چین وظایف فضانوردان را به عنوان بخشی از ماموریت فضایی سرنشین دار Shenzhou-16 منتشر کرد – اخبار تاجیکستان

لین شی چیانگ، معاون دفتر برنامه فضایی سرنشین دار چین (CMSA) در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: طبق این طرح، اعضای خدمه فضاپیمای سرنشین دار Shenzhou-16 آزمایش ها و آزمایش های گسترده ای را در زمینه های مختلف در مدار انجام خواهند داد. روز دوشنبه، پیپلز دیلی گزارش داد.

لین ژی کیانگ گفت که انتظار می رود فضانوردان به دستاوردهای علمی سطح بالایی در زمینه هایی مانند مطالعه پدیده های کوانتومی جدید، سیستم های زمان-فرکانس فضایی با دقت بالا، آزمایش نسبیت عام و منشا حیات دست یابند.

او گفت که به عنوان بخشی از ماموریت Shenzhou-16، کار برای نصب سیلندرهای نیروی محرکه الکتریکی و بالا بردن دوربین های خارج از خودرو نیز انجام خواهد شد.

لین شیچیانگ افزود، فضانوردان چینی همچنین نصب تجهیزات بزرگ خارج از خودرو مانند دستگاه آزمایشی رادیو بیولوژیکی را تکمیل خواهند کرد.

اعضای خدمه Shenzhou 16، Jing Haipeng، Zhu Yangzhu و Gui Haichao شاهد پهلوگیری مجدد کشتی باری Tianzhou 5، پهلوگیری فضاپیمای سرنشین دار Shenzhou 17 و بازگشت فضاپیمای سرنشین دار Shenzhou 17. 15″ و کشتی باری خواهند بود. وی در پایان گفت: “تیانژو-5”.

آنها در طول ماموریت خود درباره فضا سخنرانی خواهند کرد.

ایستگاه فضایی چین وارد مرحله کاربرد و توسعه شده است. وظایف چرخش خدمه و تحویل محموله به طور منظم در ماموریت های زیر انجام می شود.

به گفته Lin Xiqiang، کار فضانوردان در مدار عمدتاً شش نوع کار را پوشش می دهد.

اولین مورد، مدیریت لنگر انداختن و بازگشت فضاپیماها با خدمه، و همچنین کمک به پهلوگیری و بازگشت کشتی های باری و تلسکوپ های رصدی برای اطمینان از چرخش منظم خدمه و تامین مواد است.

دومین مورد، تعمیر و نگهداری ترکیب ایستگاه فضایی، از جمله تنظیم وضعیت فضاپیما، مدیریت مواد در مدار، نگهداری و بازرسی تجهیزات سکو، نصب تجهیزات در داخل و خارج از ماژول ها، و وارد کردن بار به داخل و خارج از ماژول ها است.

سوم، مدیریت سلامت فضانوردان، از جمله نظارت بر سلامت و آموزش در مدار است.

چهارم، تحقیقات علمی در مقیاس بزرگ در مدار.

پنجم، برگزاری رویدادهای علمی عمومی مانند سخنرانی در مورد فضا و فیلمبرداری برای استفاده عموم است.

ششمین وظیفه رفع خرابی های در مدار، تعمیر و جایگزینی تجهیزات معیوب، و انجام تعمیر و نگهداری خارج از وسیله نقلیه در صورت لزوم برای اطمینان از عملکرد طولانی مدت و پایدار ایستگاه فضایی است.