تاجیکستان و باشقیرستان همکاری های خود را در زمینه گردشگری گسترش می دهند – اخبار تاجیکستان

به گزارش MK.RU، هیئتی از تاجیکستان به سرپرستی رئیس کمیته توسعه گردشگری در دولت مومن زاده کمول الدین رمضان یک سفر کاری به باشقیریا انجام داد.

رستم موراتوف معاون اول دولت باشقیر با اعضای این هیئت دیدار کرد و در تالار کنگره توراتو با آنها در مورد ظرفیت های گردشگری تاجیکستان و باشقیر گفتگو کرد. رؤسای شرکت‌های “تفریحات تاجیکستان” و “ماجراجویی شرق” پتانسیل جمهوری خود را معرفی کردند که در آن گردشگری اکولوژیکی، سلامتی، خوراک‌شناسی و کوهنوردی توسعه می‌یابد.

میهمانان پیشنهاد ایجاد همکاری بین فدراسیون اتحادیه های مستقل احزاب، استراحتگاه ها و سایر شرکت کنندگان در صنعت را دادند. در عین حال، دولت تاجیکستان مشوق های مالی برای سرمایه گذاران فراهم می کند: معافیت از مالیات بر ارزش افزوده به مدت پنج سال، معافیت از عوارض گمرکی برای واردات مصالح ساختمانی، و سایر امتیازات.

در ادامه این نشست، طرفین قراردادهای همکاری را بین اپراتورهای تور باشقیر و تاجیکستان امضا کردند و از میان آنها گواهی هدیه برای تورهای تبلیغاتی در یک آسایشگاه در تاجیکستان قرعه کشی کردند. هیئت باشقیر نیز برای برگزاری مجمع گردشگری و نمایشگاهی که در ماه سپتامبر برگزار می شود به دوشنبه دعوت شد.