گزارش وزارت امور خارجه هند در مورد جلوگیری از حمله تروریستی در جامو و کشمیر – اوستا

وزارت امور خارجه هند از جلوگیری از حمله تروریستی در جامو و کشمیر خبر داد

24 نوامبر 2020 ، ساعت 13:08

اوستا. Tj | 24.11.2020 | معاون اول وزیر خارجه هند ، هارد وردان شرینگلا روز دوشنبه به گروهی از فرستادگان خارجی ، از جمله از ایالات متحده ، روسیه و فرانسه ، از حمله تروریستی برنامه ریزی شده توسط گروه تروریستی پاکستان JeM (جیش محمد) در ناگروت در جامو خبر داد ، که توسط نیروهای امنیتی جلوگیری شد. منابع گفتند 19 نوامبر.

“خبرنامه” جامعی درباره این حادثه و همچنین لیستی از اقلام و مهمات توقیف شده از تروریست ها ، که به وضوح منشأ پاکستانی آنها است ، به این رهبران مأموریت داده شد.

آنها همچنین در مورد چگونگی نفوذ تروریستها به هند ، که اکنون با کشف یک تونل زیرزمینی در بخش سامبا در جامو و کشمیر مشخص شد ، مطلع شدند.

به روسای مأموریت ها گفته شد كه چگونه تحقیقات مقدماتی پلیس و اطلاعات هند را به این نتیجه رسانده است كه تروریست هایی كه قصد حملات در ناگروتا را دارند متعلق به سازمان تروریستی جیش محمد در پاکستان است كه توسط سازمان ملل ممنوع شده است.

همانطور که مشخص شد ، نمایندگان ایالات متحده ، روسیه ، فرانسه و ژاپن از شرکت کنندگان در جلسه توجیهی در مورد این موضوع بودند.

منابع گفتند که پیام رسان ها در مورد مارک اسلحه های AK47 بازیابی شده و سایر موارد مطلع شدند

معاون وزیر امور خارجه همچنین نمایندگان را در مورد پیامدهای احتمالی این حملات برنامه ریزی شده به امنیت ، دیپلماسی و مبارزه با تروریسم توضیح داد.

چهار تروریست مشکوک JeM ، که در یک کامیون پنهان شده بودند ، در درگیری پنجشنبه گذشته توسط نیروهای امنیتی در نزدیکی ناگروتا کشته شدند ، پس از آن دولت گفت که نیروهای امنیتی هند از حمله بزرگ تروریستی جلوگیری کرده اند.