سوفیا ارنست نقش آنا کارنینا را بازی کرد

در تئاتر ملل سعی کردند دلایل ازدواج شکسته قهرمانان تولستوی در مقوله تجمل را بفهمند.

نسخه جدیدی از “آنا کارنینا” در صحنه کوچک تئاتر ملل – “کارنینا. فرآیند» به کارگردانی آلا سیگالووا. داستان آشنای لئو تولستوی، ماهیت عشق و اشتیاق در طول محاکمه مورد بررسی قرار می گیرد، جایی که پرونده خودکشی آنا آرکادیونا کارنینا در حال شنیدن است.

آلا سیگالووا یک طراح رقص، رئیس بخش آموزش پلاستیک یک بازیگر در مدرسه تئاتر هنر مسکو است. پس از کارنینا او در رقص چه انتظاری می توان داشت. قطعا یک راه حل پلاستیکی وجود دارد. همه چیز از نظر رقص تأیید شده و بسیار زیبا است. سیگالووا خود رمان لئو تولستوی را روی صحنه برد و سه شخصیت اصلی – آنا، الکسی کارنین و ورونسکی را ترک کرد. طرف های دادستانی و دفاعی نیز در صحنه حضور دارند، زیرا دادگاه در حال برگزاری است، جایی که بار دیگر همه چیز برای درک علت فاجعه به بیرون تبدیل شده است. وکیل متهم، نیکولای سامسونوف، و دادستان، در تلاشند تا دریابند چرا ازدواج شکسته شد – این خود آلا سیگالووا است، یک خانم عصبی و شیطانی سیاه پوش. لباس هوادار او تقریباً مشابه لباس کارنینا است که توسط شاگردش در مدرسه تئاتر هنر مسکو، سوفیا ارنست، بازی می کند. این نقش در ابتدا برای او در نظر گرفته شده بود. هر دو – آنا و خانم دادستان – مانند غریبه های زیبای بلوک در مه و مه روح هستند. آنا زیباست و از نظر ظاهری کاملاً با ایده های ما در مورد اینکه کارنینا باید چگونه باشد مطابقت دارد. سوفیا ارنست همه کارها را با شایستگی انجام می دهد ، در تظاهرات احساسات مهار می شود ، هیچ رنجی در او وجود ندارد ، اما قدرت اشتیاق نیز به حداقل می رسد. همسرش کنستانتین ارنست در سالن حضور داشت و از نظر احساسی آنچه را که روی صحنه اتفاق می‌افتاد درک می‌کرد که درجه‌ای به عمل اضافه کرد.

طراح صحنه ماریا ترگوبووا یک فضای سیاه و سفید لاکونیک ایجاد کرد که یادآور صفحه شطرنج است. لوح سفید صحنه که هیچ چیز اضافی روی آن نیست. فقط صندلی های تیره ای وجود دارد که با روکش های روشن پوشیده شده اند، یک پیانو، که آنا عملاً پشت آن می نشیند. روی پروسنیوم صندلی هایی برای دادستان و وکیل تعبیه شده است که از آنجا به هیئت منصفه در نقش مخاطب در حین اجرا مراجعه می کنند. فضا به دو نیمه تقسیم شده است. بخشی از صحنه ثابت است، در حالی که نیمه دیگر در طول یک ساعت و نیم اجرا به آرامی بالا می‌رود و تقریباً عمود می‌شود، به طوری که می‌توانید فقط با چسبیدن به صندلی‌ها روی آن بایستید، مانند شاخه‌های درخت هنگام بالا رفتن از سربالایی. به صورت نامحسوس اتفاق می افتد. آنا و ورونسکی سر از پا در ورطه غلت می زنند. طراحی لباس توسط تاتیانا اشبا انجام شده است. آنها مشکی هستند، بسیار ظریف هستند و می توانند یک باند مد را زیبا کنند.

الکسی کارنین را ایگور میرکوربانوف بازی کرد، مثل همیشه شیطانی، که انرژی تاریکی را تراوش می کرد. در عین حال ، قهرمان او قادر است همه چیز را درک کند ، بپذیرد ، ببخشد ، بر عطش مجازات غلبه کند ، فقط یک ایده آل. خلق و خوی بی بند و بار بازیگر در اینجا کمی خاموش شده است – هیچ شور و شوق آشکاری وجود ندارد ، جلوه ای عظیم از احساسات وجود دارد ، همه چیز مهار شده و حتی یکنواخت است. کریل ولاسوف در نقش ورونسکی بسیار خوب است. او مانند سوفیا ارنست بازیگر تئاتر هنری مسکو است. چخوف و همچنین در «زنان نگه داشته شده» بازی کرد. شاید این اولین بار برای او چنین نقش برجسته ای باشد و برای مخاطب – کشف بازیگر. صداقت و خلوص زیادی در ورونسکی او وجود دارد، چیزی پسرانه که توازن قدرت را تغییر می دهد. شور و شوق در طبیعت به طرز شگفت انگیزی مطابق با مقوله تجمل گرایی، بدون یافتن مقصر، همه را توجیه می کند.

منتشر شده در روزنامه “Moskovsky Komsomolets” شماره 29009 مورخ 12 آوریل 2023

تیتر روزنامه:
خودکشی کارنینا در دادگاه برچیده شد