متالیکا به دوران سخت کودکی خود می پردازد

بت های هوی متال به دست روانکاوان افتاد

با اقتدار بالا، می توان گفت که اصلی ترین رویداد موسیقی جهانی در ماه آوریل، آلبوم جدید متالیکا بود. شاید آنها بتوانند در طول عمر پربار در زمینه ژانر “سنگین” در تعبیر گسترده آن فقط با اسکورپیون ها رقابت کنند که تمام تلاش خود را برای حفظ روحیه در اسب باستانی راک اند رول انجام می دهند و فقط تنبل ها آن را اعلام نکردند. مرده. با این حال، آلبوم 72 فصل متالیکا ثابت می کند که بیمار نسبتاً زنده است و یک گروه کر طرفداران مشتاق به روح “راک زندگی می کند!” یک بار دیگر این را تایید می کند. “ZD” بدون هیبت مقدس، “هورکراکس” بعدی را که توسط جادوگران از واقعیتی موازی ایجاد شده است – جهان هوی متال – را لمس می کند.

شوخی نیست، گروه 42 سال است که روی صحنه است! مردم به دنیا می‌آیند، بزرگ می‌شوند، تکثیر می‌شوند، به دنیایی دیگر می‌روند، و «متال‌هد»های آمریکایی هنوز در حال پاره کردن سیم‌های گیتار گرانبها و قدیمی‌شان هستند. و در سال های اخیر، آنها به طور فزاینده ای شناخته شده اند: حفظ سلامت بدن به طور فزاینده ای دشوار می شود. در آستانه انتشار آلبوم جدید، یکی از بنیانگذاران متالیکا، درامر 59 ساله، لارس اولریش، فاش کرد که آنها باید هر روز رژیم بگیرند و سخت تمرین کنند تا بتوانند به صورت فیزیکی آهنگ های سنگین خود را اجرا کنند. طبق برآوردهای او، گروه آنها ممکن است تا 10 سال دیگر در این حالت وجود داشته باشد. و سپس در حال حاضر – بلرزند، خود رولینگ استونز …

اما “سرهای فلزی” هنوز تابع برخی از قوانین پیری هستند، به عنوان مثال، آنها شروع به یادآوری سالهای جوانی خود با لطافت خاصی می کنند و در مورد حوادثی که در گذشته های دور اتفاق افتاده است فکر می کنند. علاوه بر این، اکنون با کمک روانشناسان، ریشه های مشکلات خود را در دوران کودکی کشف کرده و مسئولیت ناکامی ها را به عهده والدین قرار می دهند. گروه متالیکا توجه خلاق خود را به دوره زندگی یک فرد از صفر تا 18 سال جلب کرد.

به گفته جیمز هتفیلد، خواننده اصلی گروه، مفهوم ضبط از کتابی است که او درباره دوران کودکی خوانده است: «بیشتر در مورد درک کودکی تا بزرگسالی. و 72 فصل اساساً 18 سال اول زندگی شما هستند. همانطور که رشد می کنید، رشد می کنید، رشد می کنید و ایده ها و شخصیت خود را توسعه می دهید. تجزیه و تحلیل برخی از تجربیات دشوارتر از تجربیات دیگر است. بعضی چیزها را نمی توانید به سادگی در نظر بگیرید و تا آخر عمر با شما می مانند. سایر لحظات را می توانید مانند یک فیلم به عقب برگردانید و آن را به روشی جدید بازسازی کنید. این موضوع واقعاً جالبی برای من است که بدانم چگونه می‌توانید در بزرگسالی با این موقعیت‌ها کنار بیایید.” با قضاوت بر اساس توصیف سطحی تکنیک “پیچ کردن” گذشته، جیمز نه تنها کتاب را خواند، بلکه تکنیک های جدید NLP را برای برنامه ریزی مجدد شخصیت، که اکنون روانشناسان فعالانه ارائه می دهند، تمرین کرد.

جیمز همچنین سال 2020 را به یاد می‌آورد، زمانی که او مانند بسیاری از مردم به دلیل بیماری همه‌گیر از جان خود می‌ترسید و آن دوره باعث شد در برخی از وقایع زندگی خود تجدید نظر کند. این نوازنده در مصاحبه ای گفت که چگونه در طول همه گیری همه گیر، نوازندگان متالیکا که هر کدام در خانه خود نشسته بودند، از طریق لینک ویدیویی با یکدیگر تماس گرفتند و به طور مشترک با استفاده از آلات آکوستیک مطالبی را برای ضبط ایجاد کردند.

دو هفته قبل از انتشار آلبوم، ویدیویی برای تیتراژ 72 فصل منتشر شد. ویدیوی تقریباً بدون پلات که در آن گروه آهنگ خود را پخش می کند، گویی در آتش می سوزد. علاوه بر این، این سوختن از یک تخت خواب با نرده های چوبی حاصل می شود. گهواره ای سوخته با آلات موسیقی سوخته در اطراف پراکنده شده و جلد آلبوم را تزئین کرده است. این ویدیو توسط هنرمند مشهور عکس نیویورکی تیماتی ساسنتی کارگردانی شده است که در دنیای مد بالا و تبلیغات کالاهای درجه یک فعال است. ضمناً اولین تک آهنگ از آلبوم Lux Aeterna در نوامبر سال 2022 منتشر شد و ویدیوی آن نیز که دقیقاً به همین سبک اجرا شده است نیز متعلق به تیم ساسنتی است.

زیبایی شناسی خاص متالیکا در استفاده از الگوهای ملودیک موزون و جریان ویرانگر ترش متال را می توان به طور همزمان در هر یک از 12 آهنگ مشاهده کرد که شما را مجبور می کند هنگام گوش دادن (مثلاً آهنگ Too Far Gone؟) سر خود را تکان دهید. ریتمیک بالا تضمین شده غیر ارادی از “جاروب قدیمی” خوب. این رکورد خالی از تصنیف های غنایی است، که با وجود همه ی زباله ها، همیشه از گروه انتظار می رود، اما با آهنگ 11 دقیقه ای Inamorata درباره عشق در یک تمپوی متوسط ​​به پایان می رسد که کاملاً به سمت این نقش کشیده شده است. آهنگ Crown of Bed Wire ظاهری محکم و حتی بیش از حد رفتاری دارد که به خودی خود کنجکاو است.

به طور کلی، آلبوم یازدهم گروه به گونه‌ای بود که حیف نیست برای آن وقت بگذارید و فرقی نمی‌کند که طرفدار آن باشید یا فقط از آنجا عبور کنید. در اینجا چیزی برای فکر کردن و چیزی برای یادآوری وجود دارد …

منتشر شده در روزنامه “Moskovsky Komsomolets” شماره 29019 مورخ 26 آوریل 2023

تیتر روزنامه:
متالیکا به دوران سخت کودکی خود می پردازد