بوریس برزوفسکی برای اولین بار با ارکستر افتخاری روسیه بدون رهبر ارکستر

اجرا می کند

اجرا شده تکنواز و ارکستر کنسرتهای پیانو توسط شوپن ، پروکوفیف و شوستاکوویچ را اجرا می کنند. بوریس برزوفسکی که در این سالها اغلب بدون ارکستر با ارکسترها کنسرت داشته است ، برای اولین بار در سن پترزبورگ با این عنوان روی صحنه می رود.

طی فصول گذشته ، پیانیست کنسرتهای شوپن ، برامس ، راچمانینوف ، استراوینسکی ، شوستاکوویچ را بدون رهبر ارکستر اجرا کرده است ؛ ارکستر ملی روسیه و ارکستر فیلارمونیک آکادمیک اورال شرکای خلاق وی در کنسرت های این قالب بودند. منتقد این اجراها را با فتح اورست مقایسه کرد و آن را یک شاهکار خلاقانه و یک آزمایش جسورانه خواند.

“من خودم را رهبر ارکستر نمی دانم ، اما فکر می کنم بازی با ارکستر در مقیاس بزرگ مانند موسیقی مجلسی است. و س mainال اصلی این است که چرا پنج نفری بدون رهبر ارکستر ، و ارکستر لزوماً با رهبر ارکستر بازی می کند. بوریس برزوفسکی در مصاحبه ای گفت: “این یک آزمایش کاملاً خلاقانه است ، – به عنوان مثال کنسرت های بتهوون بدون رهبر ارکستر پخش می شود ، اما آیا می توان فراتر رفت و مانند شوپن ، برامس ، استراوینسکی ، چایکوفسکی بازی کرد؟” این آزمایش نشان داد که امکان پذیر است. البته بعضی ها آن را دوست دارند ، بعضی ها این را دوست ندارند. اما مشخص شد که بدون رهبر ارکستر می توان پیچیده ترین قطعات را نواخت و به عنوان یک نوازنده ، این آزمایش برای من بسیار جالب است. برای من راحت تر است که بازی کنم ، و مهمتر از همه ، شما از چنین موسیقی سازی لذت زیادی می برید. برای من ، با چنین اجرایی ، تماس بسیار سریعتر رخ می دهد ، زیرا در داخل ارکستر بافت موسیقی را بهتر احساس می کنم. اعضای ارکستر من را بهتر می شنوند و من هم آنها را می شنوم. “

کنسرتو شماره 1 شوپن یکی از دو کنسرت آهنگساز است ، که هر دو در بیست سالگی توسط وی نوشته شده است ، اجراهای برتر آنها – با نویسنده در پیانو – در ورشو در سال 1830 برگزار شد ، آنها از آخرین اجراهای شوپن در زادگاه او بودند سرزمین لهستان. کنسرت شماره 1 توسط پروکوفیف (1911) نیز توسط یک نویسنده بیست ساله ساخته شد و اولین بار توسط وی اجرا شد. این امتیاز بازخوردهای جنجالی دریافت کرد – از “به جهنم با این همه موسیقی آینده نگر!” به “چه طراوت ، چه خلق و خوی و اصالتی!” ، امروز بخشی جدایی ناپذیر از رپرتوار پیانوی جهانی است. کنسرت شماره 2 توسط شوستاکوویچ برای پسرش ماکسیم نوشته شد که اولین بار در سال 1957 در سالن بزرگ هنرستان مسکو برگزار شد.

اطلاعات ارائه شده توسط سرویس مطبوعاتی فیلارمونیک