مرکز سازگاری مهاجران در سال 2023 در کالینینگراد افتتاح می شود – اخبار تاجیکستان

یک مرکز سازگاری برای مهاجران از کشورهای خارجی در سال 2023 در منطقه کالینینگراد افتتاح می شود. به گزارش تاس، این پروژه آزمایشی همچنین در کوبان، منطقه پرم و منطقه مسکو اجرا می شود.

امسال ما تلاش خواهیم کرد تا کار این مراکز سازگاری و برنامه های جدید را در چهار منطقه آزمایشی انجام دهیم. در ناحیه فدرال شمال غربی، این منطقه کالینینگراد خواهد بود. ایگور بارینوف، رئیس آژانس فدرال امور اقوام، در نشستی درباره اجرای استراتژی سیاست ملی ایالتی روسیه در روز پنجشنبه، مه، گفت: این منطقه همچنین منطقه کراسنودار، قلمرو پرم و منطقه مسکو خواهد بود. 25.

برنامه ریزی شده است که در آینده این تجربه برای همه موضوعات فدراسیون روسیه که در سازگاری با خارجی ها با مشکلاتی روبرو هستند، مقیاس شود. همانطور که بارینوف خاطرنشان کرد، مرکز ایجاد شده بر اساس روش آژانس فدرال با موفقیت در کراسنودار فعالیت می کند، تقریبا 70 درصد از مهاجرانی که به قلمرو کراسنودار می رسند از آن عبور می کنند. ما اثربخشی این کار را می بینیم: سطح جرم و جنایت در محیط در بین شهروندان خارجی در حال کاهش است، نسبت شهروندانی که ویژگی های منفی را نسبت به بازدیدکنندگان تجربه نمی کنند در حال افزایش است، و بازخورد بسیار مثبت از سوی کارفرمایان مبنی بر اینکه مردم هنوز تاریخ را بهتر درک می کنند. فرهنگ، سنت های کشور ما.»

به گفته همکار آژانس، یک مدل استاندارد از مرکز با فضاهای لازم و کارکنان تهیه شده است. او گفت: «این می تواند مکان های متفاوتی باشد. نکته اصلی این است که اینها باید مبادی ورودی به قلمرو مهاجران باشند. در کالینینگراد، یک مرکز سازگاری بر اساس مرکزی که با مسلمانان کار می کند ایجاد خواهد شد. از آنجایی که اکثریت مهاجران از کشورهای تاجیکستان، قرقیزستان و ازبکستان هستند که به اسلام اعتقاد دارند.