دادستانی کل روسیه از افزایش میزان جرم و جنایت در میان مهاجران خبر داد – اخبار تاجیکستان

سطح جرم و جنایت در میان مهاجران در شرایط کاهش عمومی جرم و جنایت در کشور رو به افزایش است، بیشترین افزایش جرایم مهاجران در اورال مشاهده شد. این را آناتولی رازینکین، معاون اول دادستان کل فدراسیون روسیه، در پاسخ به سؤالات سناتورها در جلسه کمیته شورای فدراسیون در مورد قانون اساسی و دولت سازی اعلام کرد.

«مسائل مقابله با نقض قوانین مهاجرت و افزایش سطح جرم و جنایت در میان آنها در شرایط مدرن از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در سال گذشته، تعداد جرایم جنایی مهاجران در روسیه 10 درصد افزایش یافته است. افزایش قابل توجهی (جرایم مهاجران) در زمینه کاهش 2 درصدی مجموع جرایم در کشور رخ داده است. این رشد تقریباً در تمام مناطق فدرال به جز شمال غربی مشاهده شد. و وضعیتی که در ناحیه فدرال اورال ایجاد شده است نگران کننده است: چنین رشدی وجود دارد، اگر اشتباه نکنم، 46٪، “رازینکین اشاره کرد.

به گفته وی، این امر مستلزم اقدامات واکنشی است، با توجه به اینکه تعداد جرایم بخصوص جدی در میان مهاجران نیز افزایش قابل توجهی داشته است. وی خاطرنشان کرد: دادستان ها در سال گذشته 25 هزار مورد تخلف از قوانین مهاجرت را کشف کردند که بیش از 700 پرونده کیفری بر اساس مواد دادسرا تشکیل شد.