روسیه از طریق “گوسوسلوگی” مرزها را برای سربازان وظیفه می بندد – اخبار تاجیکستان

دومای ایالتی اصلاحاتی را در قانون سربازگیری تصویب کرد که به طور قابل توجهی حقوق افرادی را که قصد اجتناب از خدمت سربازی را دارند محدود می کند. یورونیوز گزارش می دهد که از جمله نوآوری ها می توان به ارسال احضاریه به اداره ثبت نام و ثبت نام ارتش از طریق حساب شخصی پورتال گوسوسلوگی که میلیون ها روس در آن ثبت نام کرده اند و همچنین ایجاد یک ثبت نام یکپارچه از افراد مسئول خدمت سربازی اشاره کرد. .

حتی اگر سرباز وظیفه در خدمات دولتی حساب نداشته باشد، احضاریه هفت روز پس از ثبت سند در ثبت نام تحویل داده شده است. بلافاصله پس از این، مشمول ممنوع الخروج می شود.

به اصطلاح «اجتناب‌کنندگان» نمی‌توانند وام بگیرند، یک کارآفرین انفرادی ثبت نام کنند، معاملات املاک و مستغلات انجام دهند یا حتی رانندگی کنند. مقامات منطقه ای ممکن است محدودیت های بیشتری اعمال کنند.

“اقدامات موقت” قابل تجدید نظر در دستور مقدماتی است که در دادگاه اعتراض می شود، آنها به طور خودکار ظرف 24 ساعت پس از حضور در اداره ثبت نام و ثبت نام سربازی لغو می شوند.

به یاد بیاورید که بر اساس قانون فعلی، تنها دادگاه می تواند شهروندی را به دلیل فرار از خدمت سربازی در صورت عدم وجود دلایل قانونی مجرم تشخیص دهد.

در قرائت سوم، 394 نماینده به اصلاحات قانون رای دادند، تنها یک نفر – نماینده روسیه عادل – ممتنع داد. او بعداً اظهار داشت که دکمه ها را با هم مخلوط کرده است.

رئیس کمیته دفاع دومای دولتی، آندری کارتاپولوف، همچنین به روس هایی که در خارج از کشور مشمول خدمت اجباری هستند، پیشنهاد کرد که یک سال مرخصی بگیرند، “بدهی خود را به وطن خود بازپرداخت کنند و به خارج از کشور بازگردند، کار کردن در آنجا خوشحال کننده است.”

کرملین گفت که تشدید قوانین فعلی مربوط به بسیج نیست. بسیاری از نشریات اپوزیسیون و فعالان اجتماعی لیست توصیه های خروج از کشور را به روز کرده اند.