سمرقند مدرن: چیست و چگونه آماده شگفت زده کردن گردشگران است – اخبار تاجیکستان

کالیدوسکوپ مناظر تاریخی سمرقند با قدمت چند صد ساله را می توان بی نهایت پیچید و به همان اندازه چندین بار تحسین کرد. در عین حال، سمرقند به طرز شگفت آوری متنوع است. علیرغم قدمتی که باعث احترام می شود، این شهر مدرن است و هر سال این جنبه از تصویر خود را برجسته می کند. بیایید در مورد چگونگی تغییر ظاهر سمرقند و آنچه به گردشگران می دهد صحبت کنیم.

اگر بخواهید گردشگرانی را توصیف کنید که سمرقند، یکی از قدیمی‌ترین شهرهای آسیای مرکزی، قلب جاده بزرگ ابریشم و پایتخت تامرلان بزرگ را دوست دارند، پس اینها خوش‌خوراک‌ها، آگاهان حال و هوای شرق، عاشقان هستند. از معماری نفیس و آثار باستانی.
و همچنین گردشگران کنجکاو، گردشگران تجاری و کسانی هستند که برای سطح بالایی از خدمات ارزش قائل هستند. سمرقند سخت در تلاش است تا خدمات را بهبود بخشد و در حال حاضر نتایج بسیار خوبی در این زمینه کسب کرده است.

ازبکستان از سال 2019 که فرمان “در مورد اقدامات برای توسعه بیشتر بخش گردشگری” توسط رئیس جمهور این کشور امضا شد، فعالانه در حال توسعه بخش گردشگری بوده است. از آن زمان، کشور تغییر کرده است.

سمرقند با امکانات زیرساخت توریستی ارزشمندی پر شده است که به این شهر اجازه می دهد تا برای دسته های مختلف گردشگران، از جمله مسافران عمومی و تجاری، در دسترس تر و راحت تر شود.

فرودگاه جدید سمرقند

گردشگران بلافاصله پس از ورود به کشور با نماینده درخشان خانواده جدیدترین امکانات زیرساختی سمرقند آشنا می شوند. آنها توسط یک فرودگاه بین المللی مدرن، ساخته شده در قالب یک کتاب باز، که نماد اثر اصلی میرزو اولوگ بیک “جدول نجومی جدید کوراگونی” است، ملاقات خواهند کرد.

ترمینال مدرن جدید به سمرقند اجازه می دهد تا به قطب گردشگری ازبکستان تبدیل شود.این شهر در حال حاضر پروازهایی از استانبول، دبی، ابوظبی، تل آویو، آلماتی، کویت، باکو دریافت می کند.

سمرقند با پروازهای مستقیم با مسکو، سنت پترزبورگ، یکاترینبورگ، نووسیبیرسک، اوفا، سامارا، کازان، مینرالنی وودی متصل است.
Aeroflot برای پرواز در مسیر مسکو – سمرقند و برگشت در ماه مارس 23.8 هزار روبل درخواست می کند. به ازای هر نفر

شما می توانید با 35.8 هزار روبل از سن پترزبورگ به سمرقند با ازبکستان ایرویز پرواز کنید. به ازای هر نفر از هر دو طرف

و برای پرواز از یکاترینبورگ به سمرقند در آوریل، Red Wings 26.9 هزار روبل می خواهد. به ازای هر نفر از هر دو طرف

همچنین می توانید با قطار سریع السیر از تاشکند به سمرقند بروید. از سمرقند برای رسیدن به بخارا راحت است.

نگاهی مدرن به مناظر باستانی

سمرقند یک گالری تاریخی واقعی است که نمایشگاه های سرگیجه آور آن بسیار مورد توجه گردشگران است.

گردشگران در جستجوی زیبایی تاریخی که شایسته بالاترین ستایش است، قطعاً از میدان رجستان دیدن می کنند و در آنجا با مدارس اولوگ بک، شیردور و تیلیا کاری آشنا می شوند. این سه مدرسه الهیات با هم یک مجموعه معماری واحد را تشکیل می دهند که در فهرست یونسکو گنجانده شده است.

در مقبره باستانی تیموریان، گور امیر (“مقبره فرمانروا”، “مقبره امیر”) و همچنین در گورستان شاخی-زیندا، جایی که خواهران، همسران، فرزندان، فرماندهان تیمور، فیلسوفان نیز همیشه گردشگران زیادی دارند.

مسجد بی بی خانم که به نام همسر محبوب تیمرلن نامگذاری شده است نیز واقعا زیباست. گنبد آن با زیبایی آسمان ها و طاق سردر – با کهکشان راه شیری مقایسه شد.

در کنار مسجد، بازار سیاب قرار دارد. این مکان در حال حاضر 600 سال قدمت دارد و همچنان یکی از خوش طعم ترین و خوش عطرترین مکان های سمرقند است. در سمت چپ ورودی حلوا و نان افسانه ای سمرقندی می فروشند. ارزش خریدن دارد. اما نه چیز زیادی، زیرا هنوز صدها ردیف در پیش رو داریم که پر از میوه، سبزیجات، آجیل و سایر غذاهای لذیذ هستند.

کسانی که مایل به مشاهده تولید کاغذ ابریشم با استفاده از فناوری‌های باستانی هستند به روستای صنعتگران کونیگیل می‌روند و گردشگرانی که می‌خواهند اقلام طراحی شده بخرند به مرکز صنعتگران سمرقند واقع در کاروانسرای بازسازی‌شده قرن نوزدهم می‌روند.

گردشگران با دیدنی های سمرقند در قالب های مختلف آشنا می شوند: به تنهایی یا با راهنما یا به عنوان بخشی از گشت و گذارهای همه جانبه.
چنین قالب مدرنی مانند گشت و گذارهای همهجانبه برای سمرقند تازگی دارد. و گردشگران آن را دوست داشتند. اینگونه گشت و گذارها از مسجد بی بی خانم شروع می شود.

در آنجا به گردشگران هدفون داده می شود و آنها در داستان های جالب غوطه ور می شوند، به حقایق غیر مشهود معماران و شهرسازان گوش می دهند، در مسیری غیراستاندارد در سمرقند قدم می زنند و حتی در فعالیت های تعاملی شرکت می کنند. هزینه چنین سفرهایی 160 هزار صوم (1.1 هزار روبل) است.

ریزورت جاده ابریشم سمرقند

تفرجگاه جدید جاده ابریشم سمرقند با 15 دقیقه رانندگی از فرودگاه بین المللی جدید سمرقند فاصله دارد. قبلاً در سمرقند و یا در هیچ شهر دیگری از منطقه کلان آسیای مرکزی چنین تفرجگاهی وجود نداشت.

این اقامتگاه با 1200 اتاق منحصربه‌فرد است زیرا برای اولین بار در ازبکستان، تعطیلات سطح بالا و متنوعی را به گردشگران ارائه می‌دهد و امکانات گردشگری تجاری، فرهنگی، پزشکی و غذا را در قلمرو خود ترکیب می‌کند.

در اینجا، در قلمرو بیش از 260 هکتار، هشت هتل 4-5 * وجود دارد – سمرقند Regency Amir Temur، Silk Road by Minyoun، Savitsky Plaza، Lia! توسط Minyoun Stars of Ulugbek، و همچنین چهار هتل Wellness Park. همچنین مهمانان اقامتگاه به 14 ویلا دهکده بوم گردی اکو ویلج واقع در کنار پارک رنگارنگ تاریخی و قوم نگاری «شهر ابدی» دسترسی دارند.

این استراحتگاه همچنین دارای پارک ها، مناطق تفریحی، رستوران ها، کافه ها و بارها، اشیاء با اهمیت فرهنگی، SPA است. علاوه بر مجتمع های SPA در هتل های 5 *، یک مرکز سلامتی بزرگ جداگانه نیز وجود دارد. و همچنین یک مرکز کنگره در سطح جهانی.

مرکز کنگره علیرغم سن کم خود تاکنون میزبان بیش از دوجین رویداد بوده است، از جمله: اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای، مجمع بین المجالس کشورهای مستقل مشترک المنافع، هفته فناوری اطلاعات و ارتباطات ازبکستان، مجمع اقتصادی ازبکستان، اجلاس سران سازمان کشورهای ترک و بسیاری دیگر. رویدادهای بین المللی و ورزشی

یکی از آژانس های مسافرتی در مسکو که اخیراً از این اقامتگاه بازگشته است، برداشت های بازدید از جاده ابریشم سمرقند در گفتگو با وستنیک ATOR به خوبی شرح داده شده است. او گفت که جاده ابریشم سمرقند از نشان دادن شخصیت درخشان خود به گردشگران خجالت نمی کشد که هیچ ربطی به شخصیت و ظاهر هتل های استاندارد ازبکستان ندارد.

این آژانس مسافرتی گفت: جاده ابریشم سمرقند آنقدر چند وجهی است که به نظر من سزاوار سفر جداگانه به سمرقند است.

سمرقند و موش

گردشگری در قالب MICE نقطه قوت سمرقند و ازبکستان به عنوان یک کل است. علاوه بر تفرجگاه جاده ابریشم سمرقند، هتل هایی در این شهر وجود دارد که مکان هایی مناسب برای برگزاری رویدادها دارند. همچنین با توجه به برنامه ریزی های انجام شده برای توسعه گردشگری در منطقه، احداث مراکز کنگره و مجموعه های نمایشگاهی جدید در نظر گرفته شده است.

تعدادی از عوامل مهم نیز موقعیت خوبی را در زمینه گردشگری MICE برای سمرقند فراهم کرده است: موقعیت جغرافیایی، تعداد پروازهای زیاد، انتخاب خوب سایت های تجاری، قیمت های بسیار مناسب و مهمان نوازی ازبکی نه چندان دلپذیر.

خوب، این همه چیز نیست. یک استدلال مهم “برای” یک جزء گردشگری غنی از شهر است. این به شما امکان می دهد برنامه های تجاری و اوقات فراغت را با هم ترکیب کنید.

سمرقند در سال 2023 میزبان مجمع عمومی سازمان ملل خواهد بود.

برگزاری بیست و پنجمین اجلاس مجمع عمومی سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) در این شهر از تاریخ 16 تا 20 اکتبر 2023، یکی از رویدادهای مهم سمرقند از جمله برای بخش گردشگری آن خواهد بود.

در تدارک این رویداد، از جمله، قرار است کتاب راهنمای ویژه مهمانان خارجی با اطلاعات کلی در مورد سمرقند تهیه شود.

در این نشست، یکی از قدیمی ترین شهرهای ازبکستان – شاخریسبز – به عنوان کاندیدای عنوان “پایتخت گردشگری سازمان همکاری های اقتصادی در سال 2024” معرفی می شود.

کارشناسان اطمینان دارند که پروژه های جدید و آتی، رویدادهای تجاری مهم برای کشور، گردشگری را به طور کامل در سمرقند راه اندازی خواهد کرد و این شهر را به قوی ترین مقصد گردشگری تبدیل خواهد کرد.