شرکت ماسک Neuralink مجوز آزمایش کاشت تراشه در افراد را دریافت کرد – اخبار تاجیکستان

به گزارش تاس، شرکت Neuralink، یک شرکت نوروتکنولوژی متعلق به ایلان ماسک، مجوز انجام آزمایشات بالینی را برای کاشت تراشه در مغز انسان برای استفاده از رایانه و تلفن بدون کمک دست دریافت کرده است.

این شرکت در پستی در توییتر پنجشنبه، 25 مه گفت: «خوشحالیم که اعلام کنیم که توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده برای راه‌اندازی اولین آزمایش بالینی انسانی خود تأیید شده‌ایم.

ثبت نام برای کارآزمایی بالینی هنوز باز نشده است.

استارت‌آپ Neuralink توسط ماسک در جولای 2016 ایجاد شد تا تلاش‌های متخصصان برجسته در توسعه رابط‌های عصبی و ایجاد ربات‌هایی را با هم ترکیب کند که امکان کاشت تعداد تقریباً نامحدودی الکترود در مغز را در حالت کاملاً خودکار فراهم می‌کند. به گفته این کارآفرین، در دراز مدت، چنین رابط های عصبی به فرد این امکان را می دهد که به یک سایبورگ تبدیل شود که قادر به مقاومت در برابر هوش مصنوعی است، و همچنین به مردم کمک می کند تا یاد بگیرند که چگونه مستقیماً با استفاده از قدرت فکر کامپیوتر را کنترل کنند.

در فوریه 2021، Neuralink مطالعه ای روی تراشه در میمون ها انجام داد. به گفته این شرکت، اتصال به تراشه از طریق آیفون (“iPhone”) انجام می شود. کارشناسان ارتباط فعالیت عصبی را با اعمال خاصی مورد مطالعه و رمزگشایی قرار داده اند، این به آنها اجازه می دهد بازخورد را بازتولید کنند. بنابراین، به میمون آموزش داده شد که مکان نما را بدون کمک جوی استیک روی صفحه نمایش دهد.