مرور مکرر TikTok می تواند منجر به افسردگی شود – اخبار تاجیکستان

سرویس ویدیویی TikTok و شبکه اجتماعی Snapchat تمایل به افسردگی را در کاربران بالای 35 سال افزایش می دهد. کامرسانت در این باره با اشاره به مطالعه ای به نام ارتباط بین استفاده از رسانه های اجتماعی و علائم افسردگی در بزرگسالان ایالات متحده می نویسد.

از سوی دیگر، مخاطبان جوان‌تر با استفاده از فیس‌بوک در معرض خطر افسردگی قرار دارند.

این مطالعه به مدت 12 ماه انجام شد. 5.4 هزار نفر بالای 18 سال در این نظرسنجی شرکت کردند. میانگین سنی گروه 56 سال است. دو سوم شرکت کنندگان زن هستند.

در شروع پروژه، آزمودنی‌ها هیچ نشانه‌ای از افسردگی نداشتند، اما در نظرسنجی دوم، 9 درصد از پاسخ‌دهندگان به طور قابل‌توجهی خطر ابتلا به افسردگی را افزایش دادند. پاسخ دهندگان در این گروه از تمام شبکه های اجتماعی محبوب (فیس بوک، اینستاگرام، لینکدین، پینترست، تیک تاک، توییتر، اسنپ چت و یوتیوب) استفاده کردند. در همان زمان، این کاربرانی بودند که اسنپ چت، فیس بوک و تیک تاک را ترجیح می دادند که در گروه خطر قرار گرفتند.

اکنون محققان باید دریابند که علت اصلی چیست – تمایل به افسردگی باعث علاقه به شبکه‌های اجتماعی شد یا برعکس.

پیش از این در سنگاپور، مطالعه‌ای منتشر شد که نشان می‌داد افراد دارای علائم افسردگی نسبت به کاربرانی که از چنین شرایطی رنج نمی‌برند، زمان بیشتری را در شبکه‌های اجتماعی می‌گذرانند. در عین حال، حضور در فیس بوک باعث افزایش افسردگی می شود و حس حسادت را در افراد تحریک می کند.

پلتفرم رسانه اجتماعی متعلق به فیس بوک، اینستاگرام، زمانی که اسناد داخلی شرکت منتشر شد مبنی بر اینکه اینستاگرام در حال افزایش اضطراب در میان کاربران جوان و تشدید افسردگی است، مورد انتقاد قرار گرفت.

در AdIndex بیشتر بخوانید: https://adindex.ru/news/researches/2021/11/25/300416.phtml