بنای یادبود بازیگر والری گارکالین در گورستان میوسکی برپا شد

“خوشبین بی قید و شرط با لبخندی جذاب”

دو سال پس از مرگ والری گارکالین، بنای یادبودی بر روی قبر او در گورستان میوسکی ظاهر شد. نویسندگان این مجسمه، برادران میکائیل و واهه سوگویان، تابستان گذشته کار بر روی این بنا را آغاز کردند. دختر نیکا گارکالین به ایجاد تصویری از این هنرمند کمک کرد که به لطف نقش‌هایش در فیلم‌های لباس سفید، شرلی میرلی، ساشا فقیر و نیلوفر نقره‌ای دره، عشق عمومی را به دست آورد. این بنای یادبود با حضور تعداد زیادی از دوستان، همکاران و شاگردان این بازیگر افتتاح شد.

والری بوریسوویچ در قبرستان میوسکویه در فاصله ای از کوچه مرکزی و 20 متری همسرش اکاترینا گارکالینا که در سال 2009 درگذشت، استراحت می کند. پس از اینکه در پاییز سال 2021 جان این هنرمند توسط ویروس کرونا گرفته شد، ابتدا یک صلیب چوبی و کمی بعد یک تخته سنگ مرمر کوچک روی قبر نصب شد. تقریباً همیشه گلهای تازه را می توان در آنجا یافت – مسیر قبر هنرمند مردم زیاد نبود. زمان لازم بود تا متوجه شویم چه اتفاقی افتاده است و یک بنای تاریخی ارزشمند در محل دفن ایجاد کنیم. این کار توسط مجسمه سازان Mikael و Vahe Sogoyan، نویسندگان بناهای تاریخی Elina Bystritskaya، Lyudmila Zykina و Armen Dzhigarkhanyan انجام شد.

میکائیل سقویان در افتتاحیه گفت: – بنای یادبود تصویر این هنرمند و مربی بزرگ را منعکس می کرد – همیشه با لبخندی جذاب، یک خوش بین بی قید و شرط، در حالی که دنیای درونی و درام او همیشه پنهان مانده بود. و او افزود که دختر گارکالین نیکا در توسعه مفهوم بنای تاریخی کمک کرد.

دختر والری گارکالین، نیکا







نیکا گرکالینا البته در این مراسم حضور داشت. دوستان و همکاران هنرمند مردمی در کنار او ایستاده بودند. از جمله ورا آلنتوا و دخترش یولیا منشووا، هنرمند و چهره عمومی یوگنی گراسیموف، منتقد تئاتر مارینا کوروستلوا، طراح تئاتر ویکتور پلاتونوف (یکی از بهترین طراحان عروسک که با گارکالین در تئاتر اوبرازتسوف کار کرده است)، بازیگر و آهنگساز پاول آکیمکین، پیشوا. از GITIS گریگوری زاسلاوسکی، و همچنین دانشجویان دانشگاه تئاتر و طرفداران کارهای این بازیگر.

ورا آلنتووا







پاول آکیمکین در این مراسم گفت: “کسی که تعداد شخصیت ها، چهره ها، تصاویر را نمی دانست، امروز چهره جدیدی خواهد داشت.”

“والری گارکالین مورد علاقه بازیگر مورد علاقه من بود. در مدرسه درباره او شنیدم. برای GITIS، گارکالین یک چهره کاملا منحصر به فرد است و نه فقط یک بازیگر.

وی افزود که والری بوریسوویچ از سال 2002 در مؤسسه هنرهای تئاتر روسیه تدریس می کند و ایده های او همچنان در دیوارهای دانشگاه – در دپارتمان ورایتی – که “هنرمند معنای جدیدی به آن بخشیده است.” و او قول داد که به زودی کنسرتی به یادگارکالین در GITIS برگزار می شود.