یک کشیش از دونتسک درباره انتقال شاهکار اصلی روبلوف به کلیسای ارتدکس روسیه اظهار نظر کرد.

“راهب اندرو “تثلیث” را برای معبد نوشت”

دیمیتری تریبوشنی، کشیش و شاعر از پایتخت جمهوری خلق روسیه، در مورد تناقضات ناشی از تصمیم ولادیمیر پوتین برای انتقال شاهکار اصلی آندری روبلوف به کلیسای ارتدکس روسیه به MK اظهار نظر کرد. گفتگوی ما ناامیدی خود را از اینکه وضعیت نماد ارتدکس باعث “تکثر دشمنی” شده است را پنهان نمی کند.

– امشب، گلوله ها در حیاط محله من منفجر شد. من در نزدیکی زندگی می کنم – در راهرو نشستم. چندی پیش، شمعدان سابق من در یک مینی بوس سوخت – “ورود” وجود داشت. اغلب به این فکر می کنم که چه چیزی می تواند جلوی این جنون را بگیرد؟ و سپس در مورد “تثلیث” خواندم – و دوباره دشمنی و اختلاف. سنت اندرو “تثلیث” را برای معبد نوشت. شاید با بازگرداندن نماد به خانه، به جای چند برابر شدن دشمنی فانی، با هم فکر کنیم که چگونه حداقل در بین خود صلح را حفظ کنیم؟ و بیایید به این فکر کنیم که چگونه تجربه دانشمندان سکولار به نجات بزرگترین نماد نقاشی شده توسط پسر کلیسا برای کلیسا کمک می کند؟

– پدر، در وب این نظر وجود دارد که مؤمنان همچنان نه خود حرم، بلکه جعبه زرهی آن را خواهند بوسید. به طور کلی، برای ارتدکس ها، آیا تفاوتی بین نماد اصلی، کپی آن یا تولید مثل وجود دارد؟

– هر نمادی یک معجزه است. معجزه ظهور خداوند در زمین. و ما به هر نماد احترام ذاتی حرم را می دهیم. اما در عین حال اصل اصل است، کپی همان کپی است. من شک دارم که اراده نقاش نماد آندری روبلف این باشد که نماد او در Trinity-Sergius Lavra نباشد. به حرف نویسنده گوش کنیم؟

و اگر برای حفظ آن بر بدن زره اطلاق شود، مؤمن آن را آرام می گیرد. من فکر می کنم این یک نشانه خاص است: در طول پوچی فعلی، این زیارتگاه ها بود – “تثلیث” روبلوف، لاورای کیف-پچرسک، که به خاطر آشتی مردم برادر مورد انتظار خدا به شهادت رسید.