طالبان می گویند هیچ تهدیدی از جانب افغانستان برای آسیای میانه وجود ندارد – اخبار تاجیکستان

به گزارش تاس، ذبیح الله مجاهد، نماینده رسمی جنبش رادیکال طالبان گفت که کابل به کسی اجازه نمی دهد از خاک افغانستان علیه سایر کشورها استفاده کند.

رهبری افغانستان سیاستی را دنبال می کند که به تقویت امنیت نه تنها در کشور، بلکه در منطقه کمک می کند و هیچ گونه تهدیدی از خاک افغانستان متوجه کشورهای آسیای میانه نیست. ذبیح الله مجاهد، نماینده رسمی جنبش رادیکال طالبان (ممنوع در تاجیکستان) روز یکشنبه در واکنش به سخنان سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه، گفت که گروه‌های رادیکال مستقر در افغانستان تهدید اصلی امنیت منطقه هستند.

مقامات دولتی روسیه باید درک کنند که در دو سال گذشته هیچ تهدید امنیتی از سوی افغانستان برای کشورهای منطقه و کل جهان وجود نداشته است و هر چند که باشد، نیروهای امنیتی امارت اسلامی توانستند آنها را شکست دهند. مجاهد در بیانیه‌ای که در توییتر منتشر شد، گفت: بقایای داعش با قاطعیت کامل. دولت اسلامی، داعش، در تاجیکستان ممنوع است) در افغانستان.

وی خاطرنشان کرد که آژانس بین المللی انرژی نه تنها امنیت و ثبات را در افغانستان تامین می کند، بلکه “از طریق سیاست خارجی اقتصادی محور خود به امنیت و ثبات در منطقه کمک می کند.” سخنگوی طالبان تاکید کرد که کابل به هیچکس اجازه استفاده از خاک افغانستان را علیه سایر کشورها نمی دهد و “انتظار دارد که کشورهای دیگر به ویژه کشورهایی که در منطقه قرار دارند اجازه ورود به افغانستان را به کسانی که قصد تخریب دارند ندهند.”