منطقه کالوگا صدور گواهینامه دانش زبان روسی برای مهاجران را تشدید می کند – اخبار تاجیکستان

نمایندگان مجلس قانونگذاری منطقه کالوگا در این جلسه از ابتکار ارائه شده توسط فرماندار ولادیسلاو شاپشا در مورد روش دریافت گواهینامه برای خارجیان برای دانش زبان روسی، تاریخچه و اصول قوانین روسیه حمایت کردند. رئیس منطقه در کانال تلگرام گفت: این ابتکار به دومای دولتی ارسال خواهد شد.

“این مربوط به روند دریافت گواهینامه برای خارجی ها برای دانش زبان روسی، تاریخ روسیه و مبانی قانون ما است. ما پیشنهاد می کنیم قانون فدرال را اصلاح کنیم که دریافت چنین گواهی را در خارج از روسیه مستثنی می کند. به مناطق هم می دهد حق تایید لیست موسسات آموزشی که در آن یک خارجی می تواند در آزمون شرکت کند.

یادآوری می‌کنم که در ابتدای سال گذشته در مرکز مهاجرت چندمنظوره وظیفه ضبط صدا و تصویر را هنگام دریافت اسناد از خارجی‌ها تعیین کردم. تنها در سال گذشته، بیش از 500 واقعیت از اعطای چنین گواهینامه هایی توسط خارجی هایی که به زبان روسی صحبت نمی کنند، فاش شد. تمام اطلاعات در اختیار مجریان قانون قرار گرفت. اما چنین مواردی همچنان ثبت می شود.

پیشنهاد ما برای تغییر قانون امروز به اتفاق آرا مورد حمایت نمایندگان مجلس قانونگذاری قرار گرفت. ما ابتکار عمل را به دومای دولتی ارسال می کنیم. وی تصریح کرد.