشان کردند که همکاری در زمینه امیدوارکننده ای مانند حمل و نقل ریلی و لجستیک عامل جدایی ناپذیر فرآیندهای یکپارچه سازی مثبت در زمینه جهانی شدن اقتصاد جهانی و به طور کلی توسعه پایدار است.

ترکمنستان در سال 1994 به سازمان همکاری راه آهن پیوست و در ماه مه 2022 به توافقنامه بین المللی تعرفه های حمل و نقل راه آهن پیوست.

این کشور از استراتژی مبتنی بر توسعه هماهنگ زیرساخت های راه آهن در سطح ملی و اجرای یک سیاست حمل و نقل هماهنگ در سطح منطقه پیروی می کند.