رشید رخیم اف روبین را به لیگ برتر آورد – اخبار تاجیکستان

به گزارش Fergana.ru، در سی و دومین دوره FNL (دومین دسته قدرتمند قهرمانی فوتبال روسیه)، روبین کازان بالتیکا کالینینگراد را شکست داد، مقام اول جدول رده بندی را به دست آورد و حضور در لیگ برتر برای فصل آینده را تضمین کرد.

برای 31 دور، کازان هرگز در صدر قرار نگرفته است و اخیراً با از دست دادن برتری مقابل بالتیکا در رده دوم قرار گرفته است. در دور سی و دوم، دو تیم در دیداری رودررو که در کالینینگراد برگزار شد، به مصاف هم رفتند. تنها گل و پیروز کازان با هزینه خود را مارات آپشاتسف به ثبت رساند که در پایان نیمه اول به گل رسید.

رشید رخیم اف، متخصص تاجیک، در آوریل سال جاری ریاست روبین را بر عهده داشت. تیم تحت هدایت او شش بازی انجام داد و در همه آنها پیروز شد.

پس از 32 دور، روبین 65 امتیاز، بالتیکا 64 امتیاز، ولادیکاوکاز آلانیا با 56 امتیاز در رده سوم قرار دارند. به این ترتیب، روبین و بالتیکا هر دو جایگاه خود را در لیگ برتر برای فصل آینده تضمین کردند. طبق قوانین مسابقات قهرمانی روسیه، تیم هایی که مقام های سوم و چهارم را کسب کنند، حق رقابت برای حضور در لیگ برتر را خواهند داشت. دو دور مانده به پایان مسابقات، علاوه بر آلانیا، کراسنویارسک ینیسی، رودینا مسکو و دینامو ماخاچکالا شانس ادامه مبارزه را حفظ کردند.

رشید رخیموف اهل دوشنبه است. به عنوان یک فوتبالیست از سال 1982 تا 1991 او برای دوشنبه پامیر بازی کرد. در سال 1992 به اسپارتاک مسکو رفت و سپس به وایادولید اسپانیا رفت. در سال 1993، او به روسیه بازگشت و با لوکوموتیو مسکو قرارداد امضا کرد و یک فصل را در آنجا سپری کرد، سپس یک فصل دیگر را با اسپارتاک سپری کرد. در سال 1995 به اتریش رفت و تا پایان دوران حرفه ای خود در سال 2002 در تیم های اتریش، آدمیرا و راید بازی کرد. او برای تیم های ملی روسیه و تاجیکستان بازی کرد.

او کار مربیگری خود را در Admir آغاز کرد. در سال 2006 او به روسیه بازگشت و ریاست پرم “امکار” را بر عهده گرفت. در طول سال ها، او در لوکوموتیو، آخمت و اوفا کار کرد. پس از ترک اوفا در سال 2021، او اغلب به عنوان یک متخصص در کانال تلویزیونی Match عمل کرد.