“پاک، اما فقیر”: فصل کنسرت تابستانی با کسری برگزار می شود

هنرمندان، فناوری و جاه طلبی ها کوچکتر می شوند

فصل گرم، زمان گرمی برای برگزارکنندگان کنسرت است. به زودی، این نمایش در فضای باز نیز برگزار می شود، که به طور معمول، فعالیت تور را تحریک می کند. فقط باید بفهمیم چه کسی می تواند تور کند و این به هیچ وجه آسان نیست.

امروز گزارش هایی منتشر شد مبنی بر اینکه کنسرت دیانا آربنینا که باید هفته آینده در چبوکساری برگزار شود، ممکن است لغو شود. فیلمنامه سنتی است. جامعه میهن دوست از موضع مبهم این خواننده در قبال اتفاقات جاری به خشم آمده و در کانال تلگرامی خود از شهردار شهر در مورد مناسب بودن کنسرت آربنینا در شرایط فعلی سوال می کنند. آنها از طرف اداره گزارش می دهند که اطلاعیه لغو این رویداد قبلاً برای برگزار کنندگان ارسال شده است.

طبق یک طرح مشابه، کنسرت های گروه Spleen و DDT و همچنین الکساندر رووا، والری ملادزه، آنی لوراک و سایر ستارگان طی چند روز گذشته لغو شده است. دلایلی که می توان اجرای تور هنرمندان را متوقف کرد، به طور معمول، به هیچ وجه سیاسی نیست. مقامات محلی ناتوانی در ایمن سازی رویداد، مشکلات موجود در محل و سایر مسائل فنی حل نشده را ذکر می کنند.

در چنین شرایطی، برنامه ریزی برای هر چیزی بسیار دشوار است. مروجین رویدادهای کنسرت، به شرط ناشناس ماندن، به MK در مورد نگرانی های خود گفتند که بعید است لیست غیر رسمی هنرمندان ناخواسته در آینده نزدیک کاهش یابد، بنابراین، تقریباً همان کنسرت هایی که یک سال پیش برگزار شد به عموم ارائه می شود. فیلیپ کرکوروف و گروه Ruki Vverkh در حال برنامه‌ریزی برای تکرار نمایش‌های بزرگ انکور خود هستند و دژاوو مشابه، به احتمال زیاد، یک روند محبوب خواهد بود.

یکی دیگر از مؤلفه‌های فرآیند ظهور این است که طرفداران ستارگان بزرگ می‌توانند به این واقعیت عادت کنند که در سال‌های پرمخاطب، مجریان مهمان برتر به خود اجازه نمایش‌های بسیار بزرگی را می‌دادند که در آن جدیدترین فناوری‌های سرگرمی دخیل بودند. در شرایط جدید، چنین نمایشگاهی به میزان قابل توجهی افزایش قیمت داشته است. تقریباً تمام اجزای فنی یک کنسرت مدرن دارای یک ارز مشخص است، زیرا ما در مورد تجهیزات پیچیده وارداتی صحبت می کنیم. واردات آن سخت تر و گران شده است. تغییرات بازار کار به دلیل خروج نیروی کار ارزان قیمت تولید کنسرت ها را از نظر حقوق کارکنان گران کرده است. همه اینها باعث صرفه جویی در هزینه هنرمندان می شود و مخاطب نتیجه را قبلاً دیده و باز هم خواهد دید.

تاکنون، پیش‌بینی‌های کنسرت برای ماه‌های آینده کاملاً ناامیدکننده به نظر نمی‌رسند. جشنواره های بزرگ برنامه ریزی شده است، در شهرهای تفریحی منتظر هیجان سنتی تعطیلات هستند، که به معنای وفور پوستر است. در غیاب اجراکنندگان مهمان خارجی، چشم‌انداز خوبی برای هنرمندانی که در نسخه‌های کاور تخصص دارند باز می‌شود. با این حال، تصویر کلی کنسرت به طور پیوسته به سمت آنچه “پاک، اما ضعیف” نامیده می شود، در حال حرکت است. تقاضای فعلی برای سرگرمی، البته، به هر طریقی برآورده خواهد شد. اما این نیروها متاسفانه افزایش نمی یابد.