پوتین: هنر باید خارج از سیاست بماند

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه روز سه شنبه، 2 مه، شخصاً سالگرد والری گرگیف، مدیر تئاتر دولتی آکادمیک ماریینسکی را تبریک گفت. این هنرمند 70 ساله است.

در این دیدار، رئیس دولت از گرگیف به خاطر هر کاری که برای هنر روسیه و جهان، در درجه اول موسیقی، و همچنین برای فرهنگ روسیه به طور کلی انجام داده است، تشکر کرد. پوتین تاکید کرد که در دوران رهبری گرگیف، تئاتر مارینسکی به یک صحنه واقعاً جهانی در بالاترین سطح و نمونه ای برای بسیاری از تیم های خلاق تبدیل شده است.

پوتین گفت که نمی خواهد در مورد وضعیت کنونی جهان صحبت کند، بلکه برعکس، می خواهد تاکید کند که هنر خارج از سیاست است. به گزارش سرویس مطبوعاتی کرملین، رئیس جمهور در همان زمان به موضع گرگیف در مورد سرزمین مادری اش اشاره کرد.

پیش از این مشخص شد که پوتین در 2 مه فرمانی مبنی بر اعطای نشان شایستگی برای میهن ، درجه دوم ، کارگردان هنری و کارگردان تئاتر آکادمیک ماریینسکی والری گرگیف امضا کرد. این هنرمند که در این روز هفتادمین سالگرد تولد خود را جشن می گیرد، به دلیل سهم بزرگ خود در توسعه فرهنگ و هنر ملی و چندین سال فعالیت پربار، نشان عالی اهدا شد.

دبیر مطبوعاتی رئیس دولت، دیمیتری پسکوف، تأیید کرد که برنامه کاری پوتین در طول کارش در سن پترزبورگ شامل چندین دیدار از جمله با گرگیف است که رئیس جمهور می خواهد شخصاً به او تبریک بگوید.