تاریخ ازدواج ناموفق برادر تولستوی در کازان گفته می شود

جشن صد و بیستمین سالگرد داستان «پس از توپ» در تاتارستان برگزار می شود.

موزه دولتی لئو تولستوی در خامونیکی در حال بازسازی است. نمایشگاه های موقت او در دو نمایشگاه در موزه ادبی تولستوی در پرچیستنکا و مرکز تولستوی در پیاتنیتسکایا در مسکو به نمایش گذاشته می شود. نمایشگاه “پس از توپ” اثر لئو تولستوی: 120 سال از نگارش داستان در کازان آماده شده است.

این توسط موزه دولتی L.N. تولستوی همراه با موزه ملی جمهوری تاتارستان در شعبه خود – موزه E.A. بوراتینسکی. و این نمایشگاه به 120 سالگرد نگارش داستان “پس از توپ” توسط لئو تولستوی اختصاص دارد. چرا تصمیم به ارائه آن در کازان گرفته شد؟ اما چون در آنجا بود که وقایعی که الهام بخش تولستوی برای نوشتن داستان بود رخ داد.

خانه گورتالوف، جایی که لئو تولستوی در کازان زندگی می کرد. هنرمند – گوساکوف. عکس ارائه شده توسط سرویس مطبوعاتی موزه دولتی لئو تولستوی







این بر اساس وقایع واقعی است که در کازان با برادر لو نیکولایویچ – سرگئی نیکولایویچ تولستوی اتفاق افتاده است. او عاشق واروارا آندریونا کوریش، دختر فرمانده نظامی آندری پتروویچ کوریش بود. به هر حال، در این نمایشگاه عکس هایی از سرگئی نیکولایویچ، برادران تولستوی و عکسی از واروارا کوریش (متاهل خووشچینسایا) ارائه می شود.

در آستانه روزی که سرگئی نیکولایویچ قصد خواستگاری را داشت ، دید که چگونه پدر نامزدش مجازات یک سرباز را با دستکش انجام می دهد و از ازدواج خودداری کرد. قهرمان داستان «پس از توپ» نیز پس از آنچه که دید نتوانست به خانه سرهنگ سر بزند.

در موزه E.A. بوراتینسکی، نسخه های خطی پیش نویس اثر ارائه شده است، جایی که تولستوی عنوان داستان و همچنین نسخه های کتاب سال های مختلف را با انتشار داستان “پس از توپ” از بودجه موزه دولتی L.N. تولستوی. همچنین پرتره ای از تولستوی جوان در دوران تحصیل در دانشگاه کازان، اسناد مربوط به دوران دانشجویی او را مشاهده خواهید کرد.

V. Gilbert “Through the Line”، 1937. عکس از سرویس مطبوعاتی موزه دولتی لئو تولستوی







در داستان “بعد از توپ”، تصویر یک توپ باشکوه در مجلس نجیب با صحنه مجازات شدید یک سرباز بی دفاع جایگزین می شود. او را به سوی غرش طبل ها در امتداد میدان رژه از میان صفوف می برند. این تضاد در تصاویر هنرمندان بوریس کوستودیف، اوگنی لانسر، واسیلی گیلبرت، نیکولای پیسکارف، سرگئی آداموویچ و دیگران نیز به چشم می خورد. همه آنها در نمایشگاه ارائه شده است. موارد مربوط به دهه 1840 از مجموعه پروژه آموزشی خصوصی “موزه در کف دست شما” داستان دوران توصیف شده توسط لئو تولستوی را تکمیل می کند.