تاجیکستان فرصت های گردشگری خود را در نمایشگاهی در عربستان سعودی ارائه کرد – اخبار تاجیکستان

به گزارش NIAT “خاور” با اشاره به کمیته توسعه گردشگری زیر نظر دولت جمهوری تاجیکستان، ظرفیت های گردشگری تاجیکستان در نمایشگاه بین المللی “ریاض سفر 2023” در عربستان سعودی ارائه شده است.

به گفته یک منبع، از 22 می، در ریاض، عربستان سعودی، رهبران شرکت های مسافرتی داخلی و نمایندگان رسانه ملی، پتانسیل گردشگری تاجیکستان را در نمایشگاه بین المللی گردشگری “نمایشگاه سفر ریاض 2023” به نمایش می گذارند.

نمایشگاه گردشگری ریاض 2023 مشهورترین رویداد در منطقه است و به عنوان بستری برای معرفی محصولات، خدمات و سرمایه گذاری های گردشگری توسط بزرگترین شرکت های گردشگری در سراسر جهان عمل می کند.

در چارچوب این نمایشگاه، نشستی بین نمایندگان بخش گردشگری تاجیکستان با بخش گردشگری عربستان سعودی و سرمایه گذاران این کشور برگزار شد.

حضور شرکت های مسافرتی در این گونه نمایشگاه ها در خارج از کشور به ویژه در نمایشگاه بین المللی گردشگری «نمایشگاه سفر ریاض» یکی از موثرترین راه ها برای جذب گردشگران خارجی به کشور است. این امر زمینه مساعدی را برای گسترش همکاری بین شرکت های جمهوری با شرکت های کشورهای پیشرو در زمینه گردشگری ایجاد می کند.

گوشه گردشگری این کشور نشان دهنده مزیت رقابتی تاجیکستان از جمله پتانسیل طبیعی غنی، گردشگری پزشکی و سلامت و فرصت برای ورزش و کوهنوردی، فرهنگ منحصر به فرد و تمدن باستانی است.