روسیه قصد دارد سیستم نظارتی یکپارچه در زمینه مهاجرت راه اندازی کند – اخبار تاجیکستان

به گزارش تاس با اشاره به وزارت توسعه اقتصادی فدراسیون روسیه، دولت فدراسیون روسیه قصد دارد در سال 2023 آزمایشی را برای راه اندازی یک سیستم یکپارچه برای نظارت و ثبت اطلاعات در زمینه مهاجرت انجام دهد.

همچنین برنامه ریزی شده است که بخش اصلی خدمات برای شهروندان خارجی دیجیتالی شود و توافق نامه هایی برای ایجاد مراکز پیش از مهاجرت (ازبکستان، تاجیکستان، قرقیزستان) امضا شود.

علاوه بر این، طبق مواد وزارت توسعه اقتصادی، در سال جاری برنامه ریزی شده است تا روشی برای ارزیابی نیازهای بخش های اقتصاد روسیه به منابع نیروی کار از خارج از کشور توسعه داده و مفهوم سیاست مهاجرت دولتی را برای دوره فوق به روز کند. تا 2025

در اواسط ماه آوریل، رئیس سابق فدراسیون مهاجران فدراسیون روسیه، وادیم کوژنوف، خاطرنشان کرد که در شرایط فعلی در زمینه مهاجرت، تعدادی از مشکلات فوری ایجاد شده است. به ویژه، به گفته وی، ما در مورد مشکل ثبت مهاجرت خارجی ها صحبت می کنیم – مکانیسم های موجود قدیمی است، اصلاح همه رویه ها و فرآیندها مورد نیاز است. در این راستا، کوژنوف پیشنهاد داد که به مهاجر این فرصت را بدهد تا با استفاده از یک برنامه جداگانه یا یک حساب کاربری در پورتال خدمات عمومی، خود را برای مهاجرت ثبت نام کند.