سفارت ایالات متحده پست مرزی را در مرز تاجیکستان و افغانستان – اوستا نوسازی می کند

سفارت ایالات متحده برای ارتقا post پست مرزی در مرزهای تاجیکستان و افغانستان

15 دسامبر 2020 ، ساعت 14:47

22اوستا. Tj | 15.12.2020 | سفارت آمریكا روز سه شنبه گفت كه پست مرزی چالدوار در مرز تاجیكستان و افغانستان احداث خواهد شد.

در این گزارش آمده است: “سفارت آمریكا در دوشنبه ، با همكاری دفتر مبارزه با مواد مخدر و جرایم ملل متحد (UNODC) ، از راه اندازی پروژه جدید بازسازی و نوسازی پست مرزی چالدوار در منطقه شاهریتوز در مرز تاجیكستان و افغانستان خبر می دهد.”

خاطرنشان می شود که این پروژه که توسط بخش بین المللی مواد مخدر و اجرای قانون (INL) وزارت امور خارجه ایالات متحده تأمین مالی شده است ، شامل بازسازی یک پست مرزی در چالدوار ، منطقه خاتلون است که قرار است طی 12 ماه آینده با هزینه کل 995،000 دلار به پایان برسد.

سفارت آمریكا پروژه پست مرزی چالدوار را با نیروهای مرزی تحت كمیته دولتی امنیت ملی تاجیكستان هماهنگ كرد. پس از اتمام پروژه ، پست مرزی در چالدوار می تواند 40 مرزبان از جمله مکانهایی برای تجهیزات فنی و آموزش حرفه ای را در یک ساختمان مدرن و کاملاً مجهز جای دهد ، که باعث افزایش امنیت مرزها و توانایی های مبارزه با مواد مخدر مرزبانان می شود. “

این گزارش همچنین می گوید که از سال 2002 ، دولت ایالات متحده بودجه نوسازی و تجهیز ده پست مرزی و سه م educationalسسه آموزشی را در تاجیکستان تأمین کرده است.

“حمایت بی دریغ ما از مرزبانان تاجیکستان امنیت ، ثبات و حاکمیت تاجیکستان را تقویت می کند. تاجیکستان نقش مهمی در تأمین امنیت منطقه ایفا می کند و ایالات متحده در تلاش برای مقابله با تهدیدات تروریسم و ​​قاچاق مواد مخدر در آسیای میانه ، یک شریک ثابت تاجیکستان است. “، جان مارک پومرسهایم ، سفیر ایالات متحده در تاجیکستان ، با اعلام خبر آغاز پروژه چالدوار ، گفت: به نقل از وب سایت سفارت.

همچنین اشاره شده است که سفارت ایالات متحده قبلاً در زمینه مقابله با قاچاق مواد مخدر در تاجیکستان در چارچوب چندین پروژه برای بازسازی پاسگاه های مرزی ، ایجاد یک پست مرزی در ایشکوشیم ، ارائه آموزش برای کارمندان آژانس کنترل مواد مخدر و تعدادی از پروژه های دیگر با UNODC همکاری کرده بود.