رئیس سازمان ملل متحد نامه ای به رئیس جمهور روسیه ارسال کرد – اخبار تاجیکستان

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد با سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در مقر سازمان ملل در نیویورک دیدار کرد. آنها در مورد جنگ در اوکراین و همچنین وضعیت افغانستان و سوریه گفتگو کردند.

گوترش و لاوروف همچنین درباره ابتکار غلات دریای سیاه صحبت کردند. رئیس سازمان ملل متحد از موانعی که اخیراً مرکز هماهنگی مشترک استانبول برای اجرای توافقات حاصل شده در این ابتکار ایجاد کرده است، ابراز نگرانی کرد.

دبیرکل نامه ای را برای ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به لاوروف تسلیم کرد که در آن اقدامات بعدی رئیس سازمان ملل متحد با هدف بهبود و گسترش ابتکار با در نظر گرفتن مواضع طرفین و خطرات امنیت غذایی جهانی ارائه شده است. . نامه‌های مشابهی خطاب به دو امضاکننده دیگر این توافقنامه بود.

دبیرکل همچنین به نگرانی های ابراز شده از سوی روسیه در خصوص اجرای یادداشت تفاهم بین فدراسیون روسیه و سازمان ملل متحد در زمینه تسهیل ترویج مواد غذایی و کودهای شیمیایی روسیه در بازارهای جهانی اشاره کرد. وی گزارش مفصلی از پیشرفت های حاصل شده در این زمینه ارائه کرد و بر تعهد سازمان ملل به ادامه کار بر روی موضوعات باقی مانده تاکید کرد.

گوترش همچنین به لاوروف در مورد تلاش‌های دبیرخانه سازمان ملل برای غلبه بر مشکلات مربوط به ویزای آمریکا برای مقامات روسیه توضیح داد.