قابلیت تشخیص چهره در دوربین های مدار بسته داهوا

تکامل هوش مصنوعی دوربین های مدار بسته داهوا

هوش مصنوعی یا artificial intelligence یا به اختصار AI  یک بخشی از علم رایانه ای است که کارکردش تجهیز ماشین های هوشمند است، به نحوی که توانایی تفکر و یادگیری داشته باشد و بتواند جای لزوم استفاده از نیروی انسانی را در برخی از امور بگیرید. به طور ساده در واقع تکنولوژی ای است که قابلیت تفکر دارد. البته این قابلیت تفکر با چیزی که ما به عنوان تفکر انسانی می‌شناسیم تفاوت زیادی دارد، اما در حقیقت سعی دارد از آن تقلید کند. هوش مصنوعی در تمام ابعاد زندگی ما اثر گذاشته است، بکار گیری هوش مصنوعی در تکنولوژی ها موجب صرف هزینه کمتر، زمان کمتر و بکار گیری کمتر نیرو انسانی در محیط های کار شده است. شما حتما تا به حال در زندگی روزمره خود با کاربرد های هوش مصنوعی روبرو شده اید، کاربردهایی مثل سیری در آیفون، الکسا و دستیار گوگل، سیستم تحلیل رفتار کاربر و پیشنهاد دهنده ها در شبکه های اجتماعی، فهم نوری حرکت کاراکتر ها و استفاده از آن در جلوه های فیلم ها و انیمشین ها، خودرو های خودران مثل تسلا، طرف بازی کامپیوتری در بازی هایی مثل شطرنج و . . . همگی از کاربرد های هوش مصنوعی هستند. تقریبا در تمام صنایع شرکت هایی پیشرو از جمله صنعت دوربین مدار بسته، شرکت هایی وجود دارند که به فکر استفاده از هوش مصنوعی در کاراتر کردن محصولات خود هستند.

 

شرکت داهوا به عنوان پیشرو در این صنعت از این تغییرات جهانی عقب نمانده و همواره از این تکنولوژی در تولید و تجهیز دوربین های مدار بسته خود بهره گرفته است. این شرکت امروزه کاربرد هایی مثل تشخیص چهره، شمارش افراد، سنسور های حساس به حرارت بدن، سنسور های حرکتی و… را به دور بین های خود اضافه کرده است. بر خلاف گذشته که دوربین های مدار بسته فقط برای ثبت تصویر یا صدا استفاده میشد، امروزه دوربین های مداربسته با پیشگامی شرکت داهوا، ناظران دقیقی هستند که میتوانند شرایط محیط را تحلیل کند و نتایج را ارائه دهند و در صورت لزوم به ما هشدار دهند.

شرکت داهوا با 16000 کارمند و به لطف تیم تحقیق و توسعه قوی خود متشکل از 6 هزار مهندس و کارشناس R&D که بر روی تکنولوژی لنز، سنسور، کدینگ های ویدیویی، انتقال تصویر، پروسسورهای درونی و گرافیکی کار میکنند و بکارگیری هوش مصنوعی، در خط مقدم تکنولوژی، دوربین های مدار بسته ای با کارایی بالا، کاربرد آسان با راه حل های تخصصی، متناسب با نیاز های خاصی که در هر صنعت وجود دارد، تولید  میکند.

قابلیت تشخیص چهره در دوربین های مدار بسته داهوا

الگوریتم های deep sense یا یادگیری عمیق داهوا، دستگاه های دوربین مدار بسته و XVR دارای هوش مصنوعی را قادر میسازند تا محیط را درک کنند و از آن بیاموزند. اولین دوربین های مدار بسته داهوا سری جدید دارای هوش مصنوعی شامل دوربین های مداربسته دارای قابلیت نشخیص چهره و دوربین های سه بعدی شمارش افراد است.

دوربین های مدار بسته و XVR های مجهز به تشخیص چهره داهوا با بکارگیری هوش مصنوعی (AI) و فناوری یادگیری عمیق داهوا deep) (sense میتواند 10000 چهره را ارزیابی و مقایسه کنند. این دوربین ها بدون نیاز به پایگاه خارجی و با استفاده از یک پردازش گر بینایی پیشرفته (vpv) در لحظه تصویر افراد را شناسایی و همراه با آگاهی پردازش میکند و فناوری یادگیری عمیق دوربین مدار بسته dahua به دوربین اجازه میدهد تا چهره های هدف را استخراج و از نظر ویژگی هایی همچون سن، جنسیت، ریش و سیبیل، عینک، استفاده از ماسک حتی حالات چهره مثل غم و لبخند را شناسایی و دسته بندی کند. و افراد یا شرایطی را در لیست سیاه یا لیست سفید خود بگذارد و در مواقع لازم آلارم دهد. همچنین این دوربین مداربسته میتواند وسایل نقلیه را از نظر رنگ و مدل شناسایی کند و زیرنظر بگیرد.

 

 

 فن آوری مجهز به هوش مصنوعی xrv های داهوا شهرت جهانی داشته و در بسیاری از رقابت های بین المللی مقام اول را کسب کرده است. که میتواند به افراد مجاز اجازه ورود دهد، درب را برای افراد غیر مجاز باز نکند، یا هنگام ورود افراد غیر مجاز هشدار دهد. در واقع امروزه فناوری هوش مصنوعی در دوربین های مدار بسته داهوا سطح جدیدی از تجزیه تحلیل و نظارت تصویری را به صنعت امنیت میاورد.

بنابراین این تکنولوژی خرید دوربین های مدار بسته داهوا از این مدل را برای بانک ها، شرکت ها و فروشگاه های بزرگ، فرودگاه ها و …. یک انتخاب کارا کرده است.

 

حفاظت پیرامونی هوشمند در دوربین های داهوا

یکی دیگر از کاربرد های دوربین های هوشمند مدار بسته داهوا، حفاظت پیرامونی هوشمند است. که با هدف جلوگیری از ورود و خروج غیرمجاز در یک منطقه تولید شده است. این سامانه در محیط هایی همچون پارک های محافظت شده، موزه ها، بانک ها و مناطق نظامی و … کاربرد دارد.

معقول بودن قیمت دوربین های مدار بسته داهوا دارای هوش مصنوعی و دستگاهxvr  های هوش مصنوعی داهوا  و در کنار آن کاربرد های فوق العاده وکاربری آسان، خرید دوربین مداربسته  dahuaهمراه با xvr  های هوشمند را در سطح جهانی بسیار محبوب کرده است. این xvr های 8 و 16 کاناله، با استفاده از هوش مصنوعی، هشدار های اشتباه مانند بارش باران و حرکت برگ ها را نایدیده میگیرد و فقط در صورت حضور یک انسان و یا یک خودرو در تصویر، هشدار خواهند داد. در واقع این دوربین های مدار بسته داهوا با دقتی بالا، جایگزین دیدبانی های سخت و طاقت فرسا در ساعات طولانی خواهند بود.

 

شرکت داهوا با تکیه بر شعار خود یعنی “جامعه ایمن تر، زندگی هوشمند تر” و یکپارچه سازی قابلیت های هوشمند شناسایی چهره و حفاظت پیرامونی در xvr های خود، گام بزرگی در صنعت نظارت تصویری برداشته است و یک سامانه کاربردی، هوشمند، به صرفه و اقتصادی را به جهان عرضه میکند.

 

داهوا همچنین تلاش دارد از ابعاد دیگر پیشرفت تکنولوژی در دوربین های خود بهره ببرد. از سایر تکنولوژی های پیشرفته بکار گرفته شده در دوربین های داهوا میتوان به قابلیت ضبط 4K که وضوح تصویری فوق العاده و 4 برابر  دوربین های 1080  را ارائه میدهد اشاره کرد. همچنین قابلیت STARLIGHT که تصویر رنگی واضح در نور بسیار کم حتی در نور ستاره ها ارائه میدهد. (برخلاف دوربین های دید در شب معمولی که با استفاده از مادون قرمز یک تصویر سیاه و سفید با کیفیتی معمولی ضبط میکنند)تکنولوژی H.265+  هوشمند داهوا نیز نسخه‌ای بهینه سازی شده از H.265 است که به صرفه جویی بیشتر در پهنای باند و فضای ذخیره سازی کمک می‌کند Smart H.265+ بدون تاثیر بر روی کیفیت تصویر، به کاهش حجم اطلاعات و درگیری کمتر فضای ذخیره سازی کمک می‌کند.

 

 dahuaهمواره در صنعت امنیت پیشگام بوده و محصولات با کیفیتی در این حیطه عرضه کرده است. در نتیجه اگر این قابلیت ها برای شما کارایی ندارند نیز داهوا میتواند انتخابی عالی در دوربین های مدار بسته معمولی تر نیز باشد. به طور کلی خرید دوربین مدار بسته داهوا از هر نوع و هر تکنولوژی نسبت به رقبای خود در همان سطح انتخابی قابل قبول و عالی است.  قیمت دوربین های مداربسته داهوا نیز نسبت به کیفیت ارائه شده به صرفه و اقتصادی است. امکاناتی مثل دید در شب، قابلیت ضبط صدا، تکنولوژی برق دهی، کیفیت تصویر، قابلیت زوم از جمله مواردی است که این دوربین را به یک سیستم امنیتی مطلوب تبدیل کرده است.

منبع