پیستون چیست و طرز کار آن چگونه است؟

علائم حک شده بر روی پیستون چه معنایی دارند؟ این جور از پیستونها به دو طریق ریختگی یا این که آهنگری ساخته می شوند و گرچه در ایجاد پیشرانهها یا این که موتورهای امروزی پیستونهای آلومینیمی ریختگی بیشتر متداول هستند، البته گونه از آهنگری به جهت موتورهای سنگین و پر اقتدار بهره گرفته می‌گردد و این دسته از پیستونها استمرار بیشتری دارند. گرچه امروزه پیستون های آلومینیمی ریختگی رواج بیشتری دارا‌هستند البته جور آهنگری آن برای موتور های سنگین و پر توان مالک پیستون سازی تبریز استعمال میشود. در رخ شاتون زدن، موتور خودرو می بایست باز شود و این قطعه توسط یک جوشکار جوش داده شود یا این که بلوک سیلندر ردوبدل شود. بعضا از مکانیکها به جهت از بین بردن نقص‌ از یک واشر اضافی در کنار سرسیلندر تراش خورده به کار گیری میکنند و واشر را دوتا میکنند، خوب تر میباشد که سرسیلندری که چندبار تراش خورده آن را تعویض کرد و حتما بایستی سرسیلندر را مورد بررسی قرار بخشید که تاب نداشته باشد و حتما صاف و فارغ از پیچ خوردگی و اعوجاج باشد. هنگامی همین نقص‌ پیش آمده از بزرگی سر شاتون باشد باید بیرینگهای میل لنگ و بخشهای نشت بندی کننده را نیز ردوبدل کرد. از معایب پیستونهای ساخته شده از آلیاژ آلومینیوم میتوان انبساط مضاعف آنان اشاره کرد که پیش از همین نیز به آن اشاره شد. همین بدان معناست که لقی در همین پیستون میبایست اندکی بخش اعظم از لقی در پیستونهای چدنی باشد، غالبا به جهت دوری از انبساط پیستونها از روشهای مخصوصی استفاده می شود که در پایین چهار نحوه متداول آن ها را به اختصار میکنیم. ولی در دوران ایجاد پیستونها غالبا کوشش می‌گردد همین قطعات را مقداری بیضی رخ بسازند. فنر غالبا شامل یک سری شکاف یا این که پنجره (مجرا) به جهت رجوع و برگشت روغن به شیار رینگ روغنی می­باشند. بیشتر همین قطعه ها از آلیاژ قالبی یا این که گرانشی آلومینیوم ساخته می­شوند. یکی از شاخصهای نظارت عملکرد کارکرد موتور باز‌نگری عیوب پیستون و راهکار برای برطرف شدن آن است، در ادامه قصد داریم که به این مطالب دارای بپردازیم تا چنانچه این مشکلات برای شما پیش آمده هست بتوانید به راحتی آن را برطرف یا این که زمانی که به تعمیرگاه مراجعه میکنید بتواند دیتاها درستی را به تعمیرکار ارائه دهید تا اختلال حل شود. هنگامی که شاتون و بغل یاتاقان بیش از حد لق باشد، سربزرگ شاتون موجب شکستگی شاتون شود و زمانی سایش یاتاقان سربزرگ شاتون بیش از حد باشد سبب انحراف شعاعی شاتون می‌گردد و لرزش و پیچشش که ساخت می‌شود باعث شکستن شاتون و موجب ساخت زیان زیادی به موتور می‌گردد و در صورتی که به موقع متوجه همین اختلال نشود و اتومبیل را خاموش نکنید ممکن می باشد سبب شکسته شدن جداره سیلندر شود و نیاز باشد که تمام تیم سیلندر و موتور خودرو ردوبدل شود، چونکه تعمیر سیلندر کاری هزینه زیادی داراست و پردردسر میباشد و صرفا به جهت زمانهایی که جراحت کم باشد مطلوب هست وگر نه به هیچ وجه همین کار سفارش نمیشود، بررسی و ترازو گیری یاتاقان سر تبارک شاتون در هر بار باز و بسته نمودن موتور موجب تشخیص به موقع و پیشگیری از آن شود. غلظت سوخت وارد شده به درون موتور بیش از حد و میزان کم باشد، به این معنی که سوخت خیلی رقیق باشد. هواپیما برای حرکت بر روی باند و آماده شدن برای پرواز نیاز به یک موتور و گیربکس دارااست . پیستون نیز از این قاعده مستثنا نمیباشد و برای حرکت راحت و سوای نقص‌ باطن سیلندر نیاز به روغنکاری دارد. اما همین نکته فراموش نشود که خواسته از یاتاقان های گوناگون به همین معنی نمیباشد که در یک موتور بایستی از یاتاقان های متفاوت به کارگیری نمود. نماد F ،Front، فلش و نظیر اینها همگی یک معنی دارا‌هستند و جهت قرار گیری پیستون در سیلندر را نشان میدهد. پیستون، در این مکانیزم ها، بخش متحرکی هست که در باطن یک سیلندر قرار می گیرد. این فساد باعث مختل شدن کارایی احتراقی اتومبیل شده و در نتیجه نیروی لازم به چرخها انتقال داده نمی شود. بر اثر آلودگی های کربنی و ارتقاء رسوبات در محفظه احتراق، حلقه قدرتمند به حرکت آزادانه در شیار پیستون نمی باشد و به اصطلاح «قفل رینگ» تولید می شود. در هنگام بالا رفتن همین قطعه، سوخت متراکم شده و پس از احتراق، به سمت پایین حرکت می کند. مهم چرخش میل لنگ شماره 1 در جهت شماره 2، شاتون شماره ۳، پیستون شماره ۴ را به سمت پایین حرکت می دهد. پیستون علاوه بر ترکیب ترکیب سوخت و هوا، به خروج دود ناشی از احتراق از سیلندر هم یاری می کند. این امر به این قطعه قابلیت استعمال از حداکثر نیروی ساخت شده بوسیله پروسه احتراق را می­دهد. در ادامه به علت گرفتن پیستون و طرز های برطرف نمودن آن خواهیم پرداخت. همین رینگ تنها به ترازو ای روغن را روی جداره سیلندر باقی می گذارد که لایه فیلم روغن به جهت روغن کاری پیستون و حلقه تشکیل شود.قطر رینگ پیستون اندکی از قطر سیلندر بیشتر می باشد و به علت داشتن خاصیت فنری قابل انطباق حیاتی استوانه سیلندر هستند. این لقی در پیستونهای آلومینیومی به علت انبساط دوچندان بیشتر در حیث گرفته میشود. تنها ضعف پیستون های آلومینیومی بالا بودن ضریب انبساط تراکم آنهاست. پیستون، (به انگلیسی: Piston)، جزئی از موتورهای رفت و برگشتی، پمپ ها و کمپرسورهای رفت و برگشتی و استوانه های نیوماتیکی و مکانیزم های مشابه است. اگر شما این نوشته را تحسین می کنید، مایلید اطلاعات بیشتری در مورد سایت کمپانی پیستون سازی تبریز بدست آورید به وب سایت ما مراجعه کنید.