دوشنبه نتایج کار در زمینه کاهش خطر بلایا را در سال 2020 خلاصه کرد – اوستا

نتایج کار در زمینه کاهش خطر بلایا در سال 2020 در دوشنبه جمع بندی شد

5 دسامبر 2020 ، ساعت 09:43

اوستا. Tj | 05.12.2020 | جلسه نهایی پلتفرم ملی کاهش خطر بلایا در سال 2020 یک روز قبل ، در 4 دسامبر ، در شهر دوشنبه برگزار شد.

به گزارش مرکز مطبوعاتی CES ، جلسه با ریاست کمیته شرایط اضطراری و دفاع مدنی (CES) تاجیکستان ، رستم نظرزود برگزار شد.

اعضای سکوی ملی – روسای وزارتخانه ها ، ادارات و سازمانهای بین المللی ذی صلاح در تاجیکستان در این جلسه شرکت داشتند.

در طی سخنرانی ، معاون اول رئیس سکوی ملی کاهش خطر بلایا – رئیس بخش امداد و نجات کشور R. Nazarzoda به شرکت کنندگان جلسه در مورد فعالیت های کمیته در سال 2020 برای کاهش خطر بلایای طبیعی و همچنین موارد اضطراری رخ داده و اقدامات انجام شده اطلاع داد.

در این جلسه ، مسائل مربوط به گزارش وزارتخانه ها و ادارات در مورد سازماندهی اقدامات برای پیشگیری و از بین بردن پیامدهای بلایای طبیعی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به ویژه ، شرکت کنندگان گزارش هایی را از وزارتخانه ها و ادارات در مورد اقدامات مالی برای جلوگیری و از بین بردن پیامدهای شرایط اضطراری با هزینه صندوق دولت جمهوری تاجیکستان شنیدند.

مسائل مربوط به اجرای کار تحقیقاتی در زمینه پیشگیری و کاهش خطر بلایای طبیعی در کاربری زمین و مدیریت زمین ، ایمنی صنعتی ، اجرای توصیه های برنامه چارچوب Sendai و تصویب پیش نویس برنامه میان مدت برای 2019-2022 ، ناشی از استراتژی ملی 2019-2030 سال.

رئیس CoES از روسا و کارمندان مسئول وزارتخانه ها و ادارات کشور در مورد موضوعات مربوط به دستور کار ، به ویژه در مورد واکسیناسیون علیه عفونت ویروس کرونا ، در مورد تجزیه و تحلیل ارائه پیش بینی های هوا و پدیده های مرتبط در نتیجه شرایط بد آب و هوا و غیره سوال کرد

نمایندگان بیش از 20 سازمان بین المللی که در کشور ما فعالیت می کنند نیز به صورت آنلاین در این نشست شرکت کردند.

سکوی ملی کاهش خطر بلایا توسط دولت تاجیکستان در تاریخ 1 مارس 2012 به عنوان یک نهاد مشورتی و مشورتی تحت کمیسیون دولتی امور اضطراری تحت دولت جمهوری تاجیکستان تصویب شد.

پلتفرم ملی برای کاهش خطر بلایا دو بار در سال تشکیل جلسه می دهد ، جایی که شرکت کنندگان درباره دستاوردها ، شکاف ها و راه حل های مشکلات بحث می کنند.