مدال نجات یک کودک قهرمان تاجیکستان در مسکو اهدا شد – اخبار تاجیکستان

در 18 مه 2023، در مسکو، در مراسم ابتکار عمومی و دولتی سراسر روسیه به نام “قلب داغ”، عمرزدا ظفر، شهروند 16 ساله جمهوری تاجیکستان به دلیل نجات یک کودک، جایزه دریافت کرد. از گزارش های CoES RT.

مدال این شاهکار انجام شده توسط معاون وزیر شرایط اضطراری فدراسیون روسیه، سپهبد سرکو A. و معاون اول وزیر آموزش و پرورش فدراسیون روسیه، Bugaev A. به این جوان اهدا شد.

جایزه قلب گرم به جوانان زیر 23 سال اهدا می شود که موضع مدنی فعالی از خود نشان داده و فداکارانه به کمک دیگران می آیند.

به یاد بیاورید که در 10 می 2022، عمرزدا ظفر سلیمان، ساکن شهر بختر، منطقه ختلون، یک شاهکار واقعی انجام داد – او یک پسر بچه 7 ساله را که در یک کانال آبیاری غرق می شد، نجات داد. ظفر در حال رفتن به خانه بود که ناگهان صدای جیغ بچه ها را شنید که دوستشان در حوض نزدیک خانه شان غرق می شود.

یک کودک 7 ساله که بدون نظارت والدین رها شده بود، تصمیم گرفت شنا کند، اما توانایی های خود را محاسبه نکرد و شروع به غرق شدن کرد. قهرمان جوان به داخل آب پرید و پسر را به ساحل کشید. پس از این شاهکار، گواهی افتخار CoES برای نجات و مردانگی نشان داده شده به او اعطا شد.

CoES به قهرمان جوان به خاطر شناخت بالای شاهکارش و همچنین والدینش تبریک می گوید و از همه می خواهد که نسبت به کسانی که به کمک نیاز دارند بی تفاوت نباشند!