سوغات زنجان چیست ؟

صنایع دستی اصفهان در طول قرن های متمادی به عنوان نماینده هنر اصیل قوم ایرانی در جهان معرفی شده است. پس از انقلاب ایران، ساختمان مذکور، به نمایش آثار خطی، اختصاص یافت، که سرانجام در سال ۱۳۷۶ خورشیدی، به نام مشهورترین استاد خوشنویسی قرن ۱۱ هجری قمری، یعنی میرعماد حسنی، تغییر نام یافت.

فروشگاه اینترنتی سوغات زنجان

• ایده ی جدیدی که با فرش های تبریز ادغام شده است هنری به نام چرم فرش است که شهرت بسیاری پیدا کرده است. استادان قالی بافی قدمت این هنر با ارزش را به چند صد سال پیش تخمین زده اند اما به طور دقیق نمی توان تاریخ و دوران مشخصی را برای بروز این هنر پیدا کرد.

چاقو صنایع دستی زنجان

این هنر زیبا به دلیل اینکه هم ظرافت فرش را دارد و هم سادگی و سبکی گلیم، طرفداران زیادی پیدا کرده است. زیرهاش با چرم و پوست است و روی آن هم با پشم به همراه ابریشم بافته میشود.

صنایع دستی زنجان چاقو سازی

اشیاء مختلفی را می توان یافت که مزین به منبت کاری هستند، البته که در شهر تبریز می توانید منبت کاری را در ساختمان بناهای تاریخی نیز مشاهده کنید. سماویهای بروجرد صنایع دستی این شهر هستند و از ارزش بالایی برخوردار هستند بهطوریکه اغلب برای تزئینات استفاده شده و سماورهای کارکرده (دسته دوم) هم نیز معامله میشوند.
صنایع دستی زنجان کجاست

منطقه گیلان دارای بارش فراوان است تا جایی که بارش سالانه شاید به ۱۲۰ سانتیمتر هم برسد. می باشند. اگر به عنوان یادگار می خواهید قطعه ای از این هنر اصیل ایرانی را به همراه با خود ببرید می توانید از اشیائی همچون تابلوهای منبت کاری شده، جعبه های گوناگون، وسایل لوکسی همچون عصا، صفحه و مهره های شطرنج، ساعت، و صدها لوازم تزئینی دیگر …

آدرس صنایع دستی در زنجان

حتما بعنوان یادگاری و سوغات در سفر به شهر تبریز سفال های زیبایش را به ارمغان ببرید. پس اگر این سوغات زنجان را برای کسی به یادگار ببرید علاوه بر ظرفی کاربردی، یک دنیا هنر و زیبایی هدیهاش کردهاید.

صنایع دستی استان زنجان

در یکی از عکسهایش، نارنجکی در ظرفی میوه کنار میوههای دیگر قرار گرفته؛ تصویری به ظاهر آرام و عادی که بیننده را به فضای دلهرهآور ورود جنگ به زندگی میکشاند. منبت کاری یکی دیگر از هنرهای استان هنرپرور تبریز می باشد.

این استان از قدیم الایام مهد هنرهای زیبا و صنایع ظریفه بوده است. قلمزنی یک هنر بسیار زیبا و با ظرافت است که می توان آن را اینگونه معنا کرد، کنده کاری و کندن نقش بر روی ظروف فلزی از جمله مس، طلا، نقره، برنج و …

نقوش برگرفته شده از حیوانات به صورت حاشیه و یا مرکزی استفاده می شود، دیگر نقش ها از طبیعت به صورت برگ و گل، ترنج و … • هنر ورنی بافی، دارای نقش خاص و بافتی منحصر به فرد است.

خرید صنایع دستی زنجان

قلعه بهستان، بنای رختشویخانه، بازار سنتی زنجان، گنبد سلطانیه، دریاچه طبیعی خندقلو، غار کتلهخور، موزه باستانشناسی و مردان نمکی، پل میربهاالدین، منطقه حفاظت شده و پدیدههای فرسایشی انگوران و پدیدههای فرسایشی ماهنشان از جاذبههای شاخص گردشگری این استان به شمار میآیند.

صنایع دستی زنجان ملیله کاری• ورنی بافی یکی دیگر از صنایع دستی مهم در استان آذربایجان شرقی می باشد که متعلق به عشایر این استان است. یکی از ویژگیهای مهم چاقوهای زنجان، تیز بودن، کیفیت و استحکام آنها است. سوم استفاده از زیره های صنعتی یا پیو که علاوه بر سبکی کیفیت نسبتاً بهتری در مقایسه با پارچه دارد.

معرفی صنایع دستی استان زنجانبروجرد به عنوان ناحیه واسط لرستان و همدان، ناحیه مرزی بین دو تمدن کاسی و ماد بودهاست اما با قدرت گرفتن بیشتر مادها، بروجرد منطقهای از سرزمین مادها به حساب میآمدهاست. از نظر ظاهر به قالی شباهت دارد و از نظر بافت، شبیه به انواع گلیم است.

تزئینات آجری، کاشی کاری، گچ بری و انواع خط در آثار تاریخی اصفهان، از حدود قرنها پیش تا دوره معاصر، بر اطراف و جوانب مناره ها و داخل و خارج مساجد، قصرها و هنرهای زری دوزی و قلم کاری، ترمه و نقره کاری و تذهیب و تحریر انواع کتاب، قرآن و قطعات نگارگری و نقاشی جملگی به مرکزیت هنری اصفهان گواهی می دهند.سیم کشی، زرکشی، زربافی، گلابتون دوزی، پولک دوزی، زنجیره بافی، قالی بافی و نساجی از صنایع دستی رایج اصفهان است.

صنایع دستی زنجان صادقیدر رنگ های لاکی، سورمه ای، کرم، سفید، پیازی و آبی روشن به چشم می خورد. شهرستان طارم به دلیل وجود خاک حاصلخیز و جلگه ای، وجود رود قزل اوزن، نزدیکی به استانهای گیلان و اردبیل و هوای نیمه گرمسیری از وجود بسیاری از باغات برخوردار است.

از این رو اگر اصفهان را مهد صنایع دستی ایران بنامیم سخنی به گزاف نگفته ایم. همچنین در شبستر، سفال گری قدمت طولانی دارد و در تبریز میتوان این آثار ارزشمند را یافت. قدمت این هنر به سکاها و سیت ها می رسد که نژادی آریایی داشته اند در اصل هنر قلمزنی به دوران پیش از تاریخ باز می گردد و همچنان ادامه داشته است (دوران مادها، هخامنشی، سلوکی، اشکانیان، ساسانیان و …).

این زیرانداز زیبا در مناطق اهر و ارسباران، توسط زنان عشایر آن منطقه بافته می شود و به همین دلیل شهرت آن به عنوان ورنی بافی عشایر است. مقالهٔ او با عنوان Modern Persian Artists، چاپ شده در کتاب Iran Faces Seventies به ویراستاری یارشاطر، از نخستین متنهای به زبان انگلیسی موجود دربارهٔ هنرمندان نوگرای ایرانی و سبکهایشان بود.

گلیم دورو یا ساده و گلیم سوماک که «ورنی» هم به آن می گویند دو نوع گلیم است که در تبریز عرضه می شود. مشخصه ظاهری گلیم شاهسون، وجود نگاره های بزرگ و برجسته است که با نوارهای باریک و پیچیده از هم جدا شده اند و رنگ های ملایمی مخصوصا صورتی، سبز، درصد کمی قهوه ای و آبی تیره به چشم می خورد.

شهر رشت در زمینهای رسوبی جنوب مرداب بندر پهلوی در ارتفاع هم سطح دریای آزاد قرار گرفته و یکی از مناطق پرباران ایران است که میزان بارندگی سالیانهٔ آن به ۱/۷۰ متر میرسد و پربارانترین مرکز استان ایران بهشمار میآید.

سکاها در روزگار مادها بارها به مرزهای ایران تاختند. • چرم تبریز، پیشینه ی پرآوازه ای در کشور ایران دارد، در شهر تبریز تولیدکنندگان بسیاری مشغول به این حرفه هستند. به همین سبب قلمزنی به سبک تبریز دارای عمق و برجستگی های کمتری می باشد، قلمزنی تبریز دارای سطحی صاف، کم عمق و ظریف است.

صنایع دستی زنجان چیست

منبت کاری یکی از هنرهای پر زحمت و دارای ظرافت است که استادان حرفه ای آن را از مواد اولیه ارزان و ساده بوجود می آورند. را می توان از نزدیک نظاره کرد و با هنر ناب منبت کاری آشنا شد.

درباره صنایع دستی زنجان

یکی از صنایع دستی بومی استان زنجان ملیله کاری است.هنرمندان زنجانی با استفاده از این هنر وسایل نقره ای و طلایی را خلق می کنند. کارد و چنگال یکی از معروف ترین معرفی صنایع دستی استان زنجان است .

صنایع دستی زنجان بهرامی

معروف ترین گلیمی که در تبریز به چشم می خورد گلیم شاهسون است. راهها به آخر آذربایگان که از آن جمله بلاد خزران شوند، گروهی برخشک و گروهی از دریا، که از هر راهی دربند خوانند و به تازی باب گویند.

بازار صنایع دستی در زنجان

در بناهای تاریخی از جمله در، پنجره، محراب، منبر، میز و … برای تهیه محصولات چرمی دست دوز تبریز بهتر است به بازار کفش در بازار تاریخی تبریز سری بزنید. برای بازدید از آثار سفالی میتوانید به موزه ی سفال تبریز مراجعه کنید، این موزه خانه علوی است جایی که شما میتوانید در کنار بازدید یک اثر تاریخی زیبا، این سفال های زیبا را ببینید