تئاتر عروسکی Obraztsov ساعت افسانه ای را با فیگورها برای بازسازی فرستاد

کارمندان برنامه ای آماده کرده اند که به مهمانان کمک می کند نماد تئاتر را فراموش نکنند

ساعت افسانه ای در نمای تئاتر عروسکی Obraztsov برای اولین بار پس از 53 سال بازسازی می شود. اخیراً سازه از ساختمان خارج و به کارگاه فرستاده شده است.

همانطور که MK موفق شد متوجه شود، ساعت معروف تئاتر Obraztsov برای مرحله نهایی طراحی و کار تحقیقاتی از نما حذف شد. پس از تکمیل آنها به جایگاه واقعی خود باز خواهند گشت.

روی صفحه ساعت بی نظیر 12 خانه وجود دارد که عروسک ها در آنها زندگی می کنند: الاغ، جغد، گربه، خوکچه، گرگ، خروس و غیره. هر روز ظهر درهای خانه ها باز می شود و هر قهرمان پذیرای تماشاگران است. بیش از نیم قرن است که به ساختمان Sadovo می آیند – در این زمان خود جریان دارد.

در حالی که ساعت در حال بازسازی است، کارمندان برنامه ای را آماده کرده اند که به مهمانان کمک می کند نماد تئاتر را فراموش نکنند. در طول سال، تئاتر در مورد افسانه ها و داستان های مرتبط با ساعت خواهد گفت. کپی‌هایی از عروسک‌ها، نگهبانان هر ساعت، نیز نزد مخاطبان باقی خواهد ماند. هر ماه یک نگهبان جدید کار می کند و داستان هایی در مورد خودش، در مورد ساعت، در مورد تئاتر، درباره سرگئی اوبرازتسف تعریف می کند. طبق برنامه، ساعت باید در پایان سال 2024 به نما بازگردد.

به “MK” کمک کنید. ساعت عروسکی افسانه ای که به نمادی از تئاتر و یک مصنوع فرهنگی شهر تبدیل شده است توسط سرگئی اوبرازتسف اختراع شد. ایده خلق آنها پس از اولین تور خارجی چک-لهستان در سالهای 1948-1949 متولد شد، زمانی که کارکنان تئاتر با شور و شوق زنگ های معروف قدیمی پراگ را در تالار شهر قدیمی بررسی کردند.

این ایده تنها پس از 20 سال محقق شد. نویسنده مکانیزم ساعت، ونیامین کالمنسون، یک طراح خودآموخته با استعداد بود. نویسنده یک سال قبل از افتتاح رسمی ساختمان جدید تئاتر در Samoteka شروع به مونتاژ مکانیسم کرد. ظاهر ساعت – چهره های عروسکی، خانه ها، یک خروس – کار مجسمه سازان پاول شیمز و دیمیتری شاخوفسکی است.

جالب اینجاست که صدای خروس واقعی است و متعلق به خروس محبوب اوبرازتسف است که در خانه خود در جمع جوجه ها زندگی می کرد. کارمندان بخش طراحی صدا مخصوصاً به ویلا نزد سرگئی ولادیمیرویچ رفتند و صدای بانگ حیوان خانگی او را ضبط کردند.