رئیس جمهور از کاخ وحدت بازسازی شده و ارائه اتوبوس ها و واگن برقی های جدید بازدید کرد – اوستا

رئیس جمهور از کاخ وحدت بازسازی شده و ارائه اتوبوس ها و واگن برقی های جدید بازدید کرد

11 دسامبر 2020 ، 12:12

اوستا. Tj | 11.12.2020 | رئیس جمهور تاجیکستان امامعلی رحمان و رئیس مجلس ملی مجلسی اولی جمهوری تاجیکستان ، شهردار دوشنبه رستم امامعلی امروز ، در تاریخ 11 دسامبر ، در مراسم بهره برداری از ساختمان بازسازی شده موسسه دولتی “کوخی وحدت” شرکت کرد.

به گفته سرویس مطبوعاتی رئیس دولت ، در محل ، رئیس جمهور امامعلی رحمان با شرایط و فرصت های ایجاد شده پس از بازسازی آشنا شد.

موسسه دولتی کوهی وحدت از چهار طبقه تشکیل شده است ، بازسازی در سال 2017 آغاز شد. در این دوره ، کاملاً مدرنیزه شد ، شرایطی برای برگزاری رویدادهای سیاسی سطح بالا ، از جمله جلسات سران کشورها ، مجامع منطقه ای و بین المللی ، جلسات کاری ، مذاکرات و جلسات روشنفکران کشور با رهبران خارجی ، مجامع تجاری و نمایشگاه های صنعت ملی فراهم شد.

امامعلی رحمان پس از آشنایی با توانایی های جدید کوخی وحدت ، در اینجا با رهبری شهر دوشنبه ، نواحی پایتخت ، نمایندگان ادارات اجرای قانون و سایر نهادهای پایتخت دیدار کرد.

رئیس جمهور در سخنرانی خود توجه حاضران را به جشن سطح بالای سی امین سالگرد استقلال جمهوری جمهوری تاجیکستان جلب کرد. تأکید شد که در این زمینه ، گسترش فضای سبز ، محوطه سازی ، کاشت گل و بوته ، درختان همیشه سبز و سایه دار ضروری است.

رئیس دولت همچنین به مقامات دستور داد تا فعالیت مراکز خرید ، کافه ها ، رستوران ها و سفره خانه ها و سایر مکان های تجمع جمعی مردم را با در نظر گرفتن رعایت اقدامات بهداشتی کنترل کنند.

در ادامه گفتگو ، تأكید شد كه با توجه به افزایش تقاضا برای برق در سراسر كشور ، رعایت فرهنگ مصرف انرژی و پرهیز از مصرف بیش از حد انرژی ، استفاده از وسایل و تجهیزات خانگی ضروری است.

امروز نیز ، امامعلی رحمان و رستم امامعلی در ارائه 36 اتوبوس جدید و 69 واگن برقی جدید در دوشنبه شرکت کردند.

اتوبوس های بین شهری AKIA ULTRA LE8 در شرکت سرمایه گذاری مشترک Akia Avesto Automatic Industry جمهوری تاجیکستان تولید می شوند و برای 64 مسافر با طول 8 متر طراحی شده اند.

واگن برقی جدید که اکنون در خیابان های پایتخت در حال تردد است ، در JSC “Belkommunmash” در بلاروس تولید می شود. هر واگن برقی برای 90 مسافر و 22 صندلی طراحی شده است.

واگن برقی های جدید دارای تعدادی از شرایط کارکرد مدرن بوده و از نظر صرفه جویی در مصرف انرژی تا 30 درصد و همچنین امکان پیمایش تا 15 کیلومتر در صورت قطع شدن برق یا به دلایل دیگر با مارک های قبلی متفاوت است.

اشاره شد که در روزهای آینده ، 31 دستگاه واگن برقی مدرن دیگر از جمهوری بلاروس تحویل داده می شود و 14 دستگاه اتوبوس شهری AKIA ULTRA LE8 آماده بهره برداری خواهد بود.