ترامپ در کنسرت تینا ترنر در کرملین روی پله ها نشست

با توجه به سن و وضعیت سلامتی، مرگ تینا ترنر به سختی احساس می شود. مرگ خواننده 83 ساله دلیل دیگری برای یک بار دیگر نتیجه گیری ناامید کننده است: مطلقاً کسی نیست که تاج های به جا مانده از هنرمندان بزرگ را منتقل کند. و با قضاوت بر اساس احساس صنعت در حال حاضر، می توان فرض کرد که تنها تینا ملکه واقعی راک اند رول در حافظه دوستداران موسیقی باقی خواهد ماند.

خود تینا ترنر هرگز تصور نمی کرد که یک دیوای راک باشد، موسیقی او به خوبی فروخته می شد و به سختی سرکش بود، اما شدت شور و اشتیاق در صدای خواننده باعث شد که او برای بسیاری از راک ها صاحب شود. وقتی تینا در کاور قاتل پرود مری از Creedence Clear Water Revival می‌خواند: «گاهی فکر می‌کنم ممکن است بخواهید چیزی آسان و ساده از ما بشنوید، اما یک مشکل وجود دارد: ما آن را آسان و ساده انجام نمی‌دهیم. این کار را به طور تقریبی و زیبا انجام دهید، سپس او خود را بسیار دقیق در موسیقی تعریف می کند.

شایستگی های تینا ترنر کاملاً در آمارهای حرفه ای او منعکس شده است. هشت گرمی، تالار مشاهیر راک اند رول، آلبوم‌های پلاتینیوم، رکوردهای فروش بلیت و خیلی چیزهای دیگر. اما اگر همه چیز را به عناوین تقلیل ندهید، می توان گفت که تینا (زن آنا مای بولاک) موفق شد قوانین تجارت نمایش را تغییر دهد و او این کار را دو بار انجام داد.

اولین بار – زمانی که او خواننده گروه Kings of Rhythm شد. پیش از این، دختران سیاه پوست خود را در ریتم اند بلوز نشان نمی دادند، اما تینا که در آن زمان هنوز هجده ساله نشده بود، به سادگی میکروفون را گرفت و تمام کلیشه ها را خط زد. تک‌آهنگ A Foul in Love یکی از اولین آلبوم‌های R&B شد که به چارت‌ها رسید و بیش از یک میلیون نسخه فروخت. اما اتحاد بین تینا و آیک ترنر بسیار مهمتر بود. رئیس اصلی Kings of Rhythm نه تنها نام خانوادگی خود را پس از ازدواج به خواننده داد، بلکه او را به یک ستاره بزرگ تبدیل کرد.

آیک را می توان یک قهرمان منفی کلاسیک نامید. بسیاری از رذایل، از تمایلات سادیستی گرفته تا اعتیاد به مواد مخدر، همه اینها با یک اختلال روانی واضح و وسواس شهرت چند برابر می شود. پس از تحمل ضرب و شتم برای مدت طولانی، تینا با این وجود با مقداری پول کوچک در کیف پول خود و تمایل به ایجاد یک حرفه انفرادی تحت نام تینا ترنر از شوهرش فرار کرد.

در کمال تعجب، آیک در اینجا هم به او لطف کرد. پس از دو آلبوم انفرادی ناموفق، تینا به توصیه مدیرش مصاحبه ای صریح انجام داد که در آن درباره زندگی با آیک صحبت کرد. اعترافات به یک حس تبدیل شد، سر و صدایی در اطراف خواننده ایجاد شد و در این موج او موفق شد با یک برچسب بزرگ قرارداد امضا کند. تینا با در اختیار داشتن بهترین نوازندگان و تهیه کنندگان ، بار دیگر کاری کاملاً غیرممکن در آن زمان انجام داد – او اولین ستاره راک استادیوم سیاه شد.

آلبوم Private Dancer او با ترانه‌های مارک ناپفلر، دیوید بووی، بیتلز و هنرمندان دیگر بلافاصله پس از انتشار یک کلاسیک نامیده شد و Foreign Affair در سال 1989 چارت‌های زیادی را به خود اختصاص داد و هنوز هم یکی از موفق‌ترین رکوردها در تاریخ موسیقی عامه پسند محسوب می‌شود. .

گاهی اوقات به نظر می رسید که تینا می تواند با صدای خود معجزه کند. ماری مغرور که قبلاً ذکر شد در اجرای خود با رنگ های جدیدی درخشید و The Best که در کارنامه بانی تایلر به اوج بالایی نرسید، در نسخه تینا به یک استادیوم بزرگ تبدیل شد. افسانه ای وجود دارد که تینا که زمانی در فرانسه در مجاورت رهبر U2 بونو زندگی می کرد، در حین پیاده روی با یک گورو راک ملاقات کرد و از او خواست آهنگی برای فیلم جیمز باند بنویسد. آنها می گویند که خود بونو می خواست آن را بخواند، اما تهیه کنندگان او را متقاعد کردند که او مانند تینا آواز را بیرون نخواهد کشید. در نتیجه، چشم طلایی به وضوح از خود فیلم محبوب‌تر شده است، جایی که پیرس برازنان اولین کار خود را به عنوان یک مامور فوق‌العاده انجام داد.

کسانی که ترنر را به صورت زنده دیدند بعید است آن را فراموش کنند. او از همان اولین اجراهایش، جلوه طوفان را روی صحنه می‌فرستاد (بسیاری از تکنیک‌ها و حرکات صحنه‌ای او ستارگان مختلفی از میک جگر تا بیانسه را تحت تأثیر قرار می‌داد) و با دریافت استادیوم‌هایی که در اختیارش بود، می‌توانست جمعیتی با اندازه‌های ترسناک را به صحنه بیاورد. لذت عالی

در طول تور پس از انتشار آلبوم Wildest Dreams ، این خواننده در کاخ کرملین اجرا کرد. این کنسرت، علیرغم فضای سنگین و سنتی سالن، از جهاتی شبیه به کمال بود.

علاوه بر موزیکال، برخی جزئیات سکولار نیز وجود داشت. عوامل آمریکایی این خواننده از برگزارکنندگان برنامه خواستند تا دوست خوب خود را که در آن زمان در حال بازدید از مسکو بود به سالن ببرند. درست است، این درخواست در زمانی مطرح شد که هیچ کس بلیط نداشت، به جز تماشاگرانی که آنها را خریدند. در نتیجه، به آمریکایی اعتبار داده شد و روی پله‌های نزدیک صحنه نشست. بنابراین، تاجر دونالد ترامپ، که در آن زمان در خارج از آمریکا چندان مشهور نبود، در تمام کنسرت نشست و خواننده مورد علاقه خود را تحسین کرد.

آخرین انفجار از فعالیت های موسیقی تینا به سال 2009 باز می گردد، زمانی که این خواننده با تور خداحافظی خود اجرا کرد. پس از این مجموعه کنسرت، این ستاره تصمیم گرفت زندگی عمومی خود را کاهش دهد و از زندگی خصوصی خود لذت ببرد. پس از تقریباً سه دهه ازدواج، با اروین باخ، تهیه‌کننده موسیقی آلمانی ازدواج کرد. این زوج (تینا هفده سال از همسرش بزرگتر است) در سوئیس ساکن شدند که خواننده در سال 2013 شهروند آن شد.

متأسفانه ، حتی با یافتن خوشبختی خانوادگی ، خواننده دائماً اخبار بد دریافت می کرد. پسر بزرگ او در سال 2018 خودکشی کرد و کوچکترین پسرش در سال 2022 بر اثر سرطان درگذشت. در سال 2013، ترنر دچار سکته مغزی شد که نیاز به بهبودی طولانی داشت. در سال 2016، این خواننده به سرطان روده مبتلا شد. این بیماری عوارضی ایجاد کرد و تینا در مقطعی نیاز به پیوند کلیه داشت.

می توان حدس زد که این خواننده که با بیماری مبارزه می کند ، نمی خواست در انظار عمومی ظاهر شود و باعث شود در مورد ستاره در حال محو شدن صحبت کند. از او به عنوان فردی پرانرژی و خندان یاد شد. زنی که توانست با صدایش میلیون ها نفر را متحد کند. ملکه واقعی راک اند رول.

درگذشت «ملکه راک اند رول» تینا ترنر: جدیدترین عکس های خواننده افسانه ای

فوت کرد


گالری عکس مرتبط را ببینید