سوکوروف جشنواره را در بندر سن پترزبورگ افتتاح کرد

جشنواره بین المللی فیلم جدید “نمونه ای از لحن” در سن پترزبورگ افتتاح شد. الکساندر سوکوروف الهام بخش او شد. نمایش ها در Sevkabel Porto در زمینه بسته بندی کابل برگزار می شود – بسیار شدید به نظر می رسد.

“نمونه ای از لحن” نام فیلم مستندی است که سوکوروف در سال 1991 در مورد بوریس یلتسین فیلمبرداری کرد. این ترکیب کلمات بعداً با فعالیت های چند جانبه کارگردان از جمله فعالیت های آموزشی همراه شد.

اکنون در جشنواره ای با این نام، تابلوی «قصه پریان» اثر الکساندر سوکوروف به نمایش در می آید که در تولید مشترک بلژیک اما بدون بودجه روسیه خلق شده است. مدت‌هاست که در ژاپن و پرتغال، تعدادی دیگر از کشورهای اروپایی اکران شده است، در جشنواره‌های روتردام و توکیو، لوکارنو، تورین و کره جنوبی سوئیس به نمایش درآمد.

در روسیه، چندین نمایش بسته برای یک دایره باریک، به ویژه در Lenfilm برای فارغ التحصیلان کارگاه آموزشی سنت پترزبورگ سوکوروف – دومین نمایش پس از دوره معروف او در کاباردینو-بالکاریا، برگزار شد.

این فیلم در مورد وقایع جنگ جهانی دوم می گوید و قهرمانان آن سایه ها، مردگان تاریخ بزرگ هستند – استالین، موسولینی، هیتلر، چرچیل. آنها در برزخ خاصی ملاقات خواهند کرد که در آنجا فرصت گفتگو دارند. این فیلم منحصراً هنرمندان خارجی را بازی می کرد. شرکت در جشنواره و تصویر 2016 «برو. برو برو» که کمتر کسی آن را دیده است. این یک نسخه ویدیویی از نمایشنامه است که توسط سوکوروف در ویچنزا بر اساس آثار برادسکی به صحنه رفته است.

برنامه اصلی تصاویر بسیار تازه ای را ارائه می دهد. بسیاری از آنها برای اولین بار در اینجا نشان داده می شوند. کارگردانان شخصا آثار خود را ارائه خواهند کرد. الکساندر سوکوروف نیز این کار را انجام خواهد داد و نمونه ای از لحن را برای این نقد فیلم قرار می دهد. آثار کارگاه کاباردینو-بالکاریایی کارگردان نیز ارائه شده است – “قفس به دنبال یک پرنده است” توسط مالیکا موسیوا که مخصوصاً از آلمان آمده است ، جایی که خانواده او مدتها در آنجا زندگی می کنند ، “گره ها” اثر اولگ خاموکوف ، یکی از معدود کسانی که در نالچیک ماندند و حرفه کارگردانی را دریافت کردند. او همچنین به نمایش نقاشی خود خواهد آمد.

از کارگردانان و حتی استادان باتجربه می توان به بوریس خلبانیکوف با اسنگیر و ناتالیا مشچانینووا اشاره کرد که راز یک شب کوچک او برای اولین بار در جشنواره فیلم روتردام به نمایش درآمد.

این اثر جدید توسط نویسنده، ریاضیدان و کارگردان سن پترزبورگ، رومن میخائیلوف، که با فیلم «قصه ای برای قدیمی ها» شناخته شده است، ارائه خواهد شد. به نظر می رسد که اولین نمایش او “برف، خواهر و ولورین” به تازگی گذشته است و اکنون فیلم جدیدی – “میراث” درباره زندگی نوجوانان استانی است.

آلیسا خازانووا بازیگر به طور جدی کارگردانی را بر عهده گرفت و قبلاً دومین تصویر را پس از “شاردز” – “فهرست سفید” ساخته است. این در مورد خودکشی یک دختر مدرسه ای است که کل کشور پس از انتشار در روزنامه از آن مطلع شدند. نقش محقق را الکسی سربریاکوف بازی کرد.

یکی دیگر از اولین، آنتون السیف، رویاهای روسی را در یکاترینبورگ با حضور بازیگران و هنرمندان غیرحرفه ای تئاتر کولیادا تامارا زیمینا و اولگ یاگودین فیلمبرداری کرد. قهرمان داستان نوجوانی است که پس از مرگ مادرش برای دیدن مادربزرگش به روستا آمده است. هنوز افراد کاملاً جوان از جمله خلبانیکوف و مشچانینووا در منطقه مورد توجه کارگردانان قرار گرفتند.

در میان کنجکاوی های خارج از کشور، و اکنون این تنها راهی است که می توان فیلم های خارجی کمیاب ما را در جشنواره نام برد (البته برخی از آنها به آنجا نرسیدند) – “جنایت من” ساخته فرانسوا اوزون، “کپنهاگ وجود ندارد” توسط مارتین اسکوبیرگ، زن فرانسوی «خانه لذت‌ها» آنیسا بونفون درباره نویسنده‌ای علاقه‌مند به تجربه کارگران جنسی، خدایان مکزیک نوشته هلموت دوسانتوس درباره مردمان بومی آفریقایی ساکن آمریکای لاتین، و مستند رون چپمن Revival 69: The Legend Returns about a Toronto. جشنواره موسیقی که در آن جان لنون ظاهر شد، که نه تنها سالن هزاران نفری را منفجر کرد، بلکه تصمیمی سرنوشت ساز گرفت.

این روزها نه تنها فیلم های بلند، بلکه فیلم های کوتاه – مستند و فیلم های بلند ساخته شده در کارگاه سن پترزبورگ الکساندر سوکوروف و سایر مدارس فیلم را نمایش می دهند. شاعر گالینا ریمبو و اولین بازیگر سن پترزبورگ آلیسا اروخینا که فیلم “در شب” را ساخت، در آزمایشگاه ها شرکت کردند.

برگزارکنندگان با جاه طلبی جشنواره را به عنوان رویداد اصلی فیلم تابستان امسال معرفی می کنند. بیایید ببینیم آیا چنین خواهد شد – زمان کمی برای اثبات وجود دارد – فقط چهار روز.