“دعا برای صلح” – حمایت از دعوت رئیس سازمان ملل متحد برای اتحاد – اخبار تاجیکستان

ما در یک لحظه منحصر به فرد گرد هم آمده ایم، در آخرین جمعه ماه رمضان، زمانی که مسیحیان عید فصح را جشن می گیرند، یهودیان پایان عید پسح را جشن می گیرند و سیک ها از جشنواره وایساخی لذت می برند. حتی تقویم به ما پیام وحدت می‌فرستد.» به گزارش سرویس مطبوعاتی این سازمان، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل روز جمعه با این سخنان خطاب به شرکت کنندگان در مراسم دعای صلح گفت.

این رویداد در محوطه مقر سازمان ملل متحد در نیویورک در کنار مجسمه معروف «نه به خشونت» اثر هنرمند و مجسمه ساز مشهور سوئدی کارل فردریک رویترورد برگزار شد. او آن را در سال 1980 پس از کشته شدن دوستش جان لنون در نیویورک ایجاد کرد. این مجسمه یک هفت تیر گره‌دار است، ادای احترام به دیدگاه‌های لنون، ​​که از جهانی بدون خشونت حمایت می‌کرد.

در مراسم دعای صلح، علاوه بر رهبری و کارکنان سازمان ملل، دیپلمات‌هایی از سراسر جهان و رهبران مذهبی – نمایندگان بودیسم، هندو، اسلام، سیک و مسیحیت حضور داشتند. هر کدام دعای خود را خواند.

این دعا با یک دقیقه سکوت همراه بود که توسط نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد در امور جوانان، جایاتما ویکرامانایاکه اعلام شد و در آن کسانی که خود را آگنوستیک یا ملحد می دانند نیز در دعای مشترک صلح شرکت کردند.

این رویداد همچنین برای کلیه بازدیدکنندگان مقر سازمان ملل آزاد بود.

همانطور که دبیرکل خاطرنشان کرد، چندین اعیاد مهم مذهبی در این ماه برگزار می شود که توسط نمایندگان مذاهب مختلف جشن گرفته می شود. این یک تصادف بسیار نادر است. مراسم دعای صلح پیام وحدتی بود که امروز در میان درگیری های خونین فراوان جامعه جهانی به شدت به آن نیاز دارد.

رئیس سازمان ملل متحد یادآور شد که صلح هدف اصلی بشریت است. در این لحظه استثنایی، زمانی که نمایندگان بسیاری از مذاهب تعطیلات نمادین تجدید در یک ماه را جشن می‌گیرند، گوترش از مردم سراسر جهان خواست تا برای صلح به دعا بپیوندند و با یک لوح پاک شروع کنند.

بیایید به ایمان مشترکی که کل خانواده بشری را متحد می کند، چنگ بزنیم. بیایید با هم بیاییم – جوامع و کشورها. دبیرکل سازمان ملل متحد گفت بیایید برای صلح دعا کنیم.