رسانه ها: نیروهای ویژه روسیه حدود 100 دانش آموز تاجیک را در یک خوابگاه مورد ضرب و شتم قرار دادند – اخبار تاجیکستان

پلیس ضد شورش به همراه افسران FSB به خوابگاه آمدند و دوربین های مداربسته را خاموش کردند و مدارک و گوشی ها را از دانشجویان گرفتند و جوانان را مورد ضرب و شتم قرار دادند. حدود 100 نفر مورد ضرب و شتم قرار گرفتند، 15 نفر از آنها به شدت مجروح شدند، برخی نیاز به جراحی دارند.

به گزارش کانال تلگرامی کومساگرام، گروهی از دانشجویان تاجیکستانی که در دانشگاه دولتی Komsomolsk-on-Amur (KnAGU) تحصیل می کنند، گزارش دادند که برخی از آنها توسط پلیس ضد شورش مورد ضرب و شتم شدید قرار گرفته اند (در زمان انتشار، مدیران کانال تلگرام قبلا حذف شده بودند. این خبر).

به گفته دانشجویان، این حادثه صبح روز 29 اردیبهشت در کوی دانشگاه و زمانی که آنها قصد رفتن به کلاس داشتند، رخ داد.

یکی از دانشجویان که به دلایل امنیتی نام خود را ذکر نکرد، در 22 مه گفت که پلیس ضد شورش به همراه افسران FSB به خوابگاه آمدند، ابتدا دوربین های مداربسته ای را که ساختمان خوابگاه به آن مجهز بود، خاموش کردند و سپس شروع به کار کردند. کتک زدن دانش آموزانی که هیچ کاری نکرده بودند.

به گزارش منبع کانال تلگرامی کومساگرام، کارمندان نقاب زده بودند و به تپانچه و شوکر مسلح بودند و همچنین دستکش های تاکتیکی با درج های مخصوص روی انگشتان مانند بند انگشتی برنجی در دست داشتند. هر کس دلیل ضرب و شتم آنها را جویا شد یک ضربه اضافی دریافت کرد. در این خوابگاه دانش آموزانی از ملیت های دیگر نیز حضور داشتند که تنها شهروندان تاجیکستان مورد ضرب و شتم قرار گرفتند. بعد همگی در راهروی خوابگاه صف کشیدند و شروع به بررسی مدارک کردند.

این منبع افزود که پلیس ضد شورش مدارک و تلفن های همه را ضبط و شش دانش آموز تاجیک را با خود برد که پس از بازجویی آزاد شدند. بر اثر ضرب و شتم حدود 15 دانش آموز به شدت مجروح شدند و برخی از آنها نیاز به عمل جراحی دارند. پیش از این در خوابگاه و دانشگاه، مقامات ذیصلاح از قبل بررسی اسناد را ترتیب داده بودند، اما چنین قتل عام دانشجویان تاجیک برای اولین بار اتفاق افتاد.

زمانی که قربانیان برای اطلاع از دلایل این بدرفتاری به مدیریت خوابگاه و همچنین خود دانشگاه مراجعه کردند، در پاسخ فقط شانه هایشان را بالا انداختند و پاسخ دادند که نمی توانند کاری انجام دهند.

در 20 می، دانشجویان با سفارت تاجیکستان در روسیه تماس گرفتند و درخواست کمک کردند.

زمانی که تلفن‌هایی که روز جمعه از ما گرفته شد، روز شنبه به ما بازگردانده شد، بلافاصله با سفارت تماس گرفتیم. اما آنجا به ما گفتند که امروز شنبه است و روز غیر کاری است و دوشنبه با ما تماس خواهند گرفت. اما تاکنون هیچکس از آنجا با ما تماس نگرفته است.»

این اطلاعات توسط خود دانشگاه تکذیب شده است.

«اطلاعاتی که در تعدادی از کانال های تلگرامی مبنی بر ضرب و شتم دسته جمعی دانش آموزان تاجیک توسط پلیس ضد شورش در خوابگاه کناسو منتشر شده صحت ندارد. بازرسی از سوی نیروی انتظامی انجام شد، همه فعالیت ها به درستی و در چارچوب قانون انجام شد. تلاشی برای ممانعت از انجام وظایف آنها توسط سازمان های مجری قانون از سوی چهار دانش آموز از تاجیکستان صورت گرفت که توسط نمایندگان سازمان های مجری قانون سرکوب شد.

این دانشگاه به طور مداوم در مورد قوانین اقامت اتباع خارجی در قلمرو فدراسیون روسیه کار توضیحی انجام می دهد. ما با دانشجویان خارجی خود با توجه و مهمان نوازی بسیار رفتار می کنیم، اما این به کسی حق نقض قوانین روسیه را نمی دهد.

جالب اینجاست که طی یک هفته گذشته ویدئوهای زیادی «در مورد یورش و آزار» مهاجران تاجیک در شهرهای مختلف روسیه در شبکه اجتماعی دست به دست شده است.