کاشت مو برای پیشانی های بلند

شاید برای شما نیز این سوال پیش آمده باشد که آیا کاشت مو در پیشانی بلند جواب می دهد یا خیر. اکثر پیشانی افراد بلند یا بزرگ هستند که دوست دارند آن را تغییر دهند. به لطف طب مدرن، این امکان وجود دارد که این مشکل حل شود.

برخی از بیماران ممکن است از پیشانی بیش از حد بزرگ شکایت داشته باشند. اینکه آیا داشتن پیشانی بلند ناشی از مشکلی در خط مو است یا به سادگی یک ویژگی ژنتیکی در خانواده است، چندان اهمیتی ندارد.

از راه حل های مشخص برای این مشکل، کاشت مو برای افراد پیشانی بلند است. با این روش پیشانی توسط موهای طبیعی پوشانده می شود. آیا تجربه کاشت مو طبیعی را داشته اید؟

کاشت مو نوعی روش جراحی مدرن است که در طول آن فولیکول های مو از یک قسمت بدن به قسمت طاس منتقل می شوند. در ادامه با کلینیک رویان سلامت همراه باشید.

کاشت موی برای زنان پیشانی بلند چگونه صورت می گیرد؟

کاشت مو برای پیشانی بزرگ محبوبیت بیشتری نسبت به سایر روش ها دارد. با استفاده از روش FUE، بدون ایجاد جای زخم، خط مو را به جلو حمل می کنیم. همچنین، برخی از بیماران می خواهند از ناهمواری موهای پیشانی خود خلاص شوند که با کاشت مو قابل حل است.

پیوند موی طبیعی در حال حاضر تنها راه درمان پیشانی شما محسوب نمی شود.، روش های دیگری نیز هستند که برای رفع این مشکل مفید واقع شده اند، اما ساده ترین و بی دردسرترین راه همین کاشت مو است. این پیوند در نواحی مختلف ازجمله سر، ابرو، ریش، سبیل و مژه قابل انجام است.

این یک فرآیند جراحی است که شامل برداشتن فولیکول های مو از هر نقطه از بدن مانند صورت یا پاها و کاشت آنها روی قسمت های بدون مو است. کوتاه کردن پیشانی با کاشت مو روی زنانی که به طور ارثی پیشانی بلندی دارند، بهترین نتیجه را خواهد داشت.

زیرا فولیکول های موی این افراد در مقابل ریزش مو مقاومت بیشتری نشان می دهد و به راحتی در جای جدید رشد خواهند کرد. کاشت مو در پیشانی زنان، زیبایی و اعتماد به نفس را برای آن ها زنده می کند.

روش fue در کاشت مو

این رویه نسبت به سایر روش ها جدیدتر و محبوب تر است. آنچه در این روش اتفاق می افتد، این است که رشته های مو از پشت و کناره های سر فرد در گروه های یک تا چهارتایی پیوند می شود. زیرا مو به این ترتیب، رشد طبیعی خواهد داشت. مزیت مهمی که این روش نسبت به سایر روش ها دارد، این است که دوران نقاهت این روش بسیار کمتر بوده و بدون ایجاد زخم های حاد است.

استخراج واحد فولیکولی به اختصار به FUE معروف است. این روش در کاشت مو که در آن فولیکول های جداگانه استخراج و در ناحیه درمان جاسازی می شود، استفاده خواهد شد. دلیل برداشتن مو این است که فولیکول ها به DHT مقاوم هستند، به این معنی که در برابر متابولیت طبیعی که بدن شما تولید می کند و هورمون های آندروژن که اغلب دلیل اصلی ریزش مو هستند، مقاومت می کنند.

اگرچه این نوع روش زمان زیادی را می برد، اما جای زخم چندان بزرگی را بر جای نمی گذارد و پس از رویش مجدد موهای طبیعی، قابل توجه خواهد بود. تعیین علت اصلی پیشانی بزرگ نیز اهمیت دارد. افرادی که به طور طبیعی دارای خط موی بالا هستند و هیچ سابقه خانوادگی در ریزش مو ندارند، این فرصت را دارند که بدون شک کاشت مو به روش fue را انتخاب کنند.

هزینه کاشت مو در پیشانی زنان

زنانی که از پیشانی بلند خود ناراضی هستند، این امکان را دارند که برای درمان چنین مسئله ای از کاشت مو به روش مدرن استفاده کنند. این روش جزو عمل زیبایی به حساب می آید که اکثر افراد آن را به سایر روش ها ترجیح می دهند.

هزینه کاشت مو برای پیشانی های بلند به عواملی بستگی دارد که در ادامه به شرح آن ها خواهیم پرداخت:

  • شهر:میزان ​​هزینه کاشت مو در ایران از شهری به شهر دیگر متفاوت است. به عنوان مثال هزینه کاشت مو در مشهد و شیراز کمتر از کاشت مو در تهران است؛
  • امکانات پزشکیمختلف: هزینه کاشت مو در کلینیک ممکن است متفاوت باشد. این بدان معناست که برخی از کلینیک ها به امکانات پزشکی مدرن و به روزی مجهز هستند که در قیمت تاثیر می گذارد؛
  • روشکاشت مو در هزینه نیز بی تاثیر نیست به طور مثال، هزینه روش FUE اغلب بیشتر از FUT است؛
  • هزینهکاشت مو به ازای هر پیوند و مقدار آن: تعیین متوسط ​​هزینه کاشت مو کاری دشوار است؛ زیرا به تعداد گرافت های مورد نیاز فرد بستگی دارد و از 1000 تا ۵۵،۰۰ پیوند ممکن است لازم باشد. هرچه تعداد گرافت بیشتر باشد، هزینه آن نیز افزایش می یابد؛
  • اندازهیک ناحیه بدون مو: هزینه کاشت مو برای ریش، سر و ابروها به دلیل اندازه این نواحی دستخوش تغییر است؛
  • مهارتو تجربه متخصص: پزشکان باتجربه و نظرات مثبت بیماران ممکن است در افزایش قیمت کاشت مو تاثیر مستقیمی بگذارد. انتخاب یک پزشک بسیار ماهر از عوامل اصلی موفقیت در عمل است.

روش های ایده آل برای رفع مشکل افرادی که از پیشانی بلند رنج می برند

پیشانی بزرگ را می توان با یک عمل زیبایی اصلاح کرد. پیشانی بلند مسئله ای است که فرد با آن متولد شده است، اما جای نگرانی وجود ندارد.

در این بخش به دو روشی که برای حل این مشکل وجود دارد خواهیم پرداخت که قطعا به کارتان می آید. کاشت مو و جراحی پوست سر دو روش اصلی برای کاهش خط مو و کاهش اندازه پیشانی هستند. روش اول همان روش کاشت مو به طور منظم است که شامل برداشتن فولیکول های مو از قسمت های دیگر سر بیمار و انتقال مجدد آنها به ناحیه خط مو (سمت جلوی سر و شقیقه ها) است و مورد دوم یک روش جراحی است که شامل برش طولانی در امتداد خط مو و برداشتن بخشی از پوست پیشانی می شود.

اگر پیشانی بزرگی دارید و از آن خجالت می کشید، به احتمال زیاد به دنبال گزینه هایی برای کاهش اندازه آن هستید اما مطمئن نیستید کدام یک را انتخاب کنید. برای کاهش اندازه پیشانی تکنیک های مختلفی وجود دارد، اما بهترین گزینه با توجه به مزایا و معایب آن به شرایط و تنظیمات شخص شما بستگی دارد.

پایین آوردن خط مو با کاشت مو

کاشت مو یا پیوند مو، متداول ترین روش برای کاهش خط موی پیشانی محسوب می شود. این روش برای افرادی که موهای نازکی در خط مو دارند یا خط موی ناهموار خود را دوست ندارند، گزینه منحصر به فردی است. با این حال، افراد باید صبر پیشه کنند که ریزش موهای آن ها قبل از کاشت مو برای اصلاح خط مو متوقف شود.

زیرا ریزش مو به تدریج نتایج این عمل را خراب کرده و نیاز به روش جراحی را در آینده ایجاب می کند. کاشت مو همچنین گزینه ای ایده آل برای افرادی است که به طور طبیعی پیشانی بزرگی دارند. اگرچه این افراد اغلب از خط موی نازک و ناهموار برخوردار نیستند؛ با این وجود این فرصت را دارند که روش پیوند مو را در نظر بگیرند که موهایی به قسمت جلوی سر خود اضافه کنند و از پیشانی باریک تری برخوردار شوند.

یکی از مزایایی که روش پیوند مو دارد، این است که جای زخمی در ناحیه تحت درمان باقی نمی گذارد. با این حال، اگر روش FUT به کار گرفته شود، یک زخم خطی قابل مشاهده در پشت سر باقی می ماند که به مرور زمان رفع می شود. با پیوند مو، این امکان وجود دارد که پزشک خط مو را به هر شکلی که بیمار بخواهد از نو ایجاد کند. این روش برای افرادی که می خواهند یک خط موی ضخیم و کاملا مشخص داشته باشند‌، مناسب است.

یکی از معایبی که این روش دارد، این است که نتایج بلافاصله ظاهر نمی شوند. برای دیدن نتایج اولیه باید حداقل 6 هفته و برای دیدن نتایج نهایی حداکثر 18 ماه صبر کنید.

 

کاهش پیشانی به روش جراحی چگونه ممکن است؟

گزینه دوم برای کاهش خط مو، یک روش جراحی است که برخی پزشکان آن را برای کوتاه کردن پیشانی افراد انجام می دهند. در این روش، جراح برشی را در امتداد خط مو از مبدا به مقصد ایجاد می کند. سپس او بخشی از پوست سر فرد را برمی دارد به پایین می کشد که دوباره با استفاده از بخیه به پوست باقیمانده پیشانی متصل کند.

نامزدهای ایده آل برای کاهش پیشانی زنانی هستند که خط موی بالایی دارند و سابقه خانوادگی ریزش مو ندارند، اما مردان نیز کاندیداهای خوبی برای این روش به شمار می روند. افرادی که خط موی ضخیمی دارند و از شکل خط موی خود ناراضی هستند، این فرصت را دارند که از شر پیشانی بلند خود خلاص شوند.

نامزدهای این روش جراحی باید از پوست خوبی برخوردار باشند. این یک عامل بسیار مهم تلقی می شود؛ چراکه پوست سر باید به اندازه کافی قابل کشش باشد که پس از برداشتن مقداری از پوست، لبه پوست سر را بتوان برای دوختن به لبه پوست پیشانی نزدیک کرد.

برای این کار پزشک ممکن است برای شما آزمایشی تجویز کند که متوجه شود آیا پوست شما انعطاف پذیری کافی برای این جراحی دارد یا خیر. مزیت بزرگی که این روش دارد، این است که نیازی نیست منتظر مشاهده نتیجه عمل باشید. بعد از اتمام جراحی، خط مو و اندازه پیشانی شما کاهش می یابد.

عیب اصلی کاهش خط مو با روش جراحی جای زخم است. از آنجایی که این روش شامل یک برش طولانی است، به طور معمول در ناحیه خط مو جای زخم باقی می گذارد. جای زخم کم و بیش در داخل خط مو پنهان است و کمتر قابل مشاهده است؛ بنابراین نگران نباشید.

 

سوالات متداول

در این بخش از مقاله به سوالاتی پرداخته ایم که ممکن است برای هر فرد مفید باشد و تاحدی مشکل و سردرگمی اش را حل کند؛ بنابراین با ما همراه باشید.

  • آیا کاشت مو برای افرادی که پیشانی بلند دارند، تنها برای مردان انجام می شود؟

بلندی پیشانی در بیشتر افراد، چه آقایان و چه خانم ها رخ می دهد. برای رفع این مشکل با توجه به نوع پوست سر بیمار از روش های مختلفی استفاده می شود. به عنوان مثال کاشت مو FUE در بین مردان محبوبیت بیشتری دارد، اما برای بانوانی که از پیشانی بزرگ رنج می برند نیز کاربرد فراوانی دارد.

  • آیا کاشت مو با درد همراه است؟

برخلاف تصور عموم درد موجود در کاشت مو بسیار ناچیز است و چندان احساس نمی شود؛ زیرا پزشکان قبل از شروع کاشت از بی حسی موضعی استفاده می کنند.

  • آیا کاشت مو از ریزش جلوگیری می کند؟

ریزش مو علل مختلفی دارد. قبل از انجام هر کاری باید علت ریزش را دریابید. برخی از این علل ممکن است استفاده از داروهای خاص یا دلایلی همچون ارثی بودن باشد. بهترین روش برای ترمیم مو کاشت مو است.

  • کاشت مو چه مدت زمان می برد؟

قطعا هرچه میزان ریزش مو بیشتر و ناحیه مورد نیاز پیوند وسیع تر باشد، کاشت مو نیز زمان زیادی را صرف می کند. درصورتی که ناحیه طاسی سر شما بزرگ باشد، ممکن است برای تکمیل کار نیاز به چندین جلسه باشد. البته روش کاشت مو نیز تاثیر فراوانی در مدت زمان انجام آن دارد.

  • دوره نقاهت کاشت مو چقدر است؟

از آنجا که عمل کاشت مو نوعی جراحی غیرتهاجمی به حساب می آید و بیهوشی نیاز ندارد، از دوران نقاهت بسیار کوتاهی برخوردار است. البته روش کاشت مو نیز در طول این مدت بی تاثیر نیست. اگر کاشت مو با روش fit و fut انجام شود، حداقل دوهفته زمان نیاز است که خونریزی و جای زخم بهبود یابد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه بهتر است با کلینیک رویان سلامت همراه باشید.