بیماری همه گیر هنر را به زیر زمین سوق داد

هنرمندان و گالری داران راهی برای ناپدید شدن پیدا کرده اند

در حین ممنوعیت ، میله های اسپایکی در آمریکا ظاهر شدند (از زبان انگلیسی “آسان حرف بزنید” – “بی سر و صدا صحبت کنید”) – م drinkingسسات غیرقانونی نوشیدنی که در آنها روح ریخته می شد. به نظر می رسد که هنر در روسیه اکنون تقریباً همین نوع زیر زمین رفتن را تجربه کرده است. در مسکو ، جایی که از اواسط ماه نوامبر تا اواسط ژانویه تمام “رویدادهای فرهنگی ، نمایشگاهی و آموزشی” با حکم شهردار به حالت تعلیق درآمد ، چنین رویدادهایی هنوز هم برگزار می شود. فقط می توانید در مورد آن با نجوا صحبت کنید – آسان حرف بزنید. اما ما بی سر و صدا ، با زیر و بمی ، سعی خواهیم کرد از زندگی مخفیانه نمایشگاهی پایتخت ، که با شروع قرنطینه ای ملایم ، به هر حال ادامه یافت – در یک “سبک پرزرق و برق” زیرزمینی صحبت کنیم.

در فرمان سرگئی سوبیانین ، بند مربوط به قفل موزه کاملاً مشهود نیست. در پرانتز توضیح داده شده است که ما در مورد تعطیلی “شامل موزه ها ، سالن های نمایشگاه ، کتابخانه ها ، سخنرانی ها ، آموزش ها” صحبت می کنیم. در اینجا چیزی در مورد گالری ها وجود ندارد و بسیاری از سایت های هنری از این مزیت استفاده کرده اند. آنها روزنه ای در قانون یافتند ، اگرچه می فهمند که در لبه راه می روند. بلافاصله پس از انتشار دستور سرگئی سوبیانین ، انجمن گالری ها نامه ای به دفتر شهردار ارسال کرد و در آنجا خواستار صدور حکم 10 نوامبر ، شماره 107-UM شد. این گالری در واقع یک موزه یا یک سالن نمایشگاهی نیست ، اگرچه رویدادهای آنها “فرهنگی ، نمایشگاهی و آموزشی” نیز هستند. هیچ کلمه ای در مورد آنها در سند وجود ندارد. پاسخ رسمی فقط در تاریخ 3 دسامبر دریافت شد.

اداره کارآفرینی و توسعه نوآورانه مسکو در پاسخ گفت: “گالری ها و فضاهای نمایشگاهی باید تا 15 ژانویه 2012 ، بازدیدهای رایگان شهروندان از نمایشگاه ها (بدون ثبت نام) را به طور موقت متوقف کنند تا احتمال ابتلا به ویروس کرونا را کاهش دهند.” این یک “اما” مهم دنبال می شود: “با این حال ، گالری های هنری تجاری که آثار هنری خرده فروشی دارند می توانند فعالیت های کارآفرینی را در فضاهای اشغال شده تحت محدودیت (…) انجام دهند و اقدامات احتیاطی مطابق با الزامات Rospotrebnadzor انجام دهند”. چه مفهومی داره؟ یک چیز – راهی وجود دارد و با قرار ملاقات می توانید از فضاهای هنری خصوصی بازدید کنید. بنابراین اکنون دارندگان گالری ها ، در نظر دارند ، مجوز رسمی کار در “قالب spikisi” را دارند. با این حال ، آنها این را حتی قبل از پاسخ مقامات درک کردند.

هیچ کس شروع به تعطیلی نمایشگاه ها نکرد. برای بیمه ، گالری 11.12 بر روی درب خود یک برچسب قرار داده است: “گروهی از محصولات غیر غذایی (GNT)”. با هماهنگی قبلی می توان از هر گالری در خط 4 Syromyatnichesky – با نمایشگاه های فعلی – بازدید کرد. ما توانستیم نمایشگاه شخصی یکی از مشهورترین هنرمندان نسل “دهه هفتاد” آرکادی پتروف “چشم های سیاه و سینه سفید” را که در ماه اکتبر در گالری pop / off / art افتتاح شد ، ببینیم. در اینجا ، آثار جدید نویسنده – تصاویر واضح زنانه با اشکال اغراق آمیز ، روحیه ای مثبت ایجاد می کنند. بدون بازتاب همه گیر – فقط یک هنر ناب و بی انتها.

نمایشگاه های جدید در مسکو افتتاح می شوند. از 2 دسامبر تا 31 ژانویه در گالری Artstory می توانید – به صورت جداگانه – از روز افتتاحیه سال نو با عنوان “چه اتفاقی در جهان می افتد؟” فقط زمستان است. ” این نمایشگاه شامل آثاری از بیش از 30 هنرمند است که تمام انگیزه های سنتی این زمان از سال را منعکس می کند: یخ زدگی شدید (مسلماً مسکو نیست) ، فضای سفید بی پایان ، سورتمه ، اسکیت ، گلوله های برفی ، اجاق گاز داغ ، کتهای خزدار با بندهای گوش و ضیافت لجام گسیخته. با این حال ، در آثار هنرمندان معاصر ، گاهی اوقات تصاویر کلاسیک به طور متناقضی معنای معمول خود را به عکس تغییر می دهند … اما ، به هر حال ، این دیدار با یک افسانه زمستانی فرار هنر به دنیای دیگر ، بدون ویروس کرونا ، نوستالژیک و درمانی است.

در مرکز صنایع خلاق ، Fabrika یکی دیگر از پروژه های آرامش بخش است. پس از معرفی قفل موزه ، نمایشگاه “دریای من” توسط هنرمند تانیا سوشنکووا در اینجا افتتاح شد. این یک برداشت از پروژه ، یک نمایشگاه-خاطره است که حتی قبل از همه گیری تصور شده است ، اما اکنون ، به دلیل محدودیت ها ، یک بار احساسی اضافی نیز دریافت کرده است. در اینجا می توانید نسبت به سواحل نوستالژیک احساس کنید ، که بسیاری ، مانند این هنرمند ، یک بار از آنها بازدید کرده اند. به سطح آب نگاه کنید ، در نقاشی ها اسیر شده ، سنگریزه ها یا ماسه را لمس کنید. برای احساس بوی دریا – طراوت ، شوری ، احساس عطر و بوی گل های شیرین درختان ساحلی ، رزین و سوزن های کاج … درست ، کاملاً ماسک دار. این پروژه در چارچوب برنامه Factory Workshop ها انجام می شود و این کارگاه مانند گذشته نمایشگاهی نیست. علاوه بر این ، هر بار 10-15 نفر بیشتر نمی آیند.

هنرمند اولگا تیخونوا همچنین شما را به استودیوی خود واقع در خانه هنرمندان واقع در Verkhnyaya Maslovka دعوت می کند. این ساختمان تاریخی زمانی به طور خاص برای کارگاه ها ساخته شده است ، که به طور خاص برای کارهای خلاقانه طراحی شده است: با پنجره های بزرگ پانوراما ، اتاقهای دو طبقه ، برای ذخیره بوم در طبقه دوم آن مناسب است. قبل از همه گیری ، اولیا موفق شد مناظر خود را در نمایشگاه مسکو در سالن نمایشگاه اتحادیه هنرمندان مسکو در Kuznetsky Most ، که سرپرستی آن را بر عهده داشت ، نشان دهد ، اما حالا مجبور شد همه نقاشی ها را برای خودش بگیرد. تیخونوا به تازگی یک کارگاه آموزشی دریافت کرده است و اکنون بعضی اوقات گردهمایی های خلاقانه را جمع می کند. بیش از 5-10 نفر ، هر کسی می تواند وارد شود. با استقبال گرم از خانه ، میز در مورد نقاشی و ادبیات صحبت می کند – در اینجا بیننده خود را نه در روز افتتاحیه ، بلکه در آزمایشگاه هنرمند می یابد.

با این حال ، زیرزمین هنری زمان همه گیر نه تنها از طریق مراقبه ، و نه تنها در قالب گالری ها و کارگاه ها زندگی می کند. روزنه های پر سر و صدایی در زیرزمین واقعی وجود دارد. در یکی از باشگاههای مسکو (از ما خواسته شد که نامی ذکر نکنیم) ، نمایشگاهی برهنگی افتتاح شد ، محرکی که در آن محاکمه یولیا تسوتکووا انجام شد: یک هنرمند از کومسومولسک-آمور متهم به توزیع پورنوگرافی به دلیل نقاشی هایی است که زنان برهنه یا قسمتهایی از آنها را نشان می دهد بدن در نمایشگاه زیرزمین فضای هنری غیر تجاری ، نقاشی ها و نقاشی های هنرمندان شناخته شده و کم شناخته شده روسی قرار داده شد – تصاویر مدل های برهنه به عنوان کلاسیک های این سبک. این طرح ها توسط هر دانشجوی دانشگاه هنر ساخته می شود تا یاد بگیرد چگونه تناسب بدن انسان را به درستی به تصویر بکشد ، حرکات ، پلاستیک را درک کند. آیا آنها شامل پورنوگرافی هستند؟ – یک سوال بلاغی در روز افتتاحیه ، بحث داغی در مورد چرایی نیاز به این فرآیند طنین انداز انجام شد. آیا لازم است توضیح دهم که غرفه داران از Tsvetkova دفاع کردند و آماده بودند تا تا حد دیوانگی به همه اطراف ثابت کنند که هیچ چیز مشترکی بین برهنگی هنری و پورنو وجود ندارد؟

به طور کلی ، زندگی هنری در قالبی نیمه مخفی در پایتخت می درخشد. موضوعات بیشتر و بیشتر از ویروس منحرف می شوند – همه از قرنطینه خسته شده اند. اما سالک پیدا خواهد کرد.