خابنسکی جایزه فیلم “ورود مرغ دریایی” را اهدا کرد: تئاتر هنری مسکو چخوف خط را در پیش گرفت.

و در اختیار کارگردانان فیلم های 125 ثانیه ای قرار گرفت

در صحنه جدید تئاتر هنری مسکو به نام A.P. چخوف، یک سینما دقیقاً برای یک شب به خاطر نمایش فیلم و سپس اهدای جوایز برندگان مسابقه فیلم کوتاه “ورود مرغ دریایی” راه اندازی شد.

این به عنوان بخشی از رویدادهای به مناسبت 125 سالگرد تئاتر هنری مسکو، که در سراسر سال 2023 جشن گرفته می شود، برگزار شد. مجریان مراسم، خانم های بسیار جوان آرینا و آلیسا از استودیوی توسعه خلاق Generation Plumage بودند. آنها بخشی از مونولوگ قهرمان چخوف “مرغ دریایی” نینا زارچنایا “مردم، شیرها، عقاب ها و کبک ها” را بیان کردند و فیلم های برگزیده را ارائه کردند.

مسابقه Seagull Arrives برای حمایت از فیلمسازان جوان و در عین حال برای بررسی تعامل بین تئاتر و سینما متولد شد. «لازم است که تئاتر و سینما با هم دوست باشند، با هم باشند تا فیلمسازان جوان همدیگر را بشنوند و ببینند تا هنرمندان فوق‌العاده ما را بشناسند. ما باید به هم کمک کنیم. این هدف از جایزه ماست. ما امیدواریم که این رقابت به یک رویداد سالانه تبدیل شود و ما از قبل به این فکر می کنیم که سال آینده چگونه خواهد بود. به طور طبیعی، ما با موضوع جدیدی برای شرکت کنندگان خواهیم آمد.

دانش آموزان و فارغ التحصیلان VGIK، مدرسه فیلم و تلویزیون “Industriia”، مدرسه فیلم مسکو، مدرسه سینمای جدید مسکو در این مسابقه شرکت کردند. هر کدام از آنها اثری مربوط به مرغ دریایی را به عنوان نماد تئاتر هنر فیلمبرداری کردند که پرده آن را زینت می دهد. زمان بندی نباید بیش از 125 ثانیه باشد.

«سینما با ورود قطار شروع شد، تئاتر هنر با آمدن مرغ دریایی. این مرغ دریایی چیست؟ از کجا پرواز کرد و کجا رفت؟ – به گفته خابنسکی، موضوع به این ترتیب تدوین شد. و بقیه – آزادی کامل، هر کاری که دلتان می خواهد انجام دهید.

بهترین شورای کارشناسی انتخاب شد که شامل بازیگر و تهیه کننده آنا میخالکووا، منتقدان فیلم بوریس برمن و ایلدار ژاندارف، کارگردانان نیکلای لبدف، دیمیتری مسخیف، الکسی نوژنی، الکسی سیدوروف، کنستانتین بوگومولوف بود. سپس برندگان توسط هیئت داوران مشخص شدند: کنستانتین خابنسکی، بازیگران تئاتر هنر مسکو – استانیسلاو لیوبشین، میخائیل پورچنکوف، ایگور ورنیک، داریا موروز، ایرینا پگووا، استانیسلاو دوژنیکوف، ویکتور خورینیاک. کارن شاخ نظروف به عضویت افتخاری هیئت داوران درآمد و این چیزی شبیه دانش تئاتر هنر مسکو است.

جایزه بزرگ بهترین فیلم به 125 ثانیه با عنوان “مرغ دریایی بازگشت” به کارگردانی ایرینا پروخورووا از دانشکده صنعت فیلم و تلویزیون تعلق گرفت. او همچنین بازیگر تئاتر اورنبورگ است. ام گورکی با کارنامه مجلل. ایرینا از همکاران خود در صحنه تشکر کرد که روز مرخصی خود را برای فیلمبرداری گذاشتند و مدیر هنری که اجازه داد همه این اتفاق بیفتد. او نمی خواست فیلم کوتاه خود را به مسابقه ارسال کند. ناگهان به نظر رسید که همه چیز درست نشده است. اما همه چیز به بهترین شکل ممکن حل شد و اکنون ایرینا باید فیلم کوتاهی را طبق فیلمنامه “حیوان” اثر Vl.I. Nemirovich-Danchenko که در موزه تئاتر هنر مسکو نگهداری می شد فیلمبرداری کند. آنها می گویند که او برای یکی از استودیوهای هالیوود در نظر گرفته شده بود، اما رد شد. و اکنون از آرشیو بیرون کشیده شده است و یک پلتفرم چندرسانه ای محبوب این وظیفه را بر عهده گرفته تا تولید فیلم خود را ارائه دهد. از برنده خواسته می شود که تیمی از بازیگران تئاتر هنری مسکو را جذب کند و طبق گفته Khabensky، فرآیند فیلمبرداری خود تحت هدایت دقیق تئاتر هنر مسکو انجام می شود. چنین جایزه غیرمعمولی به برنده رسید.

در نامزدی “تولد یک مرغ دریایی” برای بهترین ایده، فیلم “عشق من!” کریستینا شیرینوا که در پاسخ خود از تئاتر هنری مسکو تشکر کرد که همیشه درهای خود را به روی دانش آموزان باز کرده و به آنها فرصت تماشای اجراها را می دهد. در رده “La Chaika” رهبر “La Mouette” بود. او پس» اثر النا گراچوا. جایزه ویژه سرویس ویدیویی که در سازماندهی این جایزه شرکت کرد به فیلم “من واقعاً تو را دوست داشتم” اثر الیزاوتا وتیاکوا اهدا شد. مرغ دریایی سالگرد به «تاریخ یک پرواز» اثر گئورگی سوکولوویچ و مرغ دریایی کلاسیک به اولین نمایش دایانا شاپشایی تعلق گرفت. به برندگان جوایز کف زدنی با یک مرغ دریایی اهدا شد. نماد فیلم کوتاه، کنده حاکم بود – ایده هنرمند اصلی تئاتر هنر مسکو نیکلای سیمونوف. همانطور که Khabensky به وضوح توضیح داد، آنها یک خط کش برداشتند و آن را کوتاه کردند و 25 سانتی متر اضافی را قطع کردند. اما بلافاصله می توانید احساس کنید که یک فیلم کوتاه چیست.

خابنسکی جایزه بزرگ “ورود مرغ دریایی” را به بازیگری از اورنبورگ اهدا کرد: ویدئو


ویدیوهای مرتبط را تماشا کنید

منتشر شده در روزنامه “Moskovsky Komsomolets” شماره 29028 مورخ 15 مه 2023

تیتر روزنامه:
خابنسکی خط را کوتاه کرد