پیستون موتور چیست ؟

رینگ چسباندن وقتی شکل می دهد که رینگ، خاصیت ارتجاعی خود را از دست داده است، پیستون در داخل سیلندر به سختی حرکت می کند و روغن به مقدار مناسب تقسیم نمی شود. لرزشی که در فراتر از همین سرعت صورت دهد ، لرزش شتاب بالا می باشد . صدای غالباً دارای لرزش و بد کار کردن یار می باشد ، مراد از لرزش ، تکان های اهمیت فرکانس بالاست که غالباً فقط در شتاب های مختص حس یا این که شنیده می شود ، لرزشی که در شتاب کاهش از ۸۰ km در ساعت رخ دهد ، لرزش سرعت پایین نام دارد . 2- پیستون های آلومینیومی : همین پیستون ها علاوه بر آلومینیوم حساس آلیاژهای مس و نیكل و منیزیوم و سیلكن هستند و حرارت وارده را خوب تر انتقال می‌دهند و صدای كمتری دارا‌هستند و بعلت سبك بودن راندمان وزنی موتور را بهبود میبخشند . پیام اطلاع رسانی مرکز تبلیغات پیستون حیاتی بالاترین بازدهی تبلیغ در سال های آخر بوده ، جهت خرید کردن پیستون و فروش پیستون کلیدی مراجعه به تارنما تبلیغاتی پیام آگهی علاوه بر اطلاع از بها خرید کردن و فروش پیستون از لیست بها پیستون در زمان ای مشخص اطلاع می یابید . فسفاته کاری : در همین تراز پیستونها جهت پوشش دهی مهیا فروش رینگ پیستون می شوند. نهایتا پیستون ریخته خام پس از عملیات حرارتی، در اختیار گرفتن التراسونیک، در دست گرفتن دشواری و عیوب ظاهری اهمیت رعایت کامل استانداردها و دستورالعمل های شرکت Mahle آلمان مهیا تراشکاری در واحد ماشینکاری می گردد. به امداد تجهیزات مدرن و پیشرفته ای مانند کوانتومتر مهم قابلیت و امکان ترازو گیری میکرونی و هم آزمایشگاه های در دست گرفتن کیفی و انجام آزمون های گوناگون مانند تست خلاء و بررسی حرارتی، مواد مذاب بهسازی و فراهم ریخته گری ثقلی در قالب های فولادی می گردد. ماشینکاری : اهمیت بهره گیری از اتومبیل آلات CNC، قابلیت و امکان ماشینکاری و ساخت هر نوع پیستون تا قطر mm 500 در شرکت آذران پیستون (APMCo) آماده شده است. شمع ، این ادغام را حساس جرقه ای کوچک منفجر می کند و انرژی حاصل، موجب حرکت پیستون به پایین می شود. همانگونه که می دانید بالای پیستون محیط احتراق می باشد و ادغام سوخت و هوا می بایست در محفظه احتراق فشرده بشوند تا حیاتی یک جرقه ریز شمع ، محترق شوند و موج انفجار حاصله ، پیستون را به تحت رانده و ایجاد نیرو و انرژی بنماید؛ چنانچه قطر پیستون از قطر سیلندر ( قطر بوش سیلندر ) کوچکتر باشد ، هوا و سوخت در هنگام فشرده شدن ، از فضای خالی فی مابین پیستون و سیلندر خارج می شود و مواد احتراق ، فشرده نشده و احتراق به صحت انجام نمی شود؛ از طرف دیگر در صورتی که قطر پیستون اکثر از قطر سیلندر باشد ، پیستون درون سیلندر گیر می نماید و امکان حرکت پیدا نمی کند. تعداد رینگهای در هر پیستون از سه تا هفت عدد متغیر است که بسته به جور موتور و جرم گزینه نظر ادغام هوا و سوخت در آن انتخاب میشود. عایقبندی محیط احتراق و دوری از نشت گازها از آن. 1ـ بیضی ساختن پیستون : چون گرمای احتراق به بالای پیستون میرسد و آن حیطه و قسمت قرار گرفتن گژن پین عمده از همگی جا گرم می شود ، اساسی انبساط بیشتری هست كه این انبساط موجب چسبیدن پیستون به سیلندر و اشكال در كار موتور میشود براین اساس پیستون را بیضی میسازند كه بعد از گرم شدن انبساط پیدا كرده و وضعیت دایره پیدا میكند. حلقه دوم نیز به همین شکل اندازه گیری می کنیم و ضخامت حلقه دوم از حلقه اولیه عمده هست به همین شکل که معمولاً ضخامت آن پنج صدم از رینگ اول بیشتر هست اما در شرایط کلی که گفتیم نباید این ضخامت از کمترین میزان خود که ۱.۸۰ میلی متر میباشد، کاهش باشد در غیر این رخ باید رینگها تعویض گردند . گروه رینگ، به طور معمول از بالا به پایین، شامل رینگ فشار، حلقه وایپر و رینگ روغن میباشد که تمامی آن ها از فولاد یا این که چدن ساخته شده اند. رینگ پیستون نیز به برهان خواص ارتجاعی آن، از چدن یا این که آلیاژهای فولادی ساخته می شود. کاربرد جور آلومینیومی این قطعه، آن قدر گسترده شده میباشد که در موتورهای دیزلی که از چدن استفاده می شود به عمل می رود. سرویس منظم سیستم خنککاری اتومبیل که شامل فن، رادیاتور، واتر پمپ و ترموستات میگردد می تواند از بالا رفتن دمای پیستون و مشکلات در پی آن پیشگیری کند. پیستون قطعهای استوانهای رخ در موتور اتومبیل میباشد که در سیستم احتراقی ماشین نقش دارااست و با فشار گازی که در سیستم احتراقی اتومبیل است، در محفظه احتراقی که بالای سیلندر است کار خویش را انجام میدهد. در این خودروها اهمیت دقت به سیستم سوپاپ، شیارهایی در پیستون ایجاد می شود که از عکس العمل سوپاپ ها با این قطعه پرهیز می کنند. بعضی خودروها نیز سیلندرهایی دارا‌هستند که دارای دو سوپاپ ورودی و دو سوپاپ خروجی هستند که آن ها را سیلندرهای چهارسو پاپه می نامند. بعضا سیلندرها یک سوپاپ محل ورود و یک سوپاپ خروجی دارند که آن ها را سیلندرهای دو اساس می گویند. 1- پیستون های چدنی : همین پیستون ها بخش اعظم در قبلی ساخته میشدند و با خاصیت لغزشی بهتر و انبساط كمتر هستند . مدل های آلومینیومی به دو طرز ریخته گری و آهنگری ساخته می شوند.