ارکستر “کلاسیک” افتتاح چرخه کنسرت های عمومی تابستانی

این برنامه شامل شاهکارهای آهنگسازان روسی و خارجی نزدیک به قلب است: چایکوفسکی، موتزارت، بتهوون، اشتراوس، وبر، دووراک و دیگران. والس های مورد علاقه، مینیاتورهای سمفونیک، قطعاتی از باله اجرا خواهد شد.

خانه مردم در آغاز قرن بیستم به عنوان مرکز آموزشی و تفریحی ساخته شد. ساختمان غیرمعمول دوران هنر نو، که با مجسمه های زیبا در داخل تزئین شده است، توسط معمار جولیوس بنوا ساخته شده است. این بنا در سال 1903 در میان محله های فقیر نشین خیابان لیگوفسکی با یک هدف ساخته شد – روشن کردن روشنایی مردم، صرف نظر از منشاء و موقعیت آنها در جامعه. زیر سقف خانه مردم، محافل و بخش ها، کتابخانه و رصدخانه و همچنین یک سالن تئاتر و یک سالن کنسرت با آکوستیک عالی برای همه باز شد. دانشمندان و دانشگاهیان برجسته آن زمان در اینجا کار می کردند، هنرمندان مشهور اجرا می کردند.

سازندگان خانه خلق با زیبایی و هنر، علم و آموزش با جنایت محله کار، مستی و نادانی مقابله کردند. مبتکر ایجاد خانه مردم کنتس صوفیا ولادیمیرونا پانینا است که با سرمایه او این مجموعه شگفت انگیز ساخته شد. خانه خلق لیگوفسکی در میان کارگران بسیار محبوب بود. به گفته کنتس، “عصرها خانه مانند کندوی زنبور وزوز می کرد. تا 1000 دانش آموز جمع می شدند و چنین گوشه ای وجود نداشت که گروهی درگیر آن نباشند.” او بعدها یادآور شد: «خانه مردم به قدرت عشق و به نام عزت، دانش، حقیقت و آزادی فردی ایجاد شد.

در ادامه سنت خانه مردمی لیگوفسکی، هنرمند ارجمند روسیه الکساندر کانتوروف و ارکستر سمفونیک او برنامه متنوعی از موسیقی کلاسیک را آماده کرده اند که بدون شک برای همه مناسب است – از مبتدیان مطلق تا آماتورها و خبره های پیچیده. بالاخره «کلاسیکا» یک تیم سطح بالا، یکی از بهترین ارکسترهای سن پترزبورگ است که یک ماموریت آموزشی را انجام می دهد. طبق یک سنت دیرینه، الکساندر کانتوروف، مدیر هنری و رهبر ارکستر آن نیز به عنوان میزبان عمل می کند و حقایق جالبی را درباره موسیقی و آهنگسازان رو در رو بیان می کند تا آثار کلاسیک را حتی برای کسانی که در کنسرت ارکستر سمفونیک حضور داشتند، قابل دسترس و قابل درک کند. بار اول. همانطور که خود استاد می گوید: «حداقل فرمالیسم، حداکثر کلاسیک».

قیمت بلیط نیز فوق العاده مقرون به صرفه خواهد بود تا همه بتوانند در جمع دوستان و اقوام از موسیقی خوب لذت ببرند، فرزندان و نوه ها را با شاهکارهای جهانی آشنا کنند.

A. Kantorov و E. Muravieva. تئاتر به نام کنتس پانینا

ژوئن، برنامه:

7 ژوئن 19:00 – مینیاتورهای سمفونیک محبوب

موتزارت، بتهوون، وبر، دووراک، برامس
در اولین کنسرت عمومی، کالیدوسکوپی از نام های معروف در انتظار تماشاگران است: موتزارت، بتهوون، برامس و دیگر آثار کلاسیک خارجی. تقریباً هر قطعه موسیقی یک شاهکار نزدیک به قلب است. و هر قطعه یک دوره کامل را با سبک و حال و هوای خاصی برای ما آشکار می کند.
در این کنسرت استعدادهای جوان – نوازندگان ویولن، شاگردان معلم مشهور سن پترزبورگ – ساولی شالمن حضور خواهند داشت.

14 ژوئن 19:00 – چایکوفسکی. موسیقی از باله

فندق شکن، دریاچه قو، زیبای خفته
«فندق شکن»، «دریاچه قو»، «زیبای خفته» شاهکارهای جاودانی هستند که زمان بر آنها قدرتی ندارد. چایکوفسکی یکی از اولین آهنگسازانی بود که موسیقی باله را به سطح یک سمفونی ارتقا داد. از آن زمان، تماشاگران به دو اردوگاه “جنگجو” تقسیم شده اند – “شنوندگان” باله و “تماشاگران” آن … اگرچه، چرا بحث و دشمنی می کنند؟ به هر حال، رقص و موسیقی دو زبان متفاوت هستند که در مورد یک چیز صحبت می کنند: در مورد زیبایی، ابدیت، در مورد عشق… و برای اینکه این زبان واضح تر شود، الکساندر کانتوروف رهبر ارکستر و مجری طرح هر یک را به شما یادآوری می کند. باله ها!
علاوه بر این برنامه، کنسرتو سبک و مطبوع موتزارت برای فلوت و ارکستر در ماژور G توسط سولیست خانه موسیقی سن پترزبورگ، برنده مسابقات بین المللی پیتر خودونوگوف اجرا خواهد شد.

21 ژوئن 19:00 – دووراک

سرناد برای ارکستر زهی. رقص های اسلاوی
نوازندگان آثاری را با رنگ ملی روشن اجرا خواهند کرد – رقص های اسلاوی آنتونین دووراک که فوراً نویسنده را در سراسر جهان تجلیل کرد. خواه شادی خشونت آمیز باشد یا غم روشن، صمیمیت صمیمانه یا طنز ملایم – آهنگساز همه احساسات مختلف را در موسیقی خود ارائه می دهد. سرناد او برای ارکستر زهی نیز همین ویژگی ها را دارد. به نظر داستانی عاشقانه، پر از لطافت و عشق است که توسط سازهای زهی با صدایی ملایم روایت می شود.

28 ژوئن 19:00 – اشتراوس

والس، پولکا، اورتور
“موسیقی برای توپ جدی نیست و باید جایگاه خود را بداند!” – عموم مردم قرن 19 محسوب می شود. و سپس یوهان اشتراوس ظاهر شد و به او بلیط ابدیت داد. از بسیاری جهات، این چرخش تاریخ با افتتاح ایستگاه موسیقی پاولوفسک، جایی که این پادشاه بزرگ والس در آن درخشید، تسهیل شد. امروزه ملودی های رقص او در صحنه کنسرت فروخته شده است، آنها الهام بخش، تخیل را تحریک می کنند و به سادگی روحیه می دهند.

اطلاعات ارائه شده است
سرویس مطبوعاتی پروژه