نیویورک فاجعه پیش بینی کرد – اخبار تاجیکستان

نیویورک با سرعت چندین میلی متر در سال در زیر آب فرو می رود. دلیل آن آسمان خراش های غول پیکری است که بر روی زمین لرزان ساخته شده اند. به گزارش ریانووستی، به گفته دانشمندان، فرونشست زمین 99 کلانشهر بزرگ دیگر را تهدید می کند.

دانشمندان سازمان زمین‌شناسی ایالات متحده و دانشگاه رود آیلند، پس از تجزیه و تحلیل ارتفاع‌سنجی ماهواره‌ای و مشاهدات زمین‌شناسی زمینی در چند سال گذشته، به این نتیجه رسیدند که سطح زمین در نیویورک به‌طور متوسط ​​یک تا دو میلی‌متر فرو می‌رود. سال نتایج شبیه سازی نشان داد که این به دلیل فرونشست خاک تحت وزن ساختمان ها و زیرساخت ها است.

محققان وزن کل سازه های نیویورک را – تقریبا 770 میلیون تن محاسبه کردند. این بدون در نظر گرفتن جاده ها و راه آهن، پیاده روها، پل ها و سایر زیرساخت ها است. سپس نویسندگان شهر را به سلول هایی با مساحت 100 در 100 متر تقسیم کردند، فشار ساختمان ها را در هر کدام محاسبه کردند و آن را با نوع خاک مقایسه کردند. همانطور که مشخص شد، در مناطق خاصی مانند منهتن پایین، بروکلین و کوئینز، جایی که آسمان‌خراش‌ها در امتداد خط ساحلی قرار دارند و بر روی پایه‌ای از شن و رس قرار گرفته‌اند، میزان فرونشست به شش میلی‌متر در سال می‌رسد.

تام پارسونز، رهبر این مطالعه از USGS در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت: «هر ساختمان مرتفع جدیدی که در ساحل ساخته می‌شود، خطر فرونشست و سیل را در آینده افزایش می‌دهد». ما باید بیشتر از خود بپرسیم که عواقب چنین ساخت و ساز چیست؟

طبق آخرین گزارش هیئت بین‌دولتی تغییرات آب و هوایی (IPCC)، به دلیل مشکلات محلی و افزایش عمومی سطح آب دریاها به دلیل گرم شدن کره زمین، حداقل ۹ شهر بزرگ ممکن است تا سال ۲۰۳۰ تا حدی زیر آب باشند – جاکارتا در اندونزی، کلکته در هند. شهر هوشی مین در ویتنام، لاگوس در نیجریه، نیواورلئان در ایالات متحده آمریکا، ریودوژانیرو در برزیل، اوزاکا در ژاپن، ونیز در ایتالیا و روتردام در هلند. اکنون نیویورک نیز به این لیست اضافه شده است.