والدین سرباز وظیفه ادعا می کنند که در ارتش پسرش را آزار می دهند – اوستا

والدین سرباز وظیفه درباره آزار و اذیت فرزندشان در ارتش ادعا می کنند

30 نوامبر 2020 ، 12:38

اوستا. Tj | 30/11/2020 | والدین یک سرباز وظیفه که فقط نیم ماه پیش خدمت خود را آغاز کرده اند ادعا می کنند پس از “آب جوش ریختن در دهان او” پسر آنها به بیمارستان روانی در منطقه رودکی منتقل شده است.

به گفته نزدیکان ، باخو الدین یوسوپوف 26 ساله توانایی تکلم را از دست داده و حال وی وخیم است. رادیو اوزودی گزارش می دهد ، افسران واحد نظامی ، جایی که یوسوپوف خدمت می کرد ، ادعا می کنند که این شخص قبل از اعزام به ارتش بیمار بود.

باکوالدین یوسفوف ، ساکن روستای چپایف از توابع زرگر جماعت ولسوالی کوشونیون (منطقه باختار سابق) در 20 اکتبر سال جاری به ارتش اعزام شد. وی در یك واحد نظامی واقع در قلمرو منطقه گیسار در نزدیكی دوشنبه خدمت كرد.

در 29 نوامبر ، پدر این سرباز ، عبدالحفیظ یوسوپوف ، در مصاحبه ای با رادیو اوزودی ، گفت که آنها 18 روز پیش در مورد بستری شدن فرزندشان مطلع شدند. به گفته وی ، وقتی خانواده برای دیدن فرزندشان به بیمارستان آمدند ، متوجه شدند كه وی نمی تواند صحبت كند و دائماً به آسیب دیدگی در ناحیه دهان و سر اشاره می كرد.

نمایندگان واحد نظامی ، جایی که یوسفوف خدمت می کرد ، استدلال می کنند که “به احتمال زیاد پسر قبل از ورود به خدمت بیمار بود و پرونده وی اکنون در حال بررسی است.”

در همین حال ، به گفته پدرش ، او آثار کبودی و کبودی را در صورت پسرش مشاهده کرده است. پدر می گوید: «لبهایش سیاه بود. وقتی یک کاسه آب به او دادم ، او ترسید و علامت گذاشت که اجازه نمی دهیم او آب بخورد. او خیلی از آب جوشیده می ترسد. او به هیچ وجه صحبت نمی کند ، و وقتی از من س askedال کردم ، “چه اتفاقی افتاده است؟” ، او علامتی ایجاد کرد که از ناحیه سر آسیب دید و همچنین مشکلاتی را در ناحیه حلق نشان داد.

پسر دیگر او ، مهروبون یوسفوف ، که در حال مهاجرت کارگری در روسیه است ، ادعا می کند که برادرش مورد ضرب و شتم قرار گرفته است. به گفته وی ، به او گفته شده که برادرش را مورد ضرب و شتم قرار داده و آب جوشانده را در دهان او ریخته اند.

افسران واحد نظامی این گفته را تأیید نمی کنند. سخنگوی واحد نظامی در گیسار که خود را در رادیو اوزودی “کاپیتان گوزیف” معرفی کرد ، گفت که “این سرباز قبل از اعزام بیمار بود و اکنون برای مداوا به بیمارستان اعزام شده است.” این افسر س questionsالهای رادیو اوزودی مبنی بر اینکه توسط سرباز مورد آزار و اذیت قرار گرفته و آب جوشانده در گلوی وی ریخته شده است را رد کرد. “این همه صحبت است ، این نبود. در هر صورت ، قانون آن را رقم خواهد زد. والدین باید تماس بگیرند و آنها دقیقاً به آنها می گویند که چه اتفاقی افتاده است. نمی توانم چیزی از طریق تلفن بگویم. “

به گفته والدین ، ​​پسر واقعاً از نظر سلامتی دارای مشکلات خاصی بود ، اما هیئت پزشکی به این نتیجه رسید که او آماده انجام خدمت سربازی است. با این حال ، طبق داستان مهروبن یوسفوف ، پنج سال پیش ، در برخی از درگیری ها ، باکوالدین از ناحیه سر آسیب دید و اغلب تحت معالجه بود. به گفته مهروبون ، برادرش در نتیجه یورش به ارتش منتقل شد.

“بله ، او بیمار بود ، اما به اندازه ای نبود که بی زبان باشد. ما یک گواهی بهداشت به آنها ارائه کردیم ، در آن آمده بود که او از ناحیه سر آسیب دیده است ، وی تحت معالجه است و نباید برای خدمت فراخوانده شود. اما آنها به هر حال او را بردند. “

در تاجیکستان ، سربازی اجباری دو بار در سال – در بهار و پاییز انجام می شود. در طول خدمت سربازی ، اطلاعات معمولاً به ویژه در شبکه های اجتماعی در مورد استفاده از حمله علیه افراد استخدام شده وجود دارد ، اگرچه وجود “حمله” توسط ساختارهای رسمی شناخته نشده است.