آمریکایی ها به خواهر کوچکتر شرلوک هلمز افسانه ای

معلوم می شود نبوغ تکرار نشدنی کسر ، که دکتر واتسون را به خاطر توانایی هایش تحسین می کرد ، نه تنها برادر مایکروفت ، بلکه خواهر کوچکتر نیز داشت. توسط نویسنده آمریکایی نانسی اسپرینگر به شرلوک هلمز (و البته خوانندگان) ارائه شد. این بانوی متبحر تصمیم گرفت که استفاده از چنین مارک تبلیغاتی بی فایده ای بی فایده است و بدون دخالت در زندگی شخصی شخص فوق کارآگاه (البته حقوق وی توسط “کانن دویل” گرفته شد) ، با نسخه خود از تاریخچه خانواده هولمز – با “تحقق” “جدیدترین قهرمان او ، خواهر کوچک شرلوک و مایکروفت ، انولا.

کاملاً قابل پیش بینی ، این دختر دارای توانایی “علامت تجاری” هولمز در تحقیق در انواع شرایط جنایی پیچیده است. چیزی که او شروع به نشان دادن آن در آثار ساخته شده توسط Springer می کند. وی اولین رمان خود را درباره ماجراهای انولا هولمز در سال 2006 منتشر کرد. پس از آن ، نانسی به توسعه چنین موضوع باروری ادامه داد و پنج کتاب دیگر نوشت.

خلاقیت های اسپرینگر نه تنها با توجه خوانندگان مورد توجه قرار گرفت ، بلکه “فیلمسازان” علاقه مند نیز بودند. کمپین تفریحی آمریکایی نتفلیکس پروژه ای را برای فیلمبرداری از مجموعه کتابهای مربوط به انولا هولمز آغاز کرده است. اولین کارآگاه در حال حاضر به صفحه نمایش رسیده است.

برخی از پیچ و تابهای داستان توسط رسانه های غربی ذکر شد. فیلم حماسی با یک وضعیت اضطراری که در خانواده هولمز اتفاق افتاد آغاز می شود. Eudoria ، مادر شرلوک ، مایکروفت و انولا ، به طرز مرموزی ناپدید می شود. دختری که تا آن لحظه در کنار پدر و مادرش راحت زندگی می کرد ، از این ناپدید شدن که درست در روز شانزدهمین سالگرد تولد او رخ داده بسیار نگران است. او برای کمک به برادران برجسته خود متوسل می شود. با این حال ، کسانی که پس از سالها غیبت در خانه خود وارد شده اند ، درخواست های خواهر خود را نادیده می گیرند و حتی تهدید می کنند که فرد مزاحم را به پانسیون کلاسیک دوشیزگان نجیب انگلیس می فرستند تا طرز رفتار صحیح آنها را بیاموزند. انولا که نمی خواهد “بانوی ماسلین” شود ، از برادران پنهان می شود و شروع به فعالیت مستقل می کند ، و تلاش می کند تا وضعیت از دست دادن مادرش را رقم بزند. به طور تصادفی ، این دختر با بازرس پلیس لسترید دیدار می کند ، که او نیز در حال تحقیق در مورد چنین حوادثی است … البته این فیلم پایان خوبی دارد. سریع انولا ، که با یک “فراری از یک خانواده نجیب” دیگر – ویسکانت توکسبری جوان ، رفتار می کند – او به طور تصادفی ملاقات کرد ، پرونده ناپدید شدن مادرش را با موفقیت حل کرد و بنابراین هر دو برادر بزرگتر مغرور خود را “شست”.

قبل از رسیدن به مخاطب عام ، این فیلم قبلاً در یک داستان رسوا بوده است. تابستان امسال ، وراث آرتور کانن-دویل شکایتی را علیه نانسی اسپرینگر ، ناشر مجموعه کتاب های او ، نتفلیکس و تصاویر افسانه ای ، که مسئول فیلمبرداری فیلم بود ، تشکیل دادند. شاکیان این اقدام را با این واقعیت که “استفاده ناسازگار از شیوه نویسنده اصلی” وجود دارد ، آرتور توجیه کردند. علاوه بر این ، وراث نویسنده معروف فکر کردند که در رمان اسپرینگر و فیلم مبتنی بر آن تقاطع های زیادی با قسمت هایی از داستان های کانن دویل وجود دارد که توسط وی در دوره 1923 تا 1927 نوشته شده است. و کلیه حقوق این آثار ادبی هنوز متعلق به فرزندان خالق شرلوک هلمز است.

تاریخ کنونی به هیچ وجه در دنیای ادبیات بی نظیر نیست. چندین مورد وجود دارد که داستان هایی درباره ماجراهای شخصیت های محبوب کتاب ادامه می یابد ، و نه توسط نویسنده.

یکی از نمونه های برجسته شرلوک هلمز است که قبلاً ذکر شد.

شخصیت کارآگاه نابغه برای ساخت داستانهای بیشتر و بیشتر در مورد سوits استفاده های او چنان جذاب بود که چندین نویسنده جانشین پروژه ادبی موفق آرتور کانن دویل شدند. در میان آنها پسر ژانر کارآگاه انگلیسی کلاسیک آندریان کانن دویل است. او مجموعه ای از داستانها را ساخت که هر كدام از آنها را در متن پدرش یافت: این موارد ، كه توسط هولمز حل نشده ، در گذر از دکتر واتسون ذکر شده است. چند سال پیش ، دو کتاب از آنتونی هوروویتز منتشر شد که به نوعی پیشرفت داستان های کناندویل است. به عنوان مثال در یکی از آنها “سایه” استاد شوم موریارتی ظاهر می شود. همچنین امروزه ، یک جلد کتاب ظاهر شده است ، نویسنده آن متعهد شده است که در مورد “آغاز آغاز شکوهمند” – اولین رابطه هولمز ، که او به عنوان یک پسر 14 ساله از آن باز شد ، بگوید. اما کتاب دیگری با همین موضوع خواننده را به دورانی برمی گرداند که استاد افسانه ای کسورات بیش از 90 سال داشت ، اما بی قرار ، او به ژاپن رفت ، در جنگ جهانی دوم شکست خورد ، تا در آنجا گیاه مرموزی پیدا کند که عمر را طولانی می کند.

از جمله نخستین نمونه های اولیه با ترکیب “عاقبت های اضافی” را می توان ظهور کتابی در تابستان 1614 با عنوان “قسمت دوم” هیدالگو حیله گری دون کیشوت لامانچا “دانست. این نویسنده که نام واقعی خود را با نام مستعار آلونسو فرناندز دو آولاندا پنهان کرده بود ، دنباله ای برای قسمت اول رمان معروف سروانتس را ساخت. در همان زمان ، او به خود اجازه داد تا در متن قسمتهای جداگانه ای را تقلید کند که تقلید از اثر اصلی ادبی است و حاوی تمسخر آشکاری از قهرمانان سروانتس و حتی از خودش است. جالب است که وقتی مدتی بعد نویسنده کتاب “دون کیشوت” حاضر قسمت دوم رمان خود را منتشر کرد ، مشخص شد که طنزآمیز به ایجاد Avellaneda اشاره کرده است.

ساخت ادامه حماسه درباره جادوگر شهر زمرد به یک پروژه ادبی بسیار اغوا کننده تبدیل شد. در زمان ما ، چندین نسخه از تاریخچه بعدی دختر الی و دوستانش ظاهر شده است. نویسندگان مختلف خالق آنها شدند. به هر حال ، برخی از “منابع اصلی” این افسانه چند حجمی برای کودکان نیز در واقع “توسط دیگران ساخته شده است”. – الكساندر ولكف ، نویسنده شوروی ، ابتدا بازخوانی خلاقانه كتاب كودكان لیمان بائوم آمریكایی “جادوگر حیرت انگیز از اوز” را كه تهیه كرده بود ، به او داد و به او لقب “جادوگر شهر زمرد” را داد و سپس یكی پس از دیگری كتابهای دنباله ای كاملاً اصیل را ایجاد كرد – “Urfin Deuce and سربازان چوبی او “،” هفت پادشاه زیرزمینی “،” خدای آتشین ماراران “…

رمان معروف یاروسلاو هاشک “ماجراهای سرباز خوب شوئیک” از “طولانی شدن” در امان نماند. در اینجا ، همانطور که آنها می گویند ، وضعیت خود چنین گامی را پیشنهاد می کند. در واقع ، در سال 1923 ، هاسک بیمار بیمار وقت نداشت که تمام رمان خود را که تصور کرده بود تا انتها دیکته کند – مرگ نویسنده به معنای واقعی کلمه در وسط عبارت دیگری قطع شد. ناشر این اوضاع را به هیچ وجه دوست نداشت و بنابراین ، به درخواست وی ، نویسنده دیگری به نام کارل وانك ، ادامه زندگی نامه نظامی سوژك را ادامه داد. با اراده او بود که سرباز شجاع دوباره خود را در اسارت روسیه یافت و ماجراهای زیادی را در آنجا تجربه کرد. با این حال ، پس از انتشار کتاب کامل شده ، وانک مورد سرزنش قرار گرفت که نتوانست سبک ادبی اصلی داستان پردازی را که خود هاک استفاده می کرد ، حفظ کند.

“جانشینان” نیز به لئو نیکولایویچ تولستوی تعدی کردند. در سال 1996 ، رمانی در قفسه ها ظاهر شد ، که ادامه “جنگ و صلح” معروف است. نویسنده (یا نویسندگان) ، که در پشت یک نام مستعار پنهان شده بود ، کاملاً “خلاقانه” از سرنوشت قهرمانان تولستوی خلاص شد. پیر بزوخوف نه تنها تبدیل به یک دکامبرست شد (که خود لو لو نیکولاویچ در متن آخر رمان از آن نام برد) ، بلکه حتی با یکی از رهبران انجمن مخفی ، پستل نیز ملاقات کرد. و همسرش ، كنتس ناتالیا ، با شخص الكساندر سرگئیویچ پوشكین رابطه برقرار كرد. خواننده در صفحات کتاب و با یک افسانه دیگر – ستوان رزووسکی – ملاقات می کند.

همچنین امروزه دنباله ای برای “جان های مرده” گوگول وجود داشته است. علاوه بر این ، نویسنده نه تنها سعی در بازسازی جلد دوم ، که توسط گوگول نابود شد (با این وجود برخی طرح های خشن در بایگانی نویسنده حفظ شده بود ، و “سرنخ هایی” به نویسنده مدرن داد) ، بلکه به خوانندگان “جلد سوم” درباره ماجراهای چیچیکوف “رسیدگی” کرد ، از این قهرمان کتاب کلاسیک برای دیدار دوباره با همان شخصیت های کلاسیک – پلیوشکین ، سوباکویچ ، مانیلوف …

قهرمان مشهور رمان های ایان فلمینگ ، جیمز باند ، نیز پس از مرگ سازنده آن اجازه “بازنشستگی” را نداشت. ناشران مشتاق ادامه این پروژه ادبی و تجاری بسیار موفق بودند. با بیوه فلمینگ توافق حاصل شد ، نویسندگان جدیدی در این امر مشارکت داشتند … در نتیجه ، خوانندگان حدود دو دوازده رمان دیگر “پس از فلمینگ” درباره ماجراهای “عامل 007” دریافت کردند.